Max ledig från skolan idag, något jag inte hade koll på, så tur han har det själv, de t hade jag missat annars ☺️ mitt fokus har kanske inte varit det bästa på sistone med allt annat vi haft, då är det tur Max själv har koll på läget 👍🏼 så vi startade med en morgonpromenad & första lilla rundan nu 1 vecka efter operationen 👍🏼 men nästan stormvindar och kalla sånna, så brrr lite kontrast från helgen. Men vi vaknade verkligen 🤪
Idag har det varit blåsigt, kallt och regnskurar. Men under sommarhalvåret så har vi alltid logen ute att gå in till på regniga dagar & även då det är för varmt ute, kan det vara svalt att vara där ute. Vi har lite olika saker där som bland annat denna Sverige karta uppsatt. Max har alltid gillar kartor & gillar få i uppdrag att hitta olika städer eller ställen 👍🏼 så varit ganska skönt sitta där idag & ta det lite soft.
Max har varit på fotbollsträning ikväll ⚽️✨ så trevligt träffa alla igen, jag som inte varit med de sista gångerna. De är så grymma allihopa, vilka stjärnor ⭐️
Max första fotbollsträning för säsongen idag , då han fick hoppa över första träningen förra måndagen, eftersom han då opererade in sin EKG dosa på bröstet. Så han var laddad nu ⚽️🙌🏼 å idag min tur att ligga på samma ställe som Max på dagskirurgin och operera bort cysta och äggstockar. Så jag vilar mig i form och återkommer med mer info kring det sen. Men härligt nog är jag hemma 💛
Idag var det dax för min operation av cysta på äggstock. Så åkte upp till Sunderbyn så vi var där redan vid 07:00. Å snälla farfa r kom och var med Max till skoltaxin kom i morse 🫶🏼 och kring 08:00 åkte jag in på operation, jag var först i kön ✌🏼vaknade till på uppvaket kring 10.30. Var hemma igen vid 12.30 tiden. Planen var att ta bort cysta på ca 9 cm med titthålsoperation, som upptäcktes på en gynkontroll. Men det blev lite mer komplicerat operation än vad de trodde dock. Cystan på äggstocken var blodfylld och större än vad de trodde och satt även fast mot bukväggen med sammanväxtningar. Så tog lite längre tid, planerad op var 20-40 min, men blev 80 min. Å jag har 4 plåster eller ”hål” som Max kallar det. 1 ovanför naveln och 2 längre ut åt ena hållet och 1 åt andra. Men op hade ändå gått bra. De tog bort båda äggstockarna och cystan och jag får invänta provsvar då de analyserat den, så får nog besked på ett par veckor. Men otroligt SKÖNT att ha det gjort nu 👍🏼 Var supertrött från början, å sandpapperkänsla i munnen, men i skapligt skick. På eftermiddagen inte lika trött, men fick mer ont uppåt axlar, som kan bli av då de fyller buken med gas vid operation för att se bättre. Blev lite mer yr och illamående mot kvällen, men jag har försökt vila & äta lite mig i form. Lite svår balansgång dock med min fibromyalgi eftersom den helst inte vill ligga still så länge 👍🏼 Max kom så klart hem med tusen frågor ☺️ han ville se ”hålen” och jag kunde berätta att en av sköterskorna som han hade veckan innan, tog även bort mina infarter och nålar 👍🏼 han var även gullig och serverade mig efterlängtat kaffe & dukade och tog fram och värme middag & plocka i diskmaskinen 🫶🏼 så nu kan vi bocka av 2 operationer inom loppet på nån vecka ✔️ så nu blickar vi framåt & är så tacksam över vår fantastiska vård ⭐️🙌🏼
Max har lääängtat till idag, både skoldag igen & fotbollsträning ikväll 👍🏼 fast han får bara kika på träningen ikväll då han har stygnen kvar på bröstet. Men guldkant att farmor och farfar är med, då vi måste samtidigt på ett möte, å så måste vi ta en middag i stan 🙌🏼✨
Idag blev det middag på stan & Max tog såklart hamburgare 🍔 ✨ sedan följde Max med farmor och farfar & kikade på första fotbollsträningen, medans vi var på ett möte på kommunen. Å lyckan att sedan även få åka hem i farmor farfars bil, bara en sån sak kan vara lycka det 👍🏼
Pappa Jonas fick ett sms igår av Emil, som grabbarna hjälpte i lördags med denna fina bild av en lycklig Max som fick åka traktor med honom: ”…Gokväll, Tack för hjälpen igår och erat trevliga sällskap. Mia skickade en text din fru hade lagt ut på sociala medier där det stod nått i stil med at t ”grabbarna tog inte en enda bild”. Jag frågade Max om jag fick ta en bild på honom och mig, och det fick jag. Så om hon vill lägga till den här så har ni iaf en bild….. håll till godo” 👍🏼 så det var toppen, Max blev så glad se bilden igår kväll då vi satt i mörkret i strömavbrottet och sa: ”.. han är min nya kompis” 💛
Max ringer från skolan precis när han slutat: ”..mamma, jag måste berätta en sak. Idag har vi sett Shere Kahn” med en sån där lycka på rösten. Så jag säger: ”.. så nu har hela klassen fått se vad du håller på med här hemma, eller? ” Och Max svara så nöjt: ”… ja” 😃 och jag kan där och då se mig honom sådär lite blyg och nöjt drar på smilbanden. Å så säger han: ”…idag ska jag öva til l Shere Kahn när jag kommer hem innan fotbollsträningen” och jag svarar: ”.. ja, det hinner du säkert” 👍🏼 å här sitter han redan omklädd för fotbollsträning och övar repliker och sånger som Shere Khan i sitt rum ☺️💛