Max 19 års kalas, njutit av att ha Fanny hemmavid & återhämtning

Det blev en mysig födelsedagsfest igår
med syrran, kusiner, farbröder & mor-
och farföräldrar 💛 med rockande sockar
fick Max fylla på cola förrådet ännu mer ☺️

Ok, så fort helgen fick, å känns som Fanny
kom hem och for 🫶🏼 å hon ville fara redan
med 09 bussen idag, så hon skulle vara
hemma mitt på dan och hinna laga upp
lite matlådor inför veckan. De är ganska
stor kontrast att gå från plugg till heltidsjobb.
Men de e tur att det är påsk snart, då hinner
hon vara hemma några fler dar 💛 

Nu är vi i ”rest mode” jag & vovven Abbe 👌🏼
en mysig firar helg, men nu är jag sååå trött.
Å kroppen har börjat sätta ut varningsflaggor
lite här & där runt om i kroppen & vridit upp
strömbrytaren till värken. Men jag blir nog
inte liggande här så länge till känner jag,
värken känns mer då jag ligger still, då ökar
den, å då ökar behovet för mig att röra på
mig för att distrahera, fast jag egentligen
bara skulle vilja ligga. Max fick besök &
blev firad av snälla Lars idag 🫶🏼 men får ta
lite mer om det framöver, orkar inte få ihop
nå nu. Å egentligen ville jag bara och skriva
och TACKA, både för alla enormt många
grattis hälsningar till Max, men även till alla
inskickade bilder på rockande sockar och
dyl i samband med det firandet igår. Har
dock inte orken sammanställa något kring
detta. Blir alltid så mycket varje år, då Max
fyller dagen innan rockar sockar dagen.
Mycket på en gång. Men tack 💛 Nu blir
det lite återhämtning & lyssna på kroppen
och komma i balans igen.

/ Anna

Svenska rallyt speaker, prommis & facetime Fanny

Max han bara laddar för Svenska Rallyt 🏁✨
motorsporttidningar, filmer, startlistor och är
speaker. Det och så varieras det med
Mellolåtar just nu 🎶☺️

Ja, men vilken skillnad med ljuset 🙌🏼
vi hann ju gå en kortare promenad efter
middagen och riktigt ljust idag och bara
-10 grader & lite kapplöpning efter
skogsvägen👌🏼 så nu är det inte så länge
till vi börjar få bättre temperaturer
(hoppas vi) och då hinner vi ju snart gå
en liten runda efter middagen innan det
blir mörkt 👍🏼 så härligt att få börja spendera
mer tid utomhus framöver och inte frysa 👌🏼 

Idag har vi snackat med Fanny i
Umeå där hon är dag gjort sin första
arbetsdag på sitt nya jobb 👍🏼 så hon
var så där lagom mör i huvudet som
man kan vara efter fått introduktion
på nytt ställe & fått träffa en massa
nya kollegor. Så vi gläds med henne
& ett nytt kapitel i livet startar igen 💛
å så blev det en del rallysnack och
planering oxå inför grabbarnas besök
i helgen ☺️

/ Anna

Max hjärtfel & svar magnetröntgen & mys framför TV:n

För en vecka sedan ringde Max hjärtläkare.
Vi har fått efterlysa röntgensvaren på sista
magnetröntgen som Max gjorde på sitt hjärta
den 21 nov i Umeå, å nu äntligen hade hon
fått svaret. Max föddes med 2 hjärtfel och
gjorde en stor hjärtoperation då han var liten.
De har gjort nya väggar och klaffar i hans
hjärta och även tagit bort hjärtklaffen upp
mot lungpulsådern eftersom det var för
trångt för flödet där. Å under åren har det
blivit större & blodet börjat ”backa lite för
mycket” där, så det har länge varit tal om
att det kan behövas sättas in en ny hjärtklaff.
Å nu ser de att det har börjat ”backa” ännu
mer, än vid förra magnetröntgen för 1 år
sedan. Det innebär att det ökar arbetsbelastningen
för framförallt höger hjärtkammare, då det inte
finns nån klaff som reglerar. Så åter igen ska
de nu ta ställning om det närmar sig att operera
in en ny klaff. Så i mitten av mars ska Max få
komma till Sunderbyns sjukhus till sin nya
hjärtläkare och en överläkare från Göteborg
kommer upp & de ska göra ett nytt ultraljud
på honom och han ska även få göra en
ergospirometri där de undersöker
syreupptagnings- och andningsförmåga
medan Max cyklar på en motionscykel.
Max har inte besvärats av sina hjärtfel fysiskt
utan kunnat vara aktiv & vi hoppas han ska få
fortsätta så. Vi har alltid talat öppet med Max
om hans hjärtfel & han har ju fått göra mååånga
undersökningar genom åren. Å ikväll har vi suttit
och pratat mer om vad som kan väntas framöver
om det blir aktuellt med operation. Vi har bland
annat kikat var i hjärtat som klaffen ska sitta,
om det blir aktuellt. Vi vill att Max ska ha klart
för sig alla tänkbara scenario och att han har
möjlighet landa & fundera och komma med frågor.
Men vi kommer veta mer efter dessa undersökningar.
Å vi kan hamna i ”vänteläge” igen. Men vi hoppas
bara att han får åtgärda detta, innan han börjar
få besvär 🙏🏼 

Varit lugna dagar i början av veckan.
Kylan har återvänt, så man vill helst
inte ut. Utan innemys har passat bra
& gärna under goa filtar i soffan. Jag
& Fanny har börjat se en ny sjukvårdsserie
”the pitt” som har intensiva avsnitt från en
amerikansk akutmottagning. Riktigt bra.
Max har mest sett rallycross på sin TV
ikväll. Han laddar upp för fullt program
av diverse saker i slutet av veckan,
återkommer med det sen. Nu njute
r vi av de sista dagarna med Fanny
innan hon återvänder till Umeå.

/ Anna

Firat Fannys examen & nytt jobb & dans till mello

Vi har varit ut & ätit middag för att fira
Fannys socionomexamen så den äldre
generationen fick vara med och fira oxå ✨
så vi åkte till @labottega_lulea och åt
supersmarrig mat i mysig miljö👌🏼 Max hade
med sig köttbullar och pasta som de var
gulliga och värmde till honom 👌🏼

En liten film från igår då vi åter igen
firade Fannys socionomexamen med
dem på hemmaplan 💛 å vi fick ÄVEN
FIRA att hon fått sig ett jobb oxå i
närheten av Umeå 🙌🏼 ✨⭐️ å vi valde
åka till Luleå och äta, för i Piteå pågår
vinterfestivalen och var svårt få ett bord
nånstans. Å Fanny fick välja och blev en
italiensk restaurang & mycket gott 👌🏼✨
å vi hade kollat med restaurangen innan
om att få ta med mat till Max & de värmde
upp hans pasta och köttbullar inuti pizzaugnen
i tallriken och han blev så nöjd & så en kaffe
efter maten✌🏼 en supermysig resturang med
bästa sällskapet 💛 ✨⭐️

Max har kört hårt under melodifestivalen
⭐️✨🎶🕺🏻 och dansat till alla bidrag &
blev extra glad då @kristofergreczula 
gick till final & den var bäst ikväll tycker
vi. Känns som rätt låtar gick vidare 👍🏼

/ Anna