Ikväll hejar vi på Frans!

Japp, såklart
Hejar vi på Frans ikväll!

.
….med Sverigetröjan med Frans
autograf på, som Max vann, läs
mer här >> ♥

IMG_9679

…och här >> ser ni då han fick tröjan.
SVT undrarde om Max kunde skicka en hälsning
till Frans med tröjan på sig så det han gjorde och då
svarade Frans (!) se Frans gulliga hälsning till Max…

.
….så HEJA FRANS kväll,
vi hejar såklart på dig! Ska
bli otroligt kul att följa det
från Globen !

/ Anna

Kratta & tandläkare

Tisdag slutade Max
tidigt från skolan och
hans önskemål, var att gå
ut och kratta…

.
…klicka på bilden så blir det
lite film oxå.

Tandläkarbesök

Igår var pappa Jonas
och Max till tandläkaren…

.
…och allt tipp-topp!
Han var trött då han kom
hem igår! Vilade med fötterna
på bordet ;)

/ Anna

Max sjunger om Zlatan

I morse innan Max skulle
fara till skolan så ville han
ta ut gitarren och sitta och
sjunga på lekstugebron.

Sång om Zlatan…

Så han gjorde där & då en
liten ny låt om idolen Zlatan..


.
..härligt med en morgontrudelutt
i morgonsolens sken ;)

Zlatan rummet…

Ja, Max ”zlatan-rum” går
lite framåt varje dag…

a2
..ramat in lite konstverk som ska upp
på någon vägg ;) Tavlan i mitten målade
jag ju för ett år sedan, då jag skulle testa
på att rita med torrpastell kritor för första
gången och när jag då frågade Max, vad jag
skulle testa måla, sa han såklart ”Zlatan” så
då får han väl ha den bilden i sitt rum ;)

Sedan är det Max egna teckningar,
då Zlatan gör sin ”upp & ner spark”
som Max säger och sedan hans fina
teckning av Zlatan som han målade
för 1 år sedan…

a3

..jag tycker den är så mysig, han
fokuserade väldigt mycket på Zlatans
tofs på huvudet. Sedan var det blåa
short han skulle ha (blåa rutan där)
och benskydden var viktiga och de
skulle vara randiga i olika färger och
bollen skulle vara en färg så att den
syntes i gräset ;)

Här ser ni några bilder från då Max
ritade just den teckningen…

IMG_0505  IMG_0506

…det var full koncentration.

Tror det blir ett fotbollsrum!
Hi-hi, ja kolla bara in belysningen….

a
..med bland annat fotbollslampor
från lampan.se

Vill ni ser lite fler bilder,
från Max kommande Zlatan-rum
så samlar jag dem på instagram
under #zlatanrum men är ju lite
hemligt än, då Max inte får se det,
så jag visar inte så mycket ;)
Men om ni klickar på de bilderna
står det text till!

/ Anna

Fina namnskyltar

Jag tänkte visa er
vilka fina namnskyltar
som Max designat hos
vårdväskan.se till sin egen
”larmcentral”.

Vi fick erbjudande att testa
göra namnskylt och då blev
vi inspirerade att ha skoj i datorn
och göra lite coola skyltar som
Max kan leka med…

IMG_3503

…jag frågade Max vad han ville att
det skulle stå på skyltarna och han kom
fram till dessa 5 stycken:

Rädda Liv Vakten
Räddnings Chef
Växel Skötare
Superhjälte Chef
Brandlarm Chef

…så då gick vi in på deras sida
och så klickade vi oss fram till
namnskyltarna som har ”militärklämma
som man lätt bara kan haka fast i kläderna,
fast de har ju andra varianter oxå, men tänkte
att dessa är enklast att använda för Max och
mer passande för vårt ändamål…

1  2

3

…det fanns många alternativ
med bakgrunder och bilder och
Max tyckte det var roligt att välja ut
olika och så gick det skriva 2 rader med
text, så då fyllde Max på lite text om dem
alla….

5

7

8

4

6

…visst blev de skojiga ;)

Paketet kom….

Så förra veckan fick vi
paketet med namnskyltarna
och Max öppnade den , ute i
sin larmcentral….

11

10

12

13

18

…så himla fina de blev!
Max var supernöjd och det var
roligt att läsa texterna igen ;)

15

17

16

…så nu har vi gjort så att vi har satt upp en
magnetlist från IKEA inne i Max ”larm-central”,
i den lilla timmerkojan och där har Max placerat
alla namnskyltar….

20 19

…så då går det lätt plocka den namnskylten
som man vill ha för dagen, beroende vad
man vill leka att man är ;)

Jag ska återkomma och visa hela
Max larmcentral, då den nu är klar.
Spelade även in en video då han visar
den och leker i den, så ni ska få se sen
och då använder han även skyltarna ;)

Tips! Vi har tidigare även skickat efter
riktigt stetoskop hos Vårdväskan som
Max har i sin doktorsväska, för det är ju
lite kul att kunna lyssna på riktigt, speciellt
då Max oxå är ett hjärtbarn och har opererat
sitt hjärta. De har så fina fräscha färger på allt.
Se mer på denna sida >>

/ Anna