Söndag med diverse och avsluta med fotbad

Här far vi iväg en sväng till mormor och morfar
och gräver igen hålet som blev kvar efter vi tog
utedasset igår. Hjälpte till med sista räfsningen
& sedan har vi knogat på hemmavid. Jag har
blivit väldigt inspirerad av att rensa, nu när vi
rensat hos dem, så även fortsatt här hemma.
Å att sedan få duscha och ta ett varmt fotbad
och dra på pyjamas och mysa under filt redan
vid 18 tiden, det var grejer det 👌🏼✨ Max har
även idag kört med många: ”…jag har ju dosan”
i olika sammanhang och känns som den går på
repeat ☺️ men oj vad han längtar tills imorgon
med skola igen och se på första fotbollsträningen
på kvällen 👍🏼 på fredag ska han få ta bort stygnen
på bröstet, där den lilla EKG dosan opererades in.

/ Anna

Max kör fyrhjuling & smakar surströmming (!)

Vi har hållit på i omgångar idag, men
nu äntligen är löven bortforslade efter
många vändor med Max fyrhjuling & släp 💨
perfekt kombinera nytta med nöje & sååå
skönt vara klar. Det känns som vi har för
stor tomt, just vid krattning på våren,
då känns som det aldrig ska ta slut 😅
men yeaj nu är det ✔️ på det

Ja, ni som följt oss ett tag, vet ju att Max
har haft stora svårigheter att våga prova
äta olika saker och har varit och är
begränsad i vad han äter. Men han blir
modigare & modigare, MEN skulle väl
aldrig drömma om att han skulle föreslå
att testa äta surströmming av alla saker
(!) 😆😆 men farbror Tommy har lockat
fram det och till middag idag hade de
en date. Å ni ska få se i film hur det gick 👍🏼
å varken jag eller pappa Jonas äter det ☺️ 

Ja, här får ni se då Max testar äta
surströmming (!) av alla saker 😆😆
skrev mer om det i inlägget före.
Imponerande att våga och ni hör ju
vad han tycker efteråt 👍🏼 alltså efter
detta, måste ju allt annat som han
inte vågat testa i livet, smaka så gott ☺️

/ Anna

Max kör stora fyrhjulingen själv & innebandyträning

Detta är en film från igår, då grabbarna
var och jobbade med röjning på åkern
& Max fick uppdrag att hämta den stora
fyrhjulingen själv, som stod längre bort
på åkern 💨 och han fick sen köra den
helt själv, då de förflyttade grävmaskinen
till ny plats för fortsätta dika. Syns nästan
att han växte några centimeter där på
fyrhjulingen ☺️✌🏼Max har kört den förut
många gånger, men då har pappa Jonas
suttit bakom.

Innebandyträning ikväll 🥅🏑✨
grabbarna får fara själva idag.
Hade gärna följt, men jag är lite
klok och lyssnar på kroppen 👍🏼 

/ Anna

Vilken härlig söndag & sista Augusti

Tror ni grabbarna kan vara hemma?
Å nej, iväg på arbete & fortsätta på
ängarna som behöver dikas & få
ordning på brunnar och flöde 👍🏼

Vilken helg vi får ☀️👌🏼 helt underbart väder
och idag till och med t-shirt väder periodvis.
Så idag blev det njuta ute till lunch på gården
vid grillplatsen. Stekte upp palt till grabbarna
som kom med traktorn från arbete direkt till
brasan hungriga. Å själv värme jag upp
rester med torsk i en folieform. Ja, detta
är verkligen ”livet på en pinne” 👌🏼☺️✨

Efter lunch blev det fyrhjulskörning
här hemma på gården 💨 där ”donuts”
såklart är coolast att göra ✌🏼

..fortsättning av våran söndag.
Ja, oj vad mycket vi har hunnit med
i dag. Å Max har knappt varit still
nånting ☺️ en dag ute från
morgon till kväll 👌🏼

/ Anna