Bästa fredag & packning inför mormor och morfars flytt

Japp, bästa dagen 👉🏼 fredag ✨⭐️ ur
så många synvinklar. Först och främst
praktikdag & det hade varit en superbra
dag som vanligt. Max hade visat filmen
(som finns i inlägget innan detta) på
lunchen och de hade blivit rörda skrev
Eva efteråt 🫶🏼 och idag hade en från
Pågen varit där på Coop och det var
lycka när Max fick sig en GUL pågen
keps 👌🏼⭐️ ni ser ju att han bytte på
filmsnuttarna. Å så tog han hem Coop
kepsen som tydligen blir promenad
keps ✌🏼 å fredag är ju fredagsmys med
cola och det blev ute på altan i härlig sol
☀️ så nu blir det helg.

Ikväll startade vi packning i underbart härlig
kvällssol & imorgon går flyttlasset mot stan
för Max mormor och morfar 🫶🏼 å tror det
kommer gå superbra 👍🏼 känns säkert lite
vemodigt och konstigt att sova sista natten
i huset i natt 💛

/ Anna

Fredag med praktik på Coop, fredagsmys & Masked singer

Ja, leendet har nästan gått runt hela
huvudet för Max på morgonen 😄
ÄNTLIGEN fredag & Coop praktik igen 🙌🏼
som han har längtat. Kommer bli tomt
utan det under hela sommaren. Men nu
har han iallafall idag och 2 gånger till
och sen får han förhoppningsvis komma
tillbaka till hösten igen, då han går sista
året på anpassat gymnasieskola 👍🏼

Hur HÄRLIGT 🙌🏼 första morgonpromenaden
utanför gården efter operationen. Å idag gick
det att ha leggings över magen. Alla små
och självklara saker får alltid nya perspektiv
då läget ändras. Å fördelen med att vara van
vara ute och gå små promenader flera gånger
per dag, gör att kroppen är så inställd på det
& har längtat 🙌🏼 så nu känns det som ett
jättekliv framåt. Å såren ser bra ut. Fick dock
blåsor under ett förband och det gick så snabbt,
så fått ett långt fult sår där & precis i ett hudveck.
Så det var ju lite onödigt. Men jag får vara bra
på rengöra och lägga om, så det oxå läker 👍🏼 

Max har haft en superbra praktikdag
på Coop idag 👍🏼 å idag fick han
bland annat besök av sin skolklass
som kom och hälsade på. Så kul å
se dessa små filmklipp som
handledaren hunnit filma trots
att de jobbar lite på olika håll idag.

Vilken fin eftermiddag & kväll med
stålande sol & varmt ☀️👌🏼 Max kom
hem supernöjd efter praktikdag &
fredagscola väntade ✌🏼 vi tog en
kort promenad & sedan kom mormor
och morfar som idag haft första
visningen på huset de ska sälja &
då passade vi på att äta lite skräpmat
ihop medans visningen var med
mäklare & Max laddade inför Masked
Singers finalen med å kika på korten
med mormor 🎭✨ vi var sedan ute
& pappa Jonas fick upp nya
hässjestolpar i trädgården, då de
tippat i storm i höstas. Max körde
fotbollsskott medans jag äntligen
fixade att vara & plocka lite i
trädgården igen. Å vi hann även
mysa på altan en stund & köra
face time med syrran Fanny i Umeå,
innan det var dax för finalen i
Masked Singers 🎭✨ Max blev
både förvånad och nöjd över vem
som var i maskerna. Varit svårare
i år att gissa rätt. Men nu känns
det lagom att det var final, å kan
väl bara hoppas att Max oxå kanske
lägger det på hyllan nu ett tag efter
att vi har lyssnat oavbrutet på det
mååånga veckor nu 😅☺️

/ Anna

Fredagsmys

Det känns som idag började det mesta går
lättare för Max. Vi kunde gå längre promenad
och i vanligt tempo. Idag har han inte behövt
ta nå medikament & har nu vågat kika mer
på plåstret 👍🏼 annars vill han fort dölja det
under kläder, så han slipper se. Jag själv har
inte varit så inspirerad att filma eller ta kort
direkt nu några dar. Men vi har även varit
och sorterat skräp idag & varit ute på gården
med lite diverse. Å Max är väldigt snabb på
att påpeka att ”…han har ju dosan” och kan
ju inte göra de eller de eller lyfta eller så.
Å det är ju rätt, han skulle ju inte anstränga
sig fram till stygnen tas om en vecka, så inte
såret åker upp 👍🏼 höjdpunkt idag fredagscolan,
FaceTime med syrran, besök av farmor och
farfar och sen Masked singers såklart 🎭✨

/ Anna

Fredag med praktik på Coop, kika på lägenhet & fredagmys

Här dansas fredagen in då det
är praktikdag på Coop hela
dagen 🙌🏼⭐️✨🕺🏻

Idag har jag följt mina föräldrar, Max och Fannys
mormor och morfar och se på lägenhet i centrala
Piteå. Nu är de redo att efter levt nästan hela sitt
liv i hus på landet, flytta till lägenhet i stan. Å idag
var det verkligen meningen att vi skulle in och se
på denna första lägenheten och den kändes så
rätt, den var perfekt. De håller på renovera den
just nu med allt möjligt, nytt badrum, köksluckor,
tapeter, golv & även nytt parkettgolv i vardagsrummet.
Å så har de sån tur att de hade första tjing och får
den 🙌🏼 så skönt att slippa grubbla och leta och nu
har vi ett mål 👊🏼 så glada för deras skull 💛 å
måste nämna, det var lite roligt som Max mormor
berättade: ”…tidigare i veckan så var de på
hälsocentralen och tog prover och i väntrummet
så frågade en karl, som de inte kände:
”..men är inte ni Max mormor och morfar
” ☺️
å han verkar följa oss här på instagram och
då blir även mormor och morfar igenkända
på stan 😆✌🏼

Jag typ nyper mig i armen för att riktigt
ta till mig att det här är på riktigt 🙌🏼💚
att få se Max växa på praktiken på
Coop Norra Ringen är som en stor
kram som omfamnar hjärtat varje
gång . Å den här underbara Eva som
har det rätta tänket och hela tiden
utmanar Max, precis som han behöver.
För han kan så mycket, bara han får
den möjligheten. Det är så alla lär sig
något, alla behöver utmaningar för
att ta kliv framåt, även personer med
någon form av funktionsvariation.
Älskart 🤩 Å idag har Max börjat stå
och jobba själv med sitt och Eva med
sitt. Vilket team & stjärnor som gör
detta möjligt 🙌🏼🫶🏼🤩 Max har ju velat
ha sina egna arbetsbyxor på praktiken,
men de har ingen vaddering på knäna,
så nu fick han hem ett par från Coop
och prova i lugn och ro, det skulle
underlätta kunna stå på knä på golvet
istället för sitta på golvet och må bättre
på hyllorna 👍🏼

Idag blev de tyg fredagsmys tillsammans
med mormor & morfar och farmor & farfar
💛 och Max delade ut coca cola till alla
och så njuta av fredagscolan 👌🏼 sedan
blev det såklart Masked singers på TV
🎭✨

/ Anna