Vi laddar för Zlatan ikväll….

 

Ikväll blir fredagsmyset
att se Sverige  – Moldavien
på TV och såklart Zlatan

max och zlatan kopiera2 kopiera

Max ska ha på sig Sverige
tröjan och han ska se då Zlatan
dribblar bort alla och gör mål,
gärna på frispark, som han säger ;)

Klippet passar bra en fredag….

Videoklippet som Max sjöng in
till Zlatan, var ju oxå till ett fredagsmys
så det passar ju perfekt att ladda med
det idag oxå ;)

.

.

…det är kommer bli vårt ”klipp”
att alltid ladda inför Sveriges matcher ;)

Uppföljaren…

NI har väl inte missat uppföljaren
Max sjöng in om Zlatan en morgon, då
han fått sin nya gitarr…

.

.

…så nu är vi redo för fredagsmys!

Ladda batterier i helgen….

Själv hoppas jag på få ladda lite
batterier i helgen. Fick sova halvsittande
i soffan i natt, då huvudet dunkar då jag
ligger och bihålor spränger och ena örat
fortfarande är i lock.

Var ut på gården med vovven Kalle,  nu på
morgonen, när Max for med taxin och kasta
några bollar, höll på hosta upp allt inom mig
efteråt, kändes det som.

Så ännu är jag inte pigg. Igår sov jag
flera timmar på dan och ska nog göra
detsamma idag och hoppas på det bästa.

annaskrift2 copy

World Down Syndrome Day 2015…..

 

 

Hej och hå!
Nu ska jag försöka uppdatera lite,
trots att orken är på minimum på
grund av influensan. Känns trist att
vi ligger som vi gör, en sån här ”firar dag”.

Max är piggare idag och det är ju
jätteskönt. Jag hoppas det håller sig
så nu, verkar ju lömsk denna influensa,
tror att man är piggare, till att det blir
sämre igen osv…

Värre med mig och storasyrran
som fortfarande knallar med lite feber och
jag har snart hostat sönder halsen helt :(
Men känner en aning förbättring idag, så nu
hoppas vi det ska vända.

Internationella Downs dagen idag!

Vi har såklart rockat
våra sockar i sjukstugan både
igår och idag…..

wdsd2015

#olikastrumporWDSD2015   #rockasockorna

…känns som det enda sättet tyvärr vi orkar fira på.
Vi har inte heller haft nån matlust, så fira med något gott
är inte så attraktivt ;) Men vi har sagt att då vi nu är friska, ska
vi ta igen, men världens kalas för Max och fira ordentligt ♥

Max födelsedag……

Max hade väl inte nån vidare
födelsedag igår,  även om Max hade
sina ryck och var lite piggare under dagen,
så säger det mycket om hans hälsoläge,
då han på förmiddagen sov 3 timmar och sen
på eftermiddagen somnade i min famn oxå ❤️
…det skulle aldrig inträffa om han inte var sjuk.

sjukisen

…men goast var han då han vilade med sin
gitarr och så säger han:
”….på mitt kalas ska jag spela gitarr
och sjunga en låt
Så jag sa:
”..vad trevligt, vad ska du sjunga då?
Då svarar Max:
”….jag ska sjunga en blues på Norska” :)
Jag säger:
”…så du kan Norska du?”
Max svarar:
”….skitlätt” :)

Lite piggare idag…..

Idag är vi liiiite piggare, så idag
fick Max öppna lite fler paket 🎈✌️

presenter

…härligt kunna dela upp lite Så Max har
sysselsättning. Max fick bland annat Batman
saker av bästa storasyster, nya ritpennor från
abcleksaker och en ny kassaapparat från IKEA
men de BÄSTA presenterna var….

trummor

…..Max fick ett stort paket idag och det var Wii trummor 🌟
och vad lycklig kille! Sedan kombinerade han dem med sin
nya iPod och hörlurar, som han fick igår på födelsedagen.
Tanken med dem var att vi laddat en massa låtar, som han
bland annat kan lyssna på då vi åker bil, men nu idag letar Max
fram låtar såsom AC/DC och Twister Sister och så trummar han
till dem 👍 Perfekt, för det låter inte så mycket 👌 sedan får vi
väl testa trummorna till Wii oxå, men duger nog bara så
här ett tag oxå. Han har suttit och spelat massor!!

Sedan fick Max en egen klocka av sin farmor
och farfar som tittade förbi som snabbast i
sjukstugan, jättefin, men har ingen bild på den än.

annaskrift2 copy

Pimpla med skolan….

 

Åh, fick ett kort från skolan
idag, Så här härligt har Max
och klassen haft det på pimpling
på isen idag ….

pimpla

…ser ju härligt ut. I samarbete med
naturskolan så hade de fått låna material
och så hade de pratat om olika fiskar och så.

Dock hade Max frysit lite om händer
och fötter då han blivit blöt och kall,
så han tyckte väl lite sisådär om dagen ;)

Jag frågade då han kom hem,
om han hade fått någon fisk.
Då säger han:
”…jo, två. En torsk och en broschk” :)

Så det var ju inte dåligt !! :)

annaskrift2 copy

Max har idag varit på Särskolornas OS….

 

Idag har det varit
Särskolornas eget OS i Arcus,
som är en tradition varje år.

I år hade jag tänkt fått vara
med och se, men bacillerna har
hållit mig däckad hemmavid.

Max haft kul….

Men Max har varit iväg idag
och verkar ha haft jätteskoj.
En annan mamma var så gullig
och sms:a lite bilder från dagen
på Max…

idroo

… så roligt att se och när han kom
hem var han så nöjd att få visa upp
medaljen såklart….

medlaj

nummerlapp

…”…jätteroligt” summerade Max dagen.
Han har gått i träningskläderna hela kvällen ♥

Men trött….

Men trött har han varit,
satt för en gång skull still i soffan
ett långt tag och mös med mig och
passade på att kolla in ”favvo-Björn
i Äntligen hemma…i en repris
vid 17 tiden…

IMG_6631

…för han byggde nämligen en lådbil
som blev cool ;)

Halvt nakenfis med gitarr….

Men så nu på kvällen, så fick Max
lite ny energi igen och så drog han av sig
tröjan och nummer lappen och drog på sig
gitarren istället…..

Namnlöst-6

…och gick och spelade i bara träningsbrallor
och gitarr ;) Om ni klickar på Max instagram
här >> #ettnyttlivmax eller där i högerspalten >>
så kan ni klicka på bilden och lyssna på en snutt
av då han sjunger, gick inte sätta in här.

annaskrift2 copy