Vinn godis gör något snällt!

Jag tyckte det var dags för
någon skoj TÄVLING
bloggen och på instagram.

Vi känner för att vara lite
SNÄLLA och få göra någon
annan glad ♥

Så vi kör en MUMSIG
tävlingGodisboxen.se
står för fin-fina priser…

godisboxen

Ni får välja VALFRI Godisbox
om ni vinner (!) Då talar vi boxar som
kan innehålla både godis och biobiljetter,
ja det finns så många olika varianter, se
bara exempel här…

2

5

4
…å det här är bara en bråkdel av
vad som går att välja på. Jag gillar
godisboxen.se för det är perfekt då
man ska skicka iväg en present lite
si så där i sista minuten. Varför inte
skicka present till Mamma på
Mors Dag
!

Så denna VINST blir perfekt till dig
själv eller att ge bort till någon ♥

HUR GÖR DU?

Jopp, vi vill passa på att sprida
lite ”snällhet” för det går ju det inte
att få för mycket av, snarare åt andra
hållet, så det kan behöva uppmuntras
ibland tycker jag.

Så för att vara med, ska DU göra något
SNÄLLT för någon annan. HELT VALFRITT
vad det är för snällt, det kan vara att ge en
kram till din mamma, ge en komplimang till
en kompis, hjälpa någon med något, visa din
kärlek. Men något där DU sprider något snällt
just nu och så skriver du som kommentar vad
du har gjort. Då är du med i tävlingen.

Max kommer sedan att välja ut vinnarna.
Vi kommer ha 1 tävling här på bloggen
och 1 på vårt instagram. Så totalt 2 STYCKEN
godisboxar finns att vinna, men bara en
vinstchans per person, men för mer chans
kan du tävla på bägge, men då får du oxå
göra 2 snälla saker ;))))

Så tävlar du här på bloggen, lämnar du
kommentar till just detta inlägg, för att
vara med. Glöm ej lämna typ mailadress
eller liknande så vi kan få tag i dig om
du vinner.

Tävlingen pågår till och med 22 Maj
och så dras vinnare strax efter. Sedan får
vinnaren en godisbox hemskickad antigen
till er egen adress eller till en valfri adress
där ni kanske vill överraska någon.

/ Anna

Skogsdag

Ja, det blev en utehelg
denna helg oxå. Först trodde
vi det skulle bli trist och regnigt
väder, men det blev ju skapligt
ändå igår, lite kallt och idag
blev det över förväntan och
ganska härligt väder.

Skogen

Så skogen har fått prio
denna helg. Allt från varit
och jobbat lite i vår skogskoja
och fått dit trappen till
”övervåningen…

IMG_5653  IMG_5670

…så nu står den stadigt, då
vi kila fast den med lite stenar.
Barnen gillar att gå upp på stora
stenen, som blir som  en ”övervåning ”
som Max kallar det i kojan ;)

IMG_5646

IMG_5651

…hmmm… blev inte så bra med de klippta
remsorna i presenningen, där vi satt den,
för det blåser ofta där och de far in i halva
kojan. Max försökte sätta någon magi över
dem idag, men han lyckades inte tämja dem ;)
Så vi kanske flyttar dem sen till en annan sida.

Pysselmaterial från skogen

Vi har passat på att samla lite
pysselmaterial till vårt pysselskåp
på logen, här tar vi vara på tunna
bakbitar från tall, som vi tidigare pysslat
med och går använda till lite olika saker…

IMG_5521  IMG_5523
IMG_5528  IMG_5531
IMG_5532 IMG_5534
IMG_5546 IMG_5545
IMG_5544 IMG_5543
IMG_5542

…så i ett av skåpen ska vi bara ha naturmaterial från
skogen att pyssla med och vi har börjat fylla på lite
eftersom.

Jagat Bäver

Vi har även varit och jagat
Bäver i skogen med pilbåge ;)
Max fantasi är härlig…

IMG_5711  IMG_5715
IMG_5712 IMG_5721
IMG_5722  IMG_5723
IMG_5719 IMG_5727

…han jagade Bäver med pilbågen men
bara bedövningspilar så Bäver somnade
och här är han fram och stryker den
sovande Bävern…

IMG_5729

IMG_5736

…sedan gick han fram och spände upp käkarna
och undersökte hans tänder och sedan smög vi
tillbaka innan Bävern skulle vakna ;)

Storskogen

Idag passade vi även på att gå
till stor-skogen på en skogspromenad
(annars är ju mest i vår egen lilla skog på
tomten) den första skogspromenaden
för i år och det var ljuvligt….

IMG_5746

IMG_5751  IMG_5756
IMG_5757  IMG_5753

…vi hittade en liten fors i ett dike och där
blommade det lite blommor oxå, så Max
kasta i lite löv och pinnar i vattnet….

IMG_5763

IMG_5764

IMG_5766

…sedan besökte vi myrstacken
som vi alltid hälsar på och där var
det full aktivitet….

IMG_5769

IMG_5770

…Max stoppa en pinne och lät
myrorna springa upp  och tog
dem rent i handen ;)

Fika i skogen

Sedan kom vi fram till
”Häxan Surtants sten” i skogen
som Max döpt den till och vi fick tillåtelse
av Häxan att sitta på hennes ”hus” och fika…

IMG_5777

IMG_5778

IMG_5779

IMG_5791

…så Max dukade upp och det var viktigt
att vi hade med oss en duk och duka upp
fikat på stenen….

IMG_5784

IMG_5793  IMG_5795

…sedan satt vi där och ”knäckte
pepparkakor” och gjorde önskningar ;)

Här kommer en liten film
från fikapausen på stenen..

.

…japp, vilken underbar dag!
Även om jag nog får sota lite efter
detta, sååå värt det ♥

Tur nog att vi gick nu till storskogen,
för löven håller på att spricka ut och
vi fick sällskap i slutet av de första myggen,
så nu kommer väl de och förstör ett
tag framöver tyvärr.

/ Anna

 

Max pysslade till Eurovision med Frans

Igår ville Max ut och pyssla,
trots att det var lite kyligt och trist
väder, men vi gick upp på logen och
pysslade.

Pyssla mick

Han ville göra en Sverige mick
till Eurovision, så vi plockade
fram en flörtkula, en plastpinne
och började…

IMG_5502

IMG_5512  IMG_5508

…pappa Jonas har ju fixat ström
ute nu på logen, så vi kunde använda
limpistolen och limma först….

IMG_5505  IMG_5507

IMG_5514  IMG_5539

IMG_5520  IMG_5541

IMG_5592 

…sedan målades flörtkulan i blått
och gult (såklart ;) och till sist blev
det pärlor runt som döljer limmet
från limpistolen.

Heja på Frans

Så igår kväll satt Max med
den signerade tröjan och nya
micken och hejade på Frans
i Eurovision…

IMG_5595  IMG_5601

IMG_5596

IMG_5602  IMG_5610

…så vi hade en mysig Eurovision kväll här
hemma och här kan ni höra då han sjöng
med lite på låten i sin nya frampysslade mick….

.

Aj-aj benet

Dock fick Max så ont i knäet
på kvällen och kunde inte stödja
på benet riktigt, så tur hade han
en storasyster som agerade ”häst” …

IMG_5634

…och idag har han inte ont i knäet
längre, så det var ju skönt.

Vilken underbar Eurovision
tävling att följa. Helt underbart
på alla sätt! 5 plus till hela
arrangemanget. Grymt jobbat av
alla inblandade!

/ Anna

Utomhus igår

Igår fick vi ut
Max storasyster en stund och
de busade med lite fotboll och
innebandy…

IMG_5557

IMG_5562

IMG_5564

IMG_5578

…skönt att hon nu är fullt på
benen igen efter vattkoppor och att de nu
torkat ihop till skorpor, det blir skola igen
imorgon. Bara vänta och se om Max då
får det snart eller inte.

Kusiner på besök

Sedan dök det upp lite kusiner
på besök och de hade skojigt med att
rädda flugor ur vatten-tunnan…

IMG_5586  IMG_5587

….och ta dem till stenen och undersöka
dem närmare där ;)

Pappa Jonas i Spanien

Pappa Jonas har ju varit i
Spanien hela helgen och de
verkar ha det bra med toppenväder och
såklart motorer , då de ser Formel 1…

IMG_5594

…fick denna bild igår och
idag ringde han och Max frågade direkt
om han sett några bilar som kraschat ;)
Så nu längtar vi efter pappa-gubben ♥

/ Anna