Max aktiv på korttidsboende & njutit att ha Fanny hemma

Kollade in Max mobilklocka Xplora 6 & igår
13 062 steg & ser ut som han varit ganska
aktiv på korttidsboendet ☺️ han ringde på
morgonen och vi diskuterade såklart
gårdagens Masked Singers & han var
grymt nöjd över att idag blir lördags
lunch med korv och bröd ✌🏼

Underbar dag med ☀️ och värme 🙌🏼
morgonpromenad med vovven Abbe där
vi fick se runt djur, samtidigt som pappa
Jonas for upp för röjning i skog. Tagit fram
lilla fontänen i trädgården & njutit av
porlandet 👌🏼 vi har kunnat sitta på altanen
och njuta av våfflor & njutit av att ha haft
Fanny hemma hela helgen 🫶🏼 idag var vi
en sväng och startat igång drängen
(robotgräsklippare) hos mormor och
morfar & så grillade vi till middag och
njöt av kaffe ute på altan efter middag,
ljuvligt, älskar denna tiden på året 👌🏼✨
Max ringde från korttidsboendet och
de hade varit på utflykt till Bergsviken
och sett på fotbollsmatch ⚽️

/ Anna

Fanny fyller 25 år & Max ringer från korttidsboendet

Idag får vi säga hipp, hipp, hurra till Fanny
som fyller 25 år 🎈✨ vi firade ju henne
redan under påskhelgen här hemma,
men vi skickar ytterligare en stor
grattiskram idag på rätta dagen. Helt
ofattbart att det är 25 år sedan det
lilla knytet låg i famnen för första gången
& att vi kunde kalla oss mamma och
pappa för första gången, det var så stort ♥
å att sedan fått följa din resa genom livet
med dina val, har varit så spännande.
Å jag kunde inte låta bli att sätta kortet
från balen i gymnasiet längst fram igen,
så vacker 🤩 hoppas du nu får en fin
födelsedag.

..å såklart kommer här även en
grattissång från Max till syrran på
hennes dag, som han sjöng in innan
han for på korttidsboendet, iklädd
skinnpaj för syrrans skull 💛🎶 och
jag undrar om det finns nån sång som
innefattar så mycket kärlekförklaringar
som denna & jag hoppas den gör Fanny
varm av lycka att få ha Max som lillebror,
lika mycket som han älskar att ha henne
som storasyster 💛

Max ringde från sitt korttidsboende & lät
bara så där kvittrande nöjd. Han planerar
att se hockey ikväll och heja på Luleå 👍🏼
Å han ville berätta en stor grej från skolan
idag (!) ”…vet du mamma, på lunchen tog
jag smör på mackan
” och han lät så där
lycklig & stolt på rösten. Å det är STORT.
Ännu ett litet mini steg att våga prova mer.
Max har ju börjat testa lite smör på mackan
hemma, men endast på korvmacka och från
början, för flera månader sen, satte jag
väldigt tunt lager och om ni swipar så ser
ni från förra helgen, då smeta pappa Jonas
ett tjockt lager under korven och de funka
bra 👍🏼 å nu tog han alltså smör på
hårdbrödmackan oxå i skolan 🙌🏼 så himla
trevligt äta så, istället för bara torra mackor
som han gjort i 19 år. Så jag peppade honom,
att han nog måste visa dem på Korttids oxå,
att han han äta mackan så ☺️ Så näpp,
man ska aldrig ge upp hoppet, nu har ju Max
testat mycket senaste tiden och det börjar
släppa. Kanske snart andra pålägg oxå 😉
Han har ju till och med låtit supertuff och har
tänkt testa surströmming med farbror här
framöver 😆 så det blir ju kul och se om han
ens vågar testa, varken jag eller pappa Jonas
äter det.

/ Anna

Fanny hem igen & Max ritar Masked singers

När Fanny kom i tisdags, så kändes
det som så många dagar tillsammans.
Å hips vips ska han hem igen
så nu får vi längta till nästa gång.
Supertrist väder idag, regn och
snö & blåsigt, riktigt aprilväder.

Japp, de e Masked Singer för hela
slanten här hemma nu 🎭✨ förutom
att Max ser klipp, sjunger låtar & surrar
nonstop på promenader, om nya förslag
på gissningar vem som är i dräkterna,
så satt Max nu under påsken & ritade
av dräkterna, för att ha som minne då
han gör egen uppsättning, så han inte
glömmer hur de ser ut 👍🏼 och det här
gillar ju den kreativa mamman 🙌🏼
såå fint då det är en personlig tolkning
👌🏼✨ ja, så nu får nog den här mamman
ladda för ett påsklov med mycket
Masked singers tema, kan jag tro 😅☺️

/ Anna

Skärtorsdag, glad påsk, tillbakablick & Fanny kom hem

Med dessa bilder på Max & Fanny,
som genom åren bjudit på dessa
underbara kort, önskar vi er alla en
GLAD PÅSK 🐣🌼🌷swipa för
fler bilder 💛

[tillbakablick 2015] Jag hade tänkt lägga in
det här i samband med playoff matchen i
fotboll, men tiden var inte på min sida, så
kommer nu istället. Då var det ju även playoff
match mot Danmark & Max sjöng en massa
heja Zlatan & heja Sverige låtar som
uppmärksammades av bland annat Sportbladet,
som bjöd ner oss och se matchen live & det var
en grym upplevelse för oss alla 🙌🏼⚽️🇸🇪 å de
t var lite kul, Sportbladet skickade ju journalist
& kameraman som mötte oss på flygplatsen
och vi fick åka med dem till hotellet. Å de hade
ju tänkt få snacka med Max och intervjua han,
men tror ni det gick, näpp 😆 det ville inte han.
Så det fick de släppa, så då blev det jag och
pappa Jonas de fick flika in lite istället. Å jag
kommer ihåg att jag kom inte ihåg ett ord jag
sagt efteråt,de e ju inte min grej, å det kom hu
inte med att Max även föddes med Downs
syndrom, utan bara hjärtfel 🙃 å Max var då
bara intresserad av sin MAX burgare och att
äta, då det var han som fick beställa matställe
☺️ vi fick även låna en kamera på läktaren så
pappa Jonas kunde filma något som Max sa
oxå ☺️ men det var ett grymt kul dygn & när
idolen Zlatan dessutom satte straffen och
Sverige vann var ju magiskt ⭐️✨👊🏼 bara
synd att Max aldrig fick chans att träffa Zlatan,
det hade varit pricken över i:et.

Sent ikväll har vi hämtat hem Max
storasyster Fanny från busstationen
& det var vackert norrsken ute 👌🏼
underbart få ha henne hemma under
påskhelgen 💛

/ Anna