Laddar för kalas…..

 

Japp, men äntligen ska
det bli 8-års kalas i detta hus.
Vi fick ju skjuta upp det på
grund av sjukdom, men nu tänkte
vi fira in påsklovet samtidigt och
kör Max kalas imorgon onsdag kväll…

max 8 år

…så Max är taggad.

Bjöd på skolan idag….

Idag så bjöd han även klassen
på kladdkaka, frukt och grädde 🎈
ett lite försenat firande ….

fika skola

…..så jag fick denna bild av Max lärare idag,
alla hade mumsat gott 😉👌⭐️ och med lite roliga
sugrör med Angry Birds på ;)

Pynta till lite….

Så det blir trevligt att imorgon
få pynta till lite här hemma, både
till Max  kalas och även någon påsk
grej ska fram. Kommer bli en härlig
och behövlig färgklick, vi som fått
tillbaka en massa snö igår och i natt
och snöat hela dagen, det är trist och mulet.

Ska överraska Max med en tårta
med Hulken på imorgon, som han
inte vet om än ;) ..även lite annat
Hulken tema, så jag hoppas han
ska bli nöjd.

Men först en sista skoldag
imorgon, innan kalas och
påsklov ♥

Ska återkomma med lite bilder
från lite påskpyssel som jag gjorde
lite snabbt, hade sån abstinens,
då jag varit sjuk så länge ;)

annaskrift2 copy

Värsta musikrummet…..

 

Ja, nu är vardagsrummet
här hemma, som värsta
musikrummet ;)

Sorterade Max alla gitarrer
och försökte hänga upp dem
och hela 7 st….

gitarrer

…ja, det ska börjas i tid.  7 st (!) och då saknas
hans lilla blå som han spelat mycket på 😉 ska det
bli en gitarrist tro ? Även trummorna står alltid
redo att spelas på.

Den lilla iPod:en som Max fick
då han fyllde år, används flitigt, här i
dockningsstationen med högtalare 👍…

sjunga

….och bästa då det går blanda alla låtar, Max
sjöng nu ikväll allt från Nanne Grönvall, Linda Bengtzing,
Ted Gärdestad, barnvisor, Robin Stjernberg till AC/DC 😜
för att bara ge några exempel 😉❤️👌

Härligt med de stora spegel garderoberna i
vardagsrummet oxå, där Max gärna
både dansar, sjunger, spelar trummor
& gitarr framför ;)

annaskrift2 copy

Avslutning dans med show…..

 

Idag var det avslutning
på Max dans, som han har
gått tillsammans med sin kusin
Agnes i 8 veckor.

Så idag skulle de ha en liten
show och visa upp sig som
avslutning….

IMG_7139 kopiera

…här har vi precis kommit till
Strömbacka skolan och i samlingssalen
där de skulle uppträda och här var det inte
så många som hunnit komma. Spänd Max ;)

Uppträdandet….

Så det var flera uppträdanden
i olika åldrar med olika små
”shower”, här sitter de spända
på scen och väntar på sin tur…

IMG_7149 kopiera

…de hade fått ”order” om att ha färgglada
kläder på sig, så det var en färgglad mix som
kom in på scen.

Här är några kort då Max och
hans dansgrupp uppträdde, men lite
svårt ta kort i mörk hall….

IMG_7152 kopiera

IMG_7153 kopiera

IMG_7168 kopiera

IMG_7179 kopiera

IMG_7183 kopiera

IMG_7185 kopiera

…jag tycker faktiskt att just Max grupp,
hade den bästa koreografin, av alla de grupper
med minsta barnen. Tycker de hade många steg
och rörelser i sin och de var så duktiga ♥

Stolta efteråt ♥

Här ser ni 2 stycken stolta
barn efter showen och som fick
ta emot många applåder först från
den stora publiken och sedan kramar
från nära och kära…..

IMG_7194 kopiera

…Max & Agnes ♥

Synd det är slut….

Ja, känns lite synd att det
redan var slut med dansen.
8 veckor går fort och Max var
ju dessutom sjuk både första tillfället
och de 2 sista. Så han har ju bara kunnat
vara med och dansa vid 5 tillfällen.

De har haft roligt. Så vi får väl
se om de har tänkt fortsätta nästa
termin, eller som det blir prova
några nya utmaningar ;)

annaskrift2 copy

Helgen rusade iväg…..

 

Helgen rusade iväg,
som vanligt. Tycker det var mysig
fredagskväll och hips-vips är det
söndag kväll.

Det som varit mest underbart, är
att det håller på vända för mig ordentligt.
Oh, så skönt att känna att livet återvänder.
Varit tuffa veckor. Hostar och kraxar fortfarande
och lite sisådär med orken och bihålor, men
mycket mycket bättre. Puh!

Fredag….

Fredag kväll blev det ju
fredagsmys med Zlatan på
TV….

Namnlöst-1

…Max drogt på sig Sverigetröjan och
laddade för match 💛⚽️💙 heja Zlatan!!

Det blev ju 2 mål ⚽️ ⚽️ av Zlatan 👍 men
tyvärr orkade Max bara vara vaken första
halvlek, så han missade precis målen. Men
fick se dem i efterhand.

Lördag…..

Lördag for ”fassan” och körde sista
racet i IS SM och när solen tittade fram
och lös så härligt så gick jag, Max och
vovven ut och busade….

IMG_7112 kopiera

…och jag satt lugnt och stilla på bron
och lapade i mig sol, medan Max lekte.
Första utevistelsen för mig på säkert 3 veckor.
Helt underbart ♥

IMG_7120 kopiera  IMG_7135 kopiera

IMG_7126 kopiera  IMG_7130 kopiera

IMG_7125 kopiera  IMG_7111 kopiera

…vatten och geggamoja är kul 👍 Max hade superskoj och
det blev en del soppor som tillagades medan vattnet i
stuprännan forsade ut. Nice 👌

Syskonen bakade sedan
kladdkaka tillsammans 💚 …

laddis

….och bästa stunden…smaka 👌

Söndag…..

Avslutning på dansen, för
Max och kusin Agnes.
Återkommer i ett nytt inlägg om det.

annaskrift2 copy