Västra kajen

Igår for vi in och besökte
mysiga Västra Kajen i Piteå ♥

IMG_2713

IMG_2762

IMG_2717

IMG_2760  IMG_2725

IMG_2724 IMG_2759

…så himla mysigt ställe med
så mycket fina inredningsdetaljer ♥

Glassbåten

Vi gick ombord på denna
Glassbåten” och köpte oss
glass, medan båten gungade
i vattnet….

IMG_2758

IMG_2731  IMG_2732
IMG_2735 IMG_2740

IMG_2741 IMG_2746

…vi kikade in lite båtar som låg
förtöjda där i hamnen…

IMG_2744

IMG_2750

…och Max kikade in 7 st vattenskotrar
som precis skulle lämna stället. Häftigt!

Sjöbodar

Så mysigt med alla sjöbodar
i faluröd färg, det gillar jag!

IMG_2749

IMG_2763

IMG_2756

…mysigt utflyktsmål som ligger
så nära oss, ska absolut få fler
besök av oss!

/ Anna

 

 

Lite sämre dag

Igår var en sämre
dag för min del. Har känt nu
de sista dagarna, då det börjat
komma i kallare luft att kroppen
gått ner sig och värken ökat. Jag
är superkänslig för det.

Jag har haft ett par veckor som
varit riktigt bra, där det bara varit
lite molvärk i kroppen och jag har
klarat av mer saker,utan att få
bakslag direkt. Så det är härligt att
få, men nu känns det lite sämre och
framförallt igår blev det en dag i nästan
helt viloläge.

Mys i sängen

Men härligt då ha lite sällskap
i sängen emellanåt, se här i
filmklippet…

.
…mysstunder är härligt
och något vi får lov prioritera
ibland, vare sig vi vill eller inte,
då denna morsa inte orkar,
men det är mysigt, så bara
fokusera på det positiva!

Hjärteknöl

Igår kväll när vi skulle
lägga oss för kvällen, mös vi
oxå i stora sängen och Max
läste först en bok, men sedan
så la han sig så här och läs
under bilden vad han sa…

.

Vi ligger i stora sängen, jag & Max.
Det åskar och regnar ute ⛈⚡ Max
håller sig över bröstet och säger
”…jag har ont i min hjärte-knöl
så jag säger frågande:
”…hjärteknöl?”
Max är ju ett hjärtebarn och har
opererat 2 hjärtfel och har ett stort
ärr på bröstet, så jag blir alltid lite
orolig då han säger nått att det gör ont 💛
….men den lille filuren säger då:
”….jag har en hjärteknöl. Vet du vad
den gör? Den åker upp till huvudet
och berättar att jag älskar dig” (!)

….men åhhhh 😍💛
den här killen att charma 😂😜👍🏼
Mammahjärtat svämmar över ♥

/ Anna

Fisketur på Alterälven

Igår lördag var vi ut
på en härlig fisketur 
i grannens båt på Alterälven.

.

IMG_2582  IMG_2586
IMG_2584

IMG_2592

IMG_2597

IMG_2641 IMG_2595

IMG_2652

…så lyckad tur med ca 15 fiskar
i det underbara sommarvädret, där
det svalkade skönt ute på vattnet.

/ Anna

Fredagslåt & PDOL….

Max bjuder här på en
liten fredagslåt, dagen
till ära…

.
…sedan begav vi oss iväg
in en sväng till PDOL,
Piteå Dansar och Ler…

.
…kort men intensivt besök.
Vi är nog ingen så mycket
för festivaler sisådär, vi blir
så trötta av det höga ljudet och
tyvärr glömde jag hörselpropparna till
Max som är lite känslig för högt ljud, så
det blev ett par motor-åk, men sedan
var vi alla nöjda och for därifrån ;)

.
…däremot åkte vi ut till Max
morbror och moster och kusin
ute på Nötön och hälsade på
en sväng. Det var trevligt.

/ Anna