Zlatans autograf

Idag kom den!
Idag kom Zlatans autograf
på en Sverigetröja som Max vann
i tävling hos Vitamin Well för nån
vecka sedan, som jag skrev om i
detta inlägg >> då han sjöng denna
hejarlåt till Svenska landslaget…

.
…så vinsten var alltså en
tröja signerad av självaste
idolen Zlatan….

IMG_8533

IMG_8535

IMG_8541  IMG_8539

IMG_8545  IMG_8546

IMG_8547

IMG_8557  IMG_8560

…det kom även en månadsförbrukning
med Vitamin Well, levererat med lastbil
idag, såklart med Zlatan etikett ;)

Här kan ni se ett videoklipp,
då Max tar upp tröjan till hans rum…

.
…ja, såklart nöjd kille här
hemma och nu är vi rustade inför
morgondagens match som blir sååå
spännande att se…

zlatanaslutar

…trist läsa att Zlatan nu
slutar i landslaget, oj vad vi
kommer sakna denna spelare på
plan sedan. Men nu hoppas vi att
vi får njuta några matcher till,
genom att Sverige tar sig vidare
efter morgondagens match! För
nu hoppas vi att bollen kommer
rulla in i mål!

/ Anna

Lite krassligt nu

I helgen började Max
med att gå igenom allt som han
tagit hem från skolan och jag
skulle givet se på allt ;)

Han har bland annat fått så
fin sammanfattning av hemkunskapen
med alla recept samlade i ett häfte med
fina instruktioner med bilder….

.
…och även hälsning från sin
nya lärare, som han får till hösten.
Så nu har vi gått genom allt och
ska nu få ”checka av årskurs 2” och
arkivera det i en låda.

Krassligt

Ja, det blev lite krassligt
här just nu. Max blivit förkyld
och sitter och snorar och hostar.
Kanske blev han smittad av sin
pappa, som tydligen hade ”feber”
i lördags, då Max skulle operera
honom…

.

… ja, kanske bacillerna från
pappas mage hoppade på Max ;)

Japp, lite trist med baciller
som vanligt, men vi är ju ganska
vana på ett sätt, då det gäller Max
och vi har ju haft det lindrigt ändå
senaste året. Trist bara börja sommar-
lovet med det bara.

Men tar ju det hellre nu och förhoppningsvis
frisk till midsommar och sedan till veckan
så flyger vi ju till Stockholm (!)

.

…så igår blev det lite
mys till film i soffan och nu
på morgonen ser Max ”Sommarlov”
på TV och det blir en kort resa till
Luleå sen i eftermiddag….

.

…ja, alltid trist då sjukdomar alltid
har en tendens i detta hus, krocka
med något roligt, såsom idag då
fotoutställningen ”ikoner” har invigning
i Luleå. Den hade vi gärna varit på. Men vi
far och hämta gomplattan i alla fall.

/ Anna

Vi hejade sverige

Såklart satt vi bänkade
framför tv:n igår då Sverige
spelade mot Italien…

.
…examens-stassen byttes
ut mot Sverigekläder ;)

Max hejade…

Max hejade en del..

IMG_8295  IMG_8294 IMG_8298
IMG_8296 IMG_8297 IMG_8302
IMG_8293 IMG_8299 IMG_8303

..och han sjöng även sin egna låt…

.
…men hur mycket vi än hejade och
hoppades på ett mål, då SVERIGE
verkligen spelade såååå bra denna
match, så kändes det så orättvist
att Italien får  in en boll just i slutet :(
Det var inte kul!

Piteå Tidningen

Mitt under examensfirandet
igår, så hörde Piteå-Tidningens
fotograf Maria av sig till oss, hon
har fotat Max tidigare och även pappa
Jonas i Rallycrossen, hon hade sett
videon då Max öppnar dörren till
Zlatan rummet, så hon frågade om
de fick sätta in det på Piteå tidningen
webb tv inför gårdagens match…

piteå tidningen

piteå tidningen 2 kopiera

så här finns artikeln >>
om ni vill läsa den på deras sida.

Fler artiklar om Max
på Piteå- Tidningen:

 

  • Här artikel då Max skulle få resa
    ner till Stockholm med Sportbladet
    och se Zlatan live. Läs här >>
  • Här en artikel då vi varit ner till
    Stockholm och summerar resan.
    Se här >>

/ Anna

 

 

 

 

Sommarlov!

Examen idag för barnen ♥
Så nu äntligen är det sommarlov!

gladsommarmindre

…tyvärr regnig dag, men får
man sommarlov, så går det ju
inte klaga på vädret, även om det
hade varit trevligare med sol.

Max sjöng i mick

På Max avslutning, han gick
nu ut 2:an, så sjöng barnen
4 låtar och på 1 av låtarna
så fick han och en klasskompis
sjunga 1 vers i mick själva…

1  2
3  4

…och de var jätteduktiga ♥

IMG_8234  IMG_8237

IMG_8243 IMG_8260

..efteråt var det sedan kramkalas
med både klasskompisar & fröknar ♥

IMG_8264 IMG_8266

…fick bland annat ett
förstoringsglas i present av
fröknarna, så lycklig grabb!

Storasyrran

Sedan for vi förbi storasysters
examen där hon gick ut 8:an..

6  7

IMG_8280  IMG_8281
..och därefter hem och smaska
jordgubbar & grädde. Nu väntar
snart Sverigematch på TV!!!

/ Anna