Ledig dag från skolan med geografi på logen & fotbollsträning

Max ledig från skolan idag, något jag inte
hade koll på, så tur han har det själv, de
t hade jag missat annars ☺️ mitt fokus har
kanske inte varit det bästa på sistone med
allt annat vi haft, då är det tur Max själv
har koll på läget 👍🏼 så vi startade med en
morgonpromenad & första lilla rundan nu
1 vecka efter operationen 👍🏼 men nästan
stormvindar och kalla sånna, så brrr lite
kontrast från helgen. Men vi vaknade
verkligen 🤪 

Idag har det varit blåsigt, kallt och regnskurar.
Men under sommarhalvåret så har vi alltid
logen ute att gå in till på regniga dagar &
även då det är för varmt ute, kan det vara
svalt att vara där ute. Vi har lite olika saker
där som bland annat denna Sverige karta
uppsatt. Max har alltid gillar kartor & gillar
få i uppdrag att hitta olika städer eller
ställen 👍🏼 så varit ganska skönt sitta
där idag & ta det lite soft.

Max har varit på fotbollsträning ikväll ⚽️✨
så trevligt träffa alla igen, jag som inte
varit med de sista gångerna. De är så
grymma allihopa, vilka stjärnor ⭐️

/ Anna

Max första fotbollsträning & operation av cysta & bortplockning av äggstockar

Max första fotbollsträning för säsongen idag ,
då han fick hoppa över första träningen förra
måndagen, eftersom han då opererade in sin
EKG dosa på bröstet. Så han var laddad nu
⚽️🙌🏼 å idag min tur att ligga på samma
ställe som Max på dagskirurgin och operera
bort cysta och äggstockar. Så jag vilar mig i
form och återkommer med mer info kring det
sen. Men härligt nog är jag hemma 💛

Idag var det dax för min operation av cysta
på äggstock. Så åkte upp till Sunderbyn så
vi var där redan vid 07:00. Å snälla farfa
r kom och var med Max till skoltaxin kom i
morse 🫶🏼 och kring 08:00 åkte jag in på
operation, jag var först i kön ✌🏼vaknade till
på uppvaket kring 10.30. Var hemma igen
vid 12.30 tiden. Planen var att ta bort cysta
på ca 9 cm med titthålsoperation, som
upptäcktes på en gynkontroll. Men det blev
lite mer komplicerat operation än vad de
trodde dock. Cystan på äggstocken var
blodfylld och större än vad de trodde och
satt även fast mot bukväggen med
sammanväxtningar. Så tog lite längre tid,
planerad op var 20-40 min, men blev
80 min. Å jag har 4 plåster eller ”hål”
som Max kallar det. 1 ovanför naveln
och 2 längre ut åt ena hållet och 1 åt
andra. Men op hade ändå gått bra. De
tog bort båda äggstockarna och cystan
och jag får invänta provsvar då de
analyserat den, så får nog besked på
ett par veckor. Men otroligt SKÖNT att
ha det gjort nu 👍🏼 Var supertrött från
början, å sandpapperkänsla i munnen,
men i skapligt skick. På eftermiddagen
inte lika trött, men fick mer ont uppåt axlar,
som kan bli av då de fyller buken med gas
vid operation för att se bättre. Blev lite mer
yr och illamående mot kvällen, men jag har
försökt vila & äta lite mig i form. Lite svår
balansgång dock med min fibromyalgi
eftersom den helst inte vill ligga still så
länge 👍🏼 Max kom så klart hem med tusen
frågor ☺️ han ville se ”hålen” och jag
kunde berätta att en av sköterskorna som
han hade veckan innan, tog även bort
mina infarter och nålar 👍🏼 han var även
gullig och serverade mig efterlängtat
kaffe & dukade och tog fram och värme
middag & plocka i diskmaskinen 🫶🏼 så
nu kan vi bocka av 2 operationer inom
loppet på nån vecka ✔️ så nu blickar vi
framåt & är så tacksam över vår
fantastiska vård ⭐️🙌🏼 

/ Anna

Titta på fotbollsträning & äta hamburgare

Max har lääängtat till idag, både
skoldag igen & fotbollsträning ikväll 👍🏼
fast han får bara kika på träningen
ikväll då han har stygnen kvar på bröstet.
Men guldkant att farmor och farfar är med,
då vi måste samtidigt på ett möte, å så
måste vi ta en middag i stan 🙌🏼✨

Idag blev det middag på stan & Max
tog såklart hamburgare 🍔 ✨ sedan
följde Max med farmor och farfar &
kikade på första fotbollsträningen,
medans vi var på ett möte på
kommunen. Å lyckan att sedan
även få åka hem i farmor farfars
bil, bara en sån sak kan vara
lycka det 👍🏼

/ Anna

Bild på traktor kompisen, musikalen djungelboken innan fotbollsträning

Pappa Jonas fick ett sms igår av Emil,
som grabbarna hjälpte i lördags med
denna fina bild av en lycklig Max som
fick åka traktor med honom:
”…Gokväll, Tack för hjälpen igår och
erat trevliga sällskap. Mia skickade
en text din fru hade lagt ut på sociala
medier där det stod nått i stil med at
t ”grabbarna tog inte en enda bild”.
Jag frågade Max om jag fick ta en bild
på honom och mig, och det fick jag.
Så om hon vill lägga till den här så har
ni iaf en bild….. håll till godo
” 👍🏼
så det var toppen, Max blev så glad se
bilden igår kväll då vi satt i mörkret i
strömavbrottet och sa:
”.. han är min nya kompis” 💛

Max ringer från skolan precis när han
slutat: ”..mamma, jag måste berätta en sak.
Idag har vi sett Shere Kahn
” med en sån
där lycka på rösten. Så jag säger:
”.. så nu har hela klassen fått se vad
du håller på med här hemma, eller
?
” Och Max svara så nöjt: ”… ja” 😃
och jag kan där och då se mig honom
sådär lite blyg och nöjt drar på smilbanden.
Å så säger han: ”…idag ska jag öva til
l Shere Kahn när jag kommer hem
innan fotbollsträningen
” och jag svarar:
”.. ja, det hinner du säkert” 👍🏼 å här sitter
han redan omklädd för fotbollsträning
och övar repliker och sånger som
Shere Khan i sitt rum ☺️💛

Sista fotbollsträningen ikväll ⚽️
å så blir det avslutning med
fotbollscup i helgen & till veckan
startar innebandyträningen 🥅🏑👍🏼

/ Anna