Japp, bästa dagen 👉🏼 fredag ✨⭐️ ur så många synvinklar. Först och främst praktikdag & det hade varit en superbra dag som vanligt. Max hade visat filmen (som finns i inlägget innan detta) på lunchen och de hade blivit rörda skrev Eva efteråt 🫶🏼 och idag hade en från Pågen varit där på Coop och det var lycka när Max fick sig en GUL pågen keps 👌🏼⭐️ ni ser ju att han bytte på filmsnuttarna. Å så tog han hem Coop kepsen som tydligen blir promenad keps ✌🏼 å fredag är ju fredagsmys med cola och det blev ute på altan i härlig sol ☀️ så nu blir det helg.
Ikväll startade vi packning i underbart härlig kvällssol & imorgon går flyttlasset mot stan för Max mormor och morfar 🫶🏼 å tror det kommer gå superbra 👍🏼 känns säkert lite vemodigt och konstigt att sova sista natten i huset i natt 💛
Ja, leendet har nästan gått runt hela huvudet för Max på morgonen 😄 ÄNTLIGEN fredag & Coop praktik igen 🙌🏼 som han har längtat. Kommer bli tomt utan det under hela sommaren. Men nu har han iallafall idag och 2 gånger till och sen får han förhoppningsvis komma tillbaka till hösten igen, då han går sista året på anpassat gymnasieskola 👍🏼
Hur HÄRLIGT 🙌🏼 första morgonpromenaden utanför gården efter operationen. Å idag gick det att ha leggings över magen. Alla små och självklara saker får alltid nya perspektiv då läget ändras. Å fördelen med att vara van vara ute och gå små promenader flera gånger per dag, gör att kroppen är så inställd på det & har längtat 🙌🏼 så nu känns det som ett jättekliv framåt. Å såren ser bra ut. Fick dock blåsor under ett förband och det gick så snabbt, så fått ett långt fult sår där & precis i ett hudveck. Så det var ju lite onödigt. Men jag får vara bra på rengöra och lägga om, så det oxå läker 👍🏼
Max har haft en superbra praktikdag på Coop idag 👍🏼 å idag fick han bland annat besök av sin skolklass som kom och hälsade på. Så kul å se dessa små filmklipp som handledaren hunnit filma trots att de jobbar lite på olika håll idag.
Vilken fin eftermiddag & kväll med stålande sol & varmt ☀️👌🏼 Max kom hem supernöjd efter praktikdag & fredagscola väntade ✌🏼 vi tog en kort promenad & sedan kom mormor och morfar som idag haft första visningen på huset de ska sälja & då passade vi på att äta lite skräpmat ihop medans visningen var med mäklare & Max laddade inför Masked Singers finalen med å kika på korten med mormor 🎭✨ vi var sedan ute & pappa Jonas fick upp nya hässjestolpar i trädgården, då de tippat i storm i höstas. Max körde fotbollsskott medans jag äntligen fixade att vara & plocka lite i trädgården igen. Å vi hann även mysa på altan en stund & köra face time med syrran Fanny i Umeå, innan det var dax för finalen i Masked Singers 🎭✨ Max blev både förvånad och nöjd över vem som var i maskerna. Varit svårare i år att gissa rätt. Men nu känns det lagom att det var final, å kan väl bara hoppas att Max oxå kanske lägger det på hyllan nu ett tag efter att vi har lyssnat oavbrutet på det mååånga veckor nu 😅☺️
Det känns som idag började det mesta går lättare för Max. Vi kunde gå längre promenad och i vanligt tempo. Idag har han inte behövt ta nå medikament & har nu vågat kika mer på plåstret 👍🏼 annars vill han fort dölja det under kläder, så han slipper se. Jag själv har inte varit så inspirerad att filma eller ta kort direkt nu några dar. Men vi har även varit och sorterat skräp idag & varit ute på gården med lite diverse. Å Max är väldigt snabb på att påpeka att ”…han har ju dosan” och kan ju inte göra de eller de eller lyfta eller så. Å det är ju rätt, han skulle ju inte anstränga sig fram till stygnen tas om en vecka, så inte såret åker upp 👍🏼 höjdpunkt idag fredagscolan, FaceTime med syrran, besök av farmor och farfar och sen Masked singers såklart 🎭✨
Idag har jag följt mina föräldrar, Max och Fannys mormor och morfar och se på lägenhet i centrala Piteå. Nu är de redo att efter levt nästan hela sitt liv i hus på landet, flytta till lägenhet i stan. Å idag var det verkligen meningen att vi skulle in och se på denna första lägenheten och den kändes så rätt, den var perfekt. De håller på renovera den just nu med allt möjligt, nytt badrum, köksluckor, tapeter, golv & även nytt parkettgolv i vardagsrummet. Å så har de sån tur att de hade första tjing och får den 🙌🏼 så skönt att slippa grubbla och leta och nu har vi ett mål 👊🏼 så glada för deras skull 💛 å måste nämna, det var lite roligt som Max mormor berättade: ”…tidigare i veckan så var de på hälsocentralen och tog prover och i väntrummet så frågade en karl, som de inte kände: ”..men är inte ni Max mormor och morfar” ☺️ å han verkar följa oss här på instagram och då blir även mormor och morfar igenkända på stan 😆✌🏼
Jag typ nyper mig i armen för att riktigt ta till mig att det här är på riktigt 🙌🏼💚 att få se Max växa på praktiken på Coop Norra Ringen är som en stor kram som omfamnar hjärtat varje gång . Å den här underbara Eva som har det rätta tänket och hela tiden utmanar Max, precis som han behöver. För han kan så mycket, bara han får den möjligheten. Det är så alla lär sig något, alla behöver utmaningar för att ta kliv framåt, även personer med någon form av funktionsvariation. Älskart 🤩 Å idag har Max börjat stå och jobba själv med sitt och Eva med sitt. Vilket team & stjärnor som gör detta möjligt 🙌🏼🫶🏼🤩 Max har ju velat ha sina egna arbetsbyxor på praktiken, men de har ingen vaddering på knäna, så nu fick han hem ett par från Coop och prova i lugn och ro, det skulle underlätta kunna stå på knä på golvet istället för sitta på golvet och må bättre på hyllorna 👍🏼
Idag blev de tyg fredagsmys tillsammans med mormor & morfar och farmor & farfar 💛 och Max delade ut coca cola till alla och så njuta av fredagscolan 👌🏼 sedan blev det såklart Masked singers på TV 🎭✨