Innebandyträning & Fanny planerar hemåt

Max kom nyss hem nöjd från
kvällens innebandyträningen 🏑🥅✨

[repost film] Fick just veta att den här
tösen kommer hem i slutet av veckan (!)
å som vi längtar 🙌🏼 känns som en evighet
sen sist 💛

/ Anna

Surr om Mello, serva skoter, fikastund & hejdå Fanny

Igår surrade Max mello låtar hela
kvällen, vi satt i pyssel rummet och
gjorde lite olika saker och han surrade
nonstop om vad hans varianter av alla
Mellolåtar skulle heta 🎶☺️👍🏼 men till
slut vill man gärna ha en OFF knapp
och en time out 😅😆

Idag har grabbarna varit i garaget och
servat skotern, som fick sig en bättre
låda bak. Å där ska tydligen all mat vara,
det viktigaste enligt Max 👌🏼✨ Max hade
nog även hoppats på en provkörning
efter servering, men nu är det ju snöbrist
delux, det till och med regnade mitt på
dan idag 💦🙃

Vi tog en sväng till mormor och morfar
och passade på att se skidskytte där idag
& hjälpte till att sanda på skridskobana
till gård 👍🏼

Nu har Fanny åkt tillbaka till Umeå
efter varit här hemma ett halvår,
med både jobb & praktik. Kommer
bli tomt 💛 

/ Anna

Pyssel till 50 åring, härlig promenad

Igår var vi på mycket trevlig 50 års fest ⭐️✨
och egentligen var både paket, kort & blommor
inköpta & fixade av andra. Men att få chansen
att pyssla lite, å speciellt då Max är på korttids,
då jag alltid försöker prioritera att få pyssla
något för att känna total laddning av energi 👌🏼✨
Så jag gjorde en design på datorn & sen tog jag
en ny vas från Ikea och som fick lite text &
dekorationer med min cricut maker 3 & fylldes
med pappersgodis. Sen går ju den användas
som vas oxå sen och går ju pilla bort texten
om man inte vill ha sedan 👍🏼…

Igår -20, men idag härlig promenad i -5
med Fanny & Abbe så lycklig att hon ska
med 💛👌🏼✨ vi fick inte se mycket av
solen, men nu när jag ligger i sängen
och vilar efteråt, så ser jag hur den lyser
på bra nu ☺️ så litegrann för tidiga ut
idag, men härligt ändå 👍🏼 å Max ringde
tidigare från korttidsboendet och de
skulle göra utflykt idag ut och gå på
isen, så det var ju toppendag för det 👍🏼
sedan ringer Max lite för att kolla vad
vi gör, så vi inte gör allt för roliga saker
då han är borta och han missar det ☺️

/ Anna

Umeåtripp

Idag har vi varit ner till Umeå då Fanny
som om 2 veckor ska ner till plugget igen
(socionom) efter varit hemma ett halvår
med jobb och praktik på hemmaplan. Så
idag hjälptes vi åt att städa igenom hela
lägenheten och tvättade upp lite sängkläder
och dyl och sorterade in en massa kläder
igen. Å vi kombinerade lunch på Max favvo
resturang 🍔✨ med att samtidigt ladda
elbilen. Vi var in på IKEA och köpte lite saker,
bland annat de 3 tavlorna ni ser, som ska upp
på väggen, men så hade vi ingen tumstock att
mäta in dem ☺️ så de får komma upp en annan
gång. Sedan hade vi långa resan hem igen på
3 1/2 timme. Så 7 timmar i bil, är ingen höjdare,
men skönt att vi nu gjort det och känns bra för
Fanny komma ner sen och allt är klart 👍🏼 men fy
så ovant det kommer bli utan henne igen, vi som
blivit så van att ha henne hemma nu 💛 i Umeå
var det -10 och när vi kom hem -20 ❄️

/ Anna