Max zlatanrum går framåt

Även om det går sakta
så händer det hela tiden
något i Max #zlatanrum. Men
det blir lite begränsat då jag bara
orkar korta stunder och nu har ju
även Max varit sjuk 2 veckor…men
framåt går det och jag börjar se
slutet ändå. Bjuder på lite mer
bilder…

IMG_6787  IMG_6783

…Max morfar har varit gullig och snickrat ihop ett
fotbollsmål som jag satt nät på och tidigare i veckan så
monterade jag även fast något annat i målet ;)

IMG_6789  IMG_6482

.. i ett fotbollsrum måste det ju finnas
lite extra passande saker att inreda med oxå,
en sacco i form av fotboll köpte vi in redan i
juletid (!) och den har stått till sig i garaget, men
är nu på plats i rummet och en cool skylt hittade
jag på nätet, där man kunde anpassa med eget
namn på.

Symaskinen kom fram

Även om jag är kreativ och pysslig
så är det sällan just symaskinen
kommer fram här hemma. Men har
faktiskt sytt lite till Max rum oxå…

IMG_6829  IMG_6849

IMG_6809

…och har haft användning av gamla kuddar
och några nya t-shirtar på H&M som ska få en
speciell uppgift i Max rum ;)

IMG_6865

IMG_6867

…en liten metallåda har fått lite
vitt bil-lack på sig och sitter nu uppe
i rummet och har även den en speciell funktion :)

Banderoller

Fick för ett tag sedan banderoller
som ska täcka bland annat någon dörr
med fina bilder från bästa fotografen Johan
Sportbilder.se som skickade bilder på
Zlatan till Max ♥

IMG_6510  IMG_6511

…så de blev superbra, från flera matcher
under EM kvalet i höstas!

Några skivor

Igår så hjälpte bästa gubben mig
med att kapa till några sista skivor
till rummet….

IMG_6876  IMG_6878

…älskar gubben min som alltid ställer
upp, då jag behöver nya pysselprojekt ♥

Har även fått tag i kaptensbindel
och domarset med visselpipa och korten….

IMG_6862

…Max gillar ju blåsa igång en match och även
leka lite domare med frisparkar och utvisning,
så det ska oxå få finnas i rummet!

Japp, snaaaart ska väl rummet vara klart,
men det tar verkligen tid, alla små saker
man vill göra och såklart vill jag ha det
exakt som jag tänkt det, men den som väntar
på nått gott…ja, jag hoppas verkligen att Max
ska gilla rummet sen (!)

/ Anna

Dagarna rullar på

Ett tag sedan uppdatering
på bloggen nu, men om ni
vill se varje dag vad vi gör, så
uppdateras instagram ganska
flitigt, som ni hittar här >>

Max har krasslat på.
Fick någon dryg eftersläng
med förkylning och snorig näsa.
Så känns som litervis med snor som
kommit ut från den lilla näsan. Lite
jobbigt vara sjuk då vi samtidigt haft
värsta högtrycket här hemma, så vi har
mest varit inne på dagarna och sedan
ut mot eftermiddag….

.
..här på baksidan av
huset i kvällssolen ♥

Hemma hela veckan

Vi beslutade igår att Max
blir hemma denna vecka, så han
blir riktigt frisk och han är såklart
aktiv här hemma och tränar bland annat
på examenslåtarna med sin musiklärare
varje dag, se lite smakprov….

.

…igår såg vi
Gustav filmen och myste..

.

..och sedan kom farmor och farfar och
Max fick följa hem med dem en sväng…

.
…ska återkomma med lite uppdatering
i Max #zlatanrum där det går småsteg
framåt hela tiden och börjar nu ändå
se slutet ;)

Återkommer även med det
spännande som ska hända och
som vi hade en liten ”teaser” om..

.

:)
/ Anna

Fredagen

Fredagen här hemma
bjöd på härligt väder och
jag & Max knallade att vara
ute liten stund och sedan inne
och tog det lite lugnt. Ganska
lugnt på vattkopps-fronten.

Perfekt nog så kom vi på
en superbra lösning att hitta
stenar till kanterna i rabatten..

.

…så vi blev nöjda!

Syskonbus

När Max storasyster kom
hem från skolan i fredags och vi
hade ätit middag så busade de på ute en
stund i det härliga soliga vädret…

.

Pappa bäst

Pappa som jobbat över lite
var efterlängtad till fredagsmyset…

.

/ Anna

Praktisk förvaring

Jag blev lite sne på alla
innebandyklubbor som Max
gärna hade lite överallt och ville
ha någon förvaring ute på verandan
till lekstugan. Lite trist bara att behöva
bygga till något. Svårt köpa något som
oxå är lite högre, mesta förvaringen är
ju ganska låg.

Men då såg jag en lastpall här
hemma av mindre modell och
då fick jag en idè och testade
ställa den mot väggen…

IMG_5849

…hur tur ska man inte ha att den
passade ju perfekt under fönsterfodret!
och hittade även en träkorg i gömmorna
så då blev det målning….

IMG_6410  IMG_6411
…ville såklart att de skulle smälta
in lite i stugan och inte synas så mycket,
så samma utefärg som lekstugan är målad i.
Kändes som dubbelvinst. Först hitta förvaringen
hemma och sedan ha kvar färg, sedan vi målade
stugan förra sommaren. Ett pysselprojekt som
inte kostat ett öre!

IMG_6515  IMG_6517
..så nu en dag fick Max hjälpa mig att
sedan sätta den färdigmålad på plats
vid väggen..

IMG_6520  IMG_6521
…och sedan fick han sätta alla klubbor
på plats, vilket blev perfekt och snygg
förvaring….

IMG_6528  IMG_6531

IMG_6534
…i den mindre, så kan han
samla sina innebandybollar
med mera.

Snabbt, enkelt fixat
med lite färg!

/ Anna