Kollade in Max mobilklocka Xplora 6 & igår 13 062 steg & ser ut som han varit ganska aktiv på korttidsboendet ☺️ han ringde på morgonen och vi diskuterade såklart gårdagens Masked Singers & han var grymt nöjd över att idag blir lördags lunch med korv och bröd ✌🏼
Underbar dag med ☀️ och värme 🙌🏼 morgonpromenad med vovven Abbe där vi fick se runt djur, samtidigt som pappa Jonas for upp för röjning i skog. Tagit fram lilla fontänen i trädgården & njutit av porlandet 👌🏼 vi har kunnat sitta på altanen och njuta av våfflor & njutit av att ha haft Fanny hemma hela helgen 🫶🏼 idag var vi en sväng och startat igång drängen (robotgräsklippare) hos mormor och morfar & så grillade vi till middag och njöt av kaffe ute på altan efter middag, ljuvligt, älskar denna tiden på året 👌🏼✨ Max ringde från korttidsboendet och de hade varit på utflykt till Bergsviken och sett på fotbollsmatch ⚽️
Idag får vi säga hipp, hipp, hurra till Fanny som fyller 25 år 🎈✨ vi firade ju henne redan under påskhelgen här hemma, men vi skickar ytterligare en stor grattiskram idag på rätta dagen. Helt ofattbart att det är 25 år sedan det lilla knytet låg i famnen för första gången & att vi kunde kalla oss mamma och pappa för första gången, det var så stort ♥ å att sedan fått följa din resa genom livet med dina val, har varit så spännande. Å jag kunde inte låta bli att sätta kortet från balen i gymnasiet längst fram igen, så vacker 🤩 hoppas du nu får en fin födelsedag.
..å såklart kommer här även en grattissång från Max till syrran på hennes dag, som han sjöng in innan han for på korttidsboendet, iklädd skinnpaj för syrrans skull 💛🎶 och jag undrar om det finns nån sång som innefattar så mycket kärlekförklaringar som denna & jag hoppas den gör Fanny varm av lycka att få ha Max som lillebror, lika mycket som han älskar att ha henne som storasyster 💛
Max ringde från sitt korttidsboende & lät bara så där kvittrande nöjd. Han planerar att se hockey ikväll och heja på Luleå 👍🏼 Å han ville berätta en stor grej från skolan idag (!) ”…vet du mamma, på lunchen tog jag smör på mackan” och han lät så där lycklig & stolt på rösten. Å det är STORT. Ännu ett litet mini steg att våga prova mer. Max har ju börjat testa lite smör på mackan hemma, men endast på korvmacka och från början, för flera månader sen, satte jag väldigt tunt lager och om ni swipar så ser ni från förra helgen, då smeta pappa Jonas ett tjockt lager under korven och de funka bra 👍🏼 å nu tog han alltså smör på hårdbrödmackan oxå i skolan 🙌🏼 så himla trevligt äta så, istället för bara torra mackor som han gjort i 19 år. Så jag peppade honom, att han nog måste visa dem på Korttids oxå, att han han äta mackan så ☺️ Så näpp, man ska aldrig ge upp hoppet, nu har ju Max testat mycket senaste tiden och det börjar släppa. Kanske snart andra pålägg oxå 😉 Han har ju till och med låtit supertuff och har tänkt testa surströmming med farbror här framöver 😆 så det blir ju kul och se om han ens vågar testa, varken jag eller pappa Jonas äter det.
När Fanny kom i tisdags, så kändes det som så många dagar tillsammans. Å hips vips ska han hem igen så nu får vi längta till nästa gång. Supertrist väder idag, regn och snö & blåsigt, riktigt aprilväder.
Japp, de e Masked Singer för hela slanten här hemma nu 🎭✨ förutom att Max ser klipp, sjunger låtar & surrar nonstop på promenader, om nya förslag på gissningar vem som är i dräkterna, så satt Max nu under påsken & ritade av dräkterna, för att ha som minne då han gör egen uppsättning, så han inte glömmer hur de ser ut 👍🏼 och det här gillar ju den kreativa mamman 🙌🏼 såå fint då det är en personlig tolkning 👌🏼✨ ja, så nu får nog den här mamman ladda för ett påsklov med mycket Masked singers tema, kan jag tro 😅☺️
[tillbakablick 2015] Jag hade tänkt lägga in det här i samband med playoff matchen i fotboll, men tiden var inte på min sida, så kommer nu istället. Då var det ju även playoff match mot Danmark & Max sjöng en massa heja Zlatan & heja Sverige låtar som uppmärksammades av bland annat Sportbladet, som bjöd ner oss och se matchen live & det var en grym upplevelse för oss alla 🙌🏼⚽️🇸🇪 å de t var lite kul, Sportbladet skickade ju journalist & kameraman som mötte oss på flygplatsen och vi fick åka med dem till hotellet. Å de hade ju tänkt få snacka med Max och intervjua han, men tror ni det gick, näpp 😆 det ville inte han. Så det fick de släppa, så då blev det jag och pappa Jonas de fick flika in lite istället. Å jag kommer ihåg att jag kom inte ihåg ett ord jag sagt efteråt,de e ju inte min grej, å det kom hu inte med att Max även föddes med Downs syndrom, utan bara hjärtfel 🙃 å Max var då bara intresserad av sin MAX burgare och att äta, då det var han som fick beställa matställe ☺️ vi fick även låna en kamera på läktaren så pappa Jonas kunde filma något som Max sa oxå ☺️ men det var ett grymt kul dygn & när idolen Zlatan dessutom satte straffen och Sverige vann var ju magiskt ⭐️✨👊🏼 bara synd att Max aldrig fick chans att träffa Zlatan, det hade varit pricken över i:et.