Så ni ska förstå vidden av ”surret” här hemma med Max, så delar jag här, hur han ser ut under tandborstningen, typ varje gång ☺️ han hinner bara börja borsta och kommer direkt på något han ska säga och sträcker upp fingret så jag vet att det är på G 😂😂
Japp, nu kommer det nog vara att HEJA SVERIGE 🇸🇪 ✨🎶 som kommer vara Max fokus framöver, nu när fotbolls VM snart kör igång. Å redan dånar det från rummet & han överröstar låtarna, så man hör inte ens nån melodi 😅 det här var från i morse innan skoltaxin kom ☺️
Hittade denna från 2018, då Max körde typ en akustisk version av sin fotbollslåt ute på gården ☺️ så då laddar vi upp för kvällens VM kval playoff match mot Polen ⚽️🇸🇪✨
Underbar promenad efter middagen idag ☀️👌🏼 njuter då det går att gå nära skogen & man kan börja få partier att gå på marken igen där snön har smält 👌🏼 och vad vovven Abbe njöt av att kunna springa in i skogen igen 🙌🏼 fast väldigt olika, på vissa ställen tinat bort helt och på vissa ställen mycket snö kvar än. Men de e nu utedagarna bara blir längre och längre och vi NJUTER 🙌🏼
Så sjukt spännande första halvlek 🇸🇪⚽️ blir ju galet nervös andra halvlek 😅
Uppdatering 22.50 JAAAAAA!!! helt galet sååå bra ! Max blev dock så trött att han gick för att sova i halvlek och missade sista målet & att sin favorit Lucas Bergvall kom in, men for uppdatera honom imorgon. Men vi är i VM, fy fan vad vi är bra 👊🏼✨
Här snöar det för fullt idag, så en bra återhämtningsdag med innemys. Tänkte jag kan visa en kul grej jag pysslade tidigare med hjälp av vår cricut maker 3 maskin. Nämligen söta små pappers ryggsäckar som är perfekt då man ska ge bort presentkort till födelsedagar. Rymmer även att stoppa ner några godisar oxå. Å vi var ju bjuda till Max kusiner i helgen, så då blev de perfekt 👌🏼 eftersom det är pyssel som är uppdelade på flera dagar då jag gör, så blir kanske inte alla moment med i filmerna. Absolut en hel del pyssel med att vika och limma delar, men just då jag har dåliga dagar med värk, är det perfekt för att distrahera värken en stund & sedan låta ligga tills nästa gång. Å mallen till denna fanns redan i design programmet till cricut, sedan bara välja färger på papper & anpassa med text 👍🏼
Ja, Max förmåga att hitta på saker hela tiden & mycket med mello tema just nu 🙌🏼 och jag vet inte hur många olika ”egna band” han har igång samtidigt. Å nu ska han fixa ihop ett eget Smash into pieces band tillsammans med rallycrossförare ur Öhman familjen 🏁☺️🎤🎶✨ det går som aldrig tro att man ska veta innan, vad Max tänker säga, han överraskar varje gång ☺️😆 och det som är bra efteråt, att han är så noga att plocka bort allt igen 👍🏼
Max kom lagom in till andra perioden av damernas VM kval mot Italien 🇸🇪⚽️✨ efter varit ute och skottat med traktor med pappa Jonas. Å det var inlevelse & väldigt spännande till sista minut & härligt med vinst 👊🏼✨⭐️🇸🇪⚽️ Max har även slängt på sig sin Sverige tröja vi tryckte upp för hans 18 års kalas ✨
Max har hunnit ringa ett par gånger från korttidsboendet på morgonen: ”…jag kom på en sak..” har meningarna börjar med. Så laddad för dagen och att jobba som funktionär på Piteå Rallyt. Å han ville ju kolla hur det såg ut på matfronten och att korven händer med ☺️ så japp, Bullens korv med bröd till lunch, sedan finns korvmackor med jokkmokkskorv på & en extra korvsnärt om de vill grilla på eldstubben nå extra 👌🏼✨ Max kommer sitta i bilen med pappa Jonas på olika rallysträckan och Max ska få pricka av förarna på lista 👍🏼 så nu hämtas Max först på sitt korttidsboende och sen startar de med gemensam genomgång och kurs inför dagen. Som Max kommer njuta idag oxå 🙌🏼✨
Medans grabbarna är på Rally, så hejade jag fram de första medaljerna i skidspåret med mor och far ❄️⭐️ ✨🥇🥈 så grymt #fridakarlsson och #ebbaandersson 💪🏼 å jag icke både värsta vitamindrinken & ett välfyllt fikafat som vanligt 👌🏼
Ja, inte såg man nå spår av trötthet hos Max igår efter en hel dag som funktionär på Rally ☺️ fullt ös till kvällens Mello 🕺🏻⭐️✨🎶 dock hörde vi snarkningar av pappa Jonas i soffan 😆