Idag har Max kunnat köra fyrhjuling & släp och hjälpa pappa Jonas med att ta bort ris från då han avverkade tidigare 👍🏼 å så är det härligt då det tinar fram eftersom på gården i olika etapper. Jag har forslat bort massor av löv från pilträdet, tog dock ingen förebild tyvärr, men efteråt kom det fram ”hjärtat” i vår trädgård. Max som var mycket med mig i trädgården då han var mindre (dock inte lika intresserad idag) när vi då skulle göra rabatt ring pilträdet, bestämde han att vi skulle forma det som ett hjärta och alltid lika härligt då det tingad fram på våren 💛 å det är som härligt med marktäckarna på våren, för då lyser det fram lite grönt redan nu i rabatterna. Medans jag rensat bort löv och grenar, så har jag fick fått underhållning av Max på bänken, där han surrat om allt möjligt. Å nu for grabbarna iväg och körde en sväng med lilla Opel Adam 💨
Även om det var betydligt kyligare idag och nu eftermidddgen lite råkallt, så tände vi en brasa igen & tog middag vid brasan och grilla några parisare & så tog vi och gjorde några pinnbröd i glöden efteråt 👌🏼 kändes som ett mysigt avslut på denna helg, som verkligen varit en utehelg, där vi varit ute hela dagarna & njutit & jobbat 💪🏼
Max kom bara och sa idag: ”…jag sticker & möter pappa på cykeln” & ut for han och iväg, härligt att se självförtroendet på nya cykeln 👍🏼 så for och mötte pappa som var ute på morgonprommis 👌🏼
Alla dessa meddelanden kom i fredags & detta är bara ett urplock, denne person skrev många fler och under flera inlägg på Max & när jag gick in på hans sida, så verkade han vara en kille i typ i samma ålder som Max med med en hel del motocrossbilder på sin sida. Känns sååå trist att någon ska känna att den behöver skriva sånt här till en annan person. Denne person tycker jag egentligt väldigt synd om, för han måste må väldigt dåligt själv och ha ett trist synsätt på livet & inte insett att vi alla är olika och föds till livet med olika förutsättningar och att det istället berikar att vi just får lära oss olika saker utav varann. Det är mycket därför vi oxå fortsätter att skriva och dela vårt liv, för visst har vi det lite annorlunda och det är ju det som är så bra att få visa & tänk så trist om vi alla vore lika, hur kul skulle det vara, det är ju just skillnader och olikheter som berikar och som får oss att tänka till och vi är ju ALLA unika på vårt sätt & det är ju verkligen något att sätta värde på. Det finns bara EN AV DIG, du är UNIK, så njut av det. Ta tillvara på det. Å snälla tänk till innan ni skriver kommentarer som är negativa. Ta en funderare och tänk istället, varför inte skriva något bra och något upplyftande istället. Pröva skriv en snäll kommentar till någon istället och se hur bra du själv mår av det. Jag lovar att du kommer börjar se livet med andra ögon och upptäcka hur mycket trevligare det blir, för du kommer då få kärlek tillbaka istället 💛 Jag har blockerat denna kille och jag har även anmält honom för mobbing (som går att göra här på instagram) så han riskerar förlora sitt konto. Det kommer jag göra med varenda person som skriver något elakt. Å jag hoppas personen får sig en tankeställare 👍🏼
Det här är våran förmiddag. Vi startar ju oftast dagen kring 06 tiden varje dag, så då hinner vi med mycket oxå ☺️ å det som är härligt, är just att vara på hemmaplan, då man varit iväg dagen innan. Så vi har njutit med donat på här på gården & varit i skogen & strosat och till och med pysslat 👌🏼✨ förutom det hann ju Max även varit på cykleltur och han har även lagat lunchen idag 👍🏼 tror det här varit bästa dagen vädermässigt oxå, jag älskar höstluften kombinerat med sol, lagom temp och ingen blåst ☀️🙌🏼 vi tar alltid en liten vila så här efter promenad efter lunch och sen måste vi ut igen 👌🏼
Max har idag varit kreativ vid pysselbordet & gjort kort & teckning till farmor som fyller år imorgon, men som vi firat med paltkalas idag 👌🏼…
Max önskade dig ett uppdrag med släpvagnen bakom sin fyrhjuling idag, så pappa Jonas fixade 👍🏼 ni ska få se mer i film sen, här tvättar han av släpet efteråt 💦
Vilken underbart väder vi haft i helgen, rent magiskt ☀️ vi har varit ute nonstop hela tiden 👌🏼 så idag körde vi vara enkel lunch ute oxå, grillkorv och bröd vid brasan 🌭🔥✨och första rönnlövet med höstfärg idag.
Under sista veckan på sommarlovet, har Max delat upp och skrivit vid lite olika tillfällen, från sitt sommarlov i sin skrivbok som han sedan använder på skolan och läser upp 👍🏼 vi snackar GYMNASIET imorgon. Svårt att fatta 🙃 Det här att använda kontaktbok/dagbok har Max använt sedan förskoletid, från början bara bilder och sen med tecken och sen skrivit något ord bara och senaste åren så skriver han en mening varje morgon då det är skoldag 👍🏼 …
Idag testade vi Coca cola glassen vi gjorde tidigare som vi glömt bort testa & som Max var väldigt skeptisk till ☺️ men nu sista sommarlovsdagen blev det test & tyvärr så smakade den typ ingenting ☺️ väldigt lite smak och älskar Max skeptiska min 🤣🤣
Vilken härlig dag på hemmaplan, vi har verkligen varit ute hela dagen & pappa Jonas hittar då alltid projekt till grävmaskinen ☺️ nu fyller upp på baksidan av maskinhallen mot ängen 👍🏼
Vi gick till skogen idag & Max ville på upptäcksfärd och jag ville plocka lite blåbär. Men jag insåg fort varför jag är dålig på att plocka blåbär, dålig arbetsställning & så trist ☺️ så jag fick väl ihop till 2 smoothies kanske 😂 det är verkligen inte min grej, tyvärr. Å hade vovven Abbe fått bestämma hade han ätit upp dem där på plats 😉
vslutade den underbara utedagen med att äta middag ute på altanen & nu laddning för gymnasiestart imorgon, nån längtar 👍🏼…
Finns nog inget mer underbart än att få vara på bröllop med all den kärlek som sprider sig från första minuten och som följer med en hem efteråt 💍🤍 helt ljuvlig dag och kväll igår, tack finaste @vilmawestbom & Filip för allt, stort grattis igen 🤍
Innan vi for på bröllopet igår, så hann grabbarna både montera nytt drag på Max fyrhjuling & testa det och Max är nöjd att äntligen ha släpet igen och frakta grejer 👍🏼 å perfekt anlita honom då saker ska flyttas eller köras bort eller dyl 👌🏼😉
Hämtade hem Max som sovit hos farmor och farfar och han hade bestämt att det skulle bjudas på kaffe och farmors bullar då vi kom..å så blev det en cola ☺️ …
Kommer ni ihåg att förra söndagen sådda jag gräs runt trädgårdsprojektet & allt regnande sedan dess har inte varit så dumt, se vad det redan har tagit sig 🌱👌🏼✨
Filmade lite för nån dag sedan, hur trädgårdsprojektet typ blev till slut, efter att jag startade i början på sommaren och började bara gräva en grop i mitten & gjorde allt eftersom utan nån direkt plan, utan bara lite på känsla. ….
…Ville dock göra de ganska smala, så att de går lätt att rensa från bägge håll och så gillar jag marktäckare ☺️ och jag har haft bra hjälp av Max och pappa Jonas i vissa moment, å det blir ju inte förrän nästa år allt kanske växer till sig eller året därpå. Å kommer säkert få flytta och ändra växterna när de växer upp oc h jag kanske satt en del för tätt och så återstår att se om allt överlever vintern oxå 😉 Max ville ju gärna se en labyrint, lite svårt få till på så liten yta, men gjorde gångar som lite slingrande och så går de inte ihop med varann, så man får ta ett steg eller hoppa över och det han ju vara lite kul. Å 2 av gångarna formade vi som hjärtan 💛 så nu får detta projekt vila till nästa år & ska nog försöka bädda in växterna lite extra sen i höst inför vintern 👍🏼