Lägesrapport efter op, morgonmys & Max ritar racingbana

Oj, så många som skriver & undrar hur jag
mår nu efteråt 🫶🏼 å verkar ju vara många
som både har gjort & ska göra liknande
operationer. Igår, dagen efter op, hade
jag mer ont. Å såklart är det ju så när
medicinen de gett på sjukhuset avtar.
Men jag har dopat mig ca var 4:e timme
och försöker hålla det någorlunda i schack.
Varit lite svårt hitta nått bra sitt- eller liggläge,
känns som det alltid sliter någonstans, de
har ju varit in på 4 ställen och känns runt
hela magen. När jag lagt mig ner så kommer
värken i axlarna oxå, från gasen de blåst upp
magen med, som jag fått förklarat. Men det
kanske släpper idag. Även lite tryck över
bröstet, å lite illamående och yrsel lite då
och då. Men jag har varierat hela tiden
mellan vila och röra på mig lite. Gick ett
par gånger med vovven Abbe på gården
oxå igår. Så ändå ganska likt då jag har
min kroniska värk från fibron som jag är
van. Men skillnaden är ju såklart att det
är ömt från såren och sliter lite & sovit
dåligt, men det är ju helt enligt beräkning.
Men jag känner att nu kan det bara bli
bättre & kanske vändningen till det bättre
kommer redan idag, vi får se 👍🏼 igår
kändes dagen jättelång, men det var
härligt då Max kom hem från skolan och
jag fick lite distraktion i form av Max satt
i soffan och han bland annat ritade upp
en SM bana som ni ska få se sen, då han
ville att jag skulle filma det. Å sedan drog
han upp på rummet & sjöng låtar med
Karatekatten från Masked Singers, då det
regnade här hela eftermiddagen igår.
Vovven Abbe har varit vid min sida hela
tiden. Han har förstått att han inte får
ligga på magen och kurar ihop sig nära
istället 💛 Nu på morgonen hade jag dock
fått vätskande sår av ena förbandet, av
plasten. Blir ju så tätt mot huden. Men jag
har klippt bort en del där och satt vanligt
plåster över, så hoppas det läker, utan få
nå skit i det. Men känslan jag har idag
är att dagen kommer bli bättre än
gårdagen 👍🏼

Morgonmyset i hallen med vovven
Abbe 🐶🫶🏼 Max får dock hoppa
över sista badet i skolan idag.
Såret efter tagit stygnen, har inte
riktigt tagit ihop fullt, å vill ju inte
få in baciller där. Så har ett litet
plåster över. Så Max får vara
badvakt detta bad oxå 👍🏼 

Igår kväll efter Max tagit kvällsdusch
så kom han och visade sin SM sprint
bana, den tävling som han och kompisen
Lars ska anordna tillsammans ☺️✌🏼
älskar så hans engagemang & detaljer
i vad han än planerar 👌🏼 och efter
detta så sa han till mig: ”…ja, men nu
går jag upp på rummet och dansar till
Karate-kattens låtar från Masked
Singers för Kim Sulocki dansade
så bra” 🎭✨ och så körde han
det tills de var dax att bläddra upp
obligatoriska rallycrossboken för att
läsa innan sova, alltid full fart och
planering in i detalj vad han ska göra
tills han sover 👍🏼

/ Anna

Morgonmys med vovven Abbe, laga middag & tillbakablick

Myset innan skoltaxin 💛 dock är jag så
frustrerad över min ”ny-begagnade” telefon,
skaffade en iPhone 13 Pro för att bank id
skulle sluta funka på min iPhone 8 Plus,
men tycker verkligen inte att bilder blir nå
bra, var betydligt bättre på den andra. Är
det nå grundinställningar tro eller ska det
vara så här? Tycker inte det blir bra då
jag försöker ljusa upp eller annat och
hips vips trots att jag gjort det, å det ser
”bra ut” enligt mig, så ändras de och blir
mörka eller för ljusa då jag lägger ut,
eller text suddig, så frustrerande…
så har nån något tips, mottages det gärna,
får googla lite..

Torsdag & idag var Max taggad att
göra middag & göra matlåda till
praktiken imorgon 👍🏼 å japp
köttbullar & pasta 👌🏼✨☺️

Ibland kan det ju vara bra att ”minnen” dyker upp,
för det här kommer jag knappt ihåg, bara nu när
jag såg det ☺️ det var inför internationella
Downs syndrom dagen ”rockar sockar dagen”
för 2 år sedan, å som i år är på lördag, som
de skrev detta i Piteå tidningen. Å det är så
konstigt att se siffrorna då där på följare, de
blir som så stort, med alla nollor, 57 000, de
ser så mycket ut och så kollade jag nu hur
många som följer idag och det står 161 000
och jag som är så dålig när det gäller siffror
och att räkna, så jag tog miniräknaren i
mobilen å räknade och ser då att det ökat
med ytterligare 104 000 sedan dess,
alltså över hundra tusen 🙃 De e som
bara så där ogreppbart och ofattbart, så
jag återgår nog istället bara till fortsätta
med livet typ, å de som vill får väl
hänga på ☺️


/ Anna

Max sjunger på skånska med morgonmys & kommer hem med kärleksfulla överraskningar

Japp, ordning återställd 👉🏼 sång och
musik flödar, surr nonstop & äntligen
morgonmys igen tycker både vovven
Abbe & Max. Max har sjungit mellan
06.15 till 07.40 innan skolan och här
blev det till och med lite försök till
skånska med Hasse 🎶 

Det här ett exempel på hur mycket
omtänksamhet & kärlek som finns i
Max & hur duktig han är på att visa
och säga det jämt ♥ och han var ute
i god tid denna gång :) och så älskar
han att vinna, så han var väldigt nöjd
över vinsten i yatzy idag på skolan, så
det beviset ska han spara på
rummet ✌🏼☺️