Gokart

På vägen hem från
Pite Havsbad skulle
såklart grabbarna köra
gokart. Så här ner ni först
en lite film från det….

.
IMG_2014  IMG_2022
IMG_2026 IMG_2029

…så redo kille!

IMG_2031
IMG_2034

IMG_2038

IMG_2041

…en fin dubbel-gokart har de
ute på banan och Max älskar farten.
Han bara slår sin pappa i sidan då de
kör, typ gasa mer ;)

/ Anna

 

 

Pite Havsbad

Vi har ju värmebölja
över oss just nu och då
passade det bra att ta en
dag på Pite Havsbad, där det
fläktar lite.

Så söndag åkte vi dit mitt
på dan, då det kändes lite olidligt
på hemmaplan, kolla in videoklippet
här nere, så härligt…

.
…helt underbart i vattnet,
varmt och så är det ju så
långgrunt…

IMG_1945

IMG_1946

IMG_1950

IMG_1958

IMG_1969

…så Max plaskade mycket
och länge och sedan hittade han
lite kompisar…

IMG_1992

IMG_1993

IMG_1995

…så de hade oxå kul en
stund ute i det härliga vattnet.

IMG_1979

..perfekt dag på stranden!

/ Anna

Ditt & datt

Alltså svårt hinna
uppdatera en blogg då
hela familjen är hemmavid
och vi har kanonväder, sol och
värme och är ute hela dagarna ;)

Men sammanfattar lite de
senaste dagarna…

Besök

Haft en del besök med
både bus & lek och kaffe
främmande…

.

.

.
…här långväga besök från
Bollstabruk i Dalarna, så
trevligt ♥

Jordgubbar

Våra egna jordgubbar
har börjat mogna och
vi äter typ nästan alla
måltider ute nu ♥

.

.
…här en kille som alltid är
hungrig och som njuter då
han får favvo-rätt ibland ;)

Fotbollsträning

Fotbollsträning har
Max varit på med ond tå,
men inget som stoppade
honom….

.

.

.
…härliga framtidsplaner va? ;))))

/ Anna

Lära sig cykla

Ja, att lära sig cykla
är ju en hel vetenskap
och en liten milstolpe i livet.

Vi har inte stressat Max
i detta, utan vi har nog
mer anpassat där han varit
i sin utveckling, så att det hela
tiden ska vara något positivt,
så det aldrig ska kännas som något
misslyckande, om han inte fixar det.

Springcykel 

Max har fått bestämma hur
han har velat ha det under åren.
Han har ju länge bara velat ha
sin springcykel (balanscykel) …

IMG_0794 kopiera IMG_0798 kopiera

…först en mindre variant….

sp  IMG_9547 kopiera
…och sedan en större efter det.

Stödhjul

Sedan blev det vanlig cykel
med stödhjul…..

nycykel

Nu efter det så har han haft
cykel med stödhjul under några
år parallellt med springcykeln och
så har vi köpt en påhängsscykel där han
kan cykla bakom oss….

IMG_7782  IMG_7805

…den är helt underbar!

Men nu kände Max sig redo denna
sommar att montera bort stödhjulen
och testa cykla utan, men vill ha kvar pinnen
där bak, som vi lovande att vi skulle hålla i och
inte släppa, förrän han själv ville det.

Stödhjul bort

Så i början av sommaren hjälptes
vi åt att montera bort stödhjulen….

IMG_0406

IMG_0409  IMG_0410

IMG_0412  IMG_0413

…och både jag och pappa Jonas
har gått bakom och hållit i stången
och lovat dyrt och heligt att inte
släppa och från början har vi
fått hålla hårt och hjälpa balansera
lite, till att bara ha handen kring den,
till nu för någon dag sedan, då pappa
Jonas kunde börja släppa taget helt,
se filmen nedan…

.
…så han är på gång!
Väldigt stolt själv såklart!
Nu ska vi öva på och träna
bromsa med fotbromsen mycket.

Så små steg framåt hela tiden
och på Max egna villkor, gör
att vi är där vi är nu. Max är nu
9 år och han har cyklat själv för
första gången. Så stort ögonblick i livet!

Sedan hade det inte spelat någon roll
om det hade varit att fixa en cykel med
2 eller 3 eller 4 hjul. För idag finns det
många alternativ att välja mellan, vilket
är superbra om man inte har balansen
att fixa med 2 hjul.

/ Anna