Spelat spel som dag oxå & vovven Abbe hänger gärna över armen som man spelar med ☺️ vi vad en sväng till farmor och farfar ikväll & pappa Jonas bytte en armatur vid diskbänken och hade fin arbetsställning ☺️ swipa för fler bilder.
Vi vaknade väl som vanligt runt 06.30 tiden, men när pappa Jonas for till jobbet idag och Max kom över och sov i hans säng på morgonen, så tittade vi bara lite på varann och la oss igen och SOMNADE OM till 07.45 (!) vet inte när det hände senast, kanske var det ”palt-schwimen” som satt i sedan igår 😁 kommit lite puderlätt snö ute, så jag tog broddar, då man inte ser.
Vi hade redan korv, så Max gjorde mos till lunch & nu börjar det sitta gode så bra. Jag tänker tillbaka så svårt det var att vispa samtidigt som att hälla pulvret & beräkna och få det att funka från början. Å nu gör han nästan allt själv. Å dessutom stoppa i matlåda, diska kastrull och torka efteråt 👍🏼
Något jag alltid har tyckt varit bra, är att börja med bra rutiner på en gång, då det är något nytt på gång, för jag vet hur mycket Max tycker om rutiner. Å att då kunna påverka det på ett bra sätt, som här att dricka bubbelvatten till lunch på praktiken, tycker jag är toppen 👍🏼 å vi dricker alltid det till alla måltider här hemma. Å vi har bara annan dricka om det är något speciellt och ibland på helger. Å Max är inte jättemycket för mjölk, bara i gröten och till en kvällsmacka . Men jag tycker att cola och annat sött verkligen ska vara till något speciellt då det är helg eller högtider, så det blir speciellt. Å hälsomässigt är det viktigt få in bra rutiner med sånt tycker jag och Max gillar dricka bubbelvatten till måltider redan, så det är ju bra. Å att då kunna förstärka det positivt med en ny flaska att ha just på praktiken och sen kanske till jobb, å ha till matlådan, de tror jag blir bra, så det inte blir nå onyttiga rutiner. De e så mycket sånt ändå i livet 😉 å Max har ju tränat på våran Soda stream att fixa själv och det har oxå tagit tid, men han är stolt nu att fixa själv och är noga med att vattnet ska nå den där markeringen på flaskan 👍🏼 å jag blev glad då jag hittade denna mindre flaska som blir perfekt till ändamålet & nu märkt oxå och jag fick chans pyssla lite samtidigt ☺️🙌🏼
Vi testade ett nytt spel idag, men det var galet svårt 😅 man fick verkligen inte darra på hand & väldigt små marginaler innan de tippade. Ni ser längst bak i filmen vad spelet heter 👍🏼
Vi har även spelat ”Skip-bo” idag 👍🏼 å det är ju ett kul spel. Men det var länge sedan vi spelade det nu, så vi fick hjälpas åt lite att komma ihåg allt. Ganska mycket att hålla reda på samtidigt, men kul 👍🏼 å om vi kunde spela det lite oftare framöver, så kommer Max snart fixa det själv oxå. Fanny vann idag 👍🏼 Å finns ju inget bättre än korthållaren i trä för Max, så fort vi spelar nå kortspel ✌🏼å hur underbart är det inte att ha Fanny hemma så här länge, vi njuuuuter 👌🏼✨💛
Idag blev vi bjudna på palt hos farmor och farfar till middag & hämtade upp farbror Tommy på vägen dit👌🏼 å Max klämde 3 paltar och 2 chokladbollar till efterrätt. Å innan det så hade grabbarna varit och jobbat i skogen idag oxå 💪🏼
Japp, skogsarbete idag oxå, 3 dagar på raken och tydligen helst imorgon med ☺️ å Max börjar vara helt självgående nu och veta vad som gäller med att klä sig i 3 lager och fixar allt själv. Behöver bara göra en liten check 👍🏼 men han har stenkoll för det mesta.
Grabbarna tog ett par bilder idag i skogen då de hade paus i skogsarbetet. Bullar & varm choklad 👌🏼 å det hade blåst en del stormvindar, men ganska i lä i skogen ändå. Nu när jag ligger och skriver, så viner stormen utanför knuten. Den har tilltagit under eftermiddagen & hoppas vi slipper strömlöst och att inget blåser över elledningar 🙏🏼
Å Max han kommer bara hem från att ha arbetat i skogen, till att rusa upp i rummet & köra igång å träna dansmoves till Racingräven 🕺🏻✨⭐️ han slängde bara av sig kläderna, men behöll underställbyxorna, tog på sig svarta vinterhandskar och så masken han fick i julklapp 🦊✨ Max blir som aldrig trött. Full av energi nonstop 💨