Heja Sverige, facetime Fanny & grabbarna på jobb i byn

Vi heja Sverige igår 🇸🇪⚽️✨Max såg
första halvlek av kvalmatchen till VM
mellan Sverige – Slovenien & han går
alltid verkligen in i matchen, här
några småglimtar ☺️ men efter en
halvlek var han så trött & sa godnatt
å lite synd att det bara blev 2-2

De var mysigt få surra över FaceTime igen
med Max storasyster Fanny och få
höra att hon & en tjejkompis haft skoj en
vecka på Magaluf på Mallorca i Spanien
och haft en bra resa med bra väder &
nöjda över resmålet 👌🏼

Idag for grabbarna iväg tidigt för att hjälpa
några i byn och köra jord & såklart har inte
grabbarna lyckats ta ett enda kort därifrån
idag ☺️🙃 men Max var så nöjd för han
fick sitta och åka traktor med en annan
kille idag som han blev superpolare med
& de har fått fika & glass 👍🏼 så de var
bara hem och åt lunch och sen iväg igen
och då for jag till barnens mormor och
morfar & plockade mig lite röda vinbär
& så kom grabbarna dit sen och fikade.
Å ser ni vad äpplen de har på äppelträdet (!)
🍎 sedan har vi gjort teamwork och fått
bort en rabatt och murat upp lite stenar
mot grillplatsen och fått ner 2 buskar i
backen 👍🏼 och nu for ändå pappa Jonas
iväg och även gjorde arbetspass med
grävmaskinen oxå ☺️ fullspäckad dag 😅

/ Anna

Testa drickjogurt, facetime Fanny & fredagmys i uterummet

Den här filmen är från onsdag. När vi köpte
hem ”pucko” så tog vi även hem en ”drickjougurt”
för Max att testa. Så en första förberedelser
är ju att han sett dem och jag ville väcka en
nyfikenhet ☺️ men sen har det varit helt
upp till Max själv att smaka. Men att nämna
lite såsom ”hur modigt det skulle vara” och
typ ”om han själv inte är nyfiken hur de smakar”
lite så där i förbifarten då de stått i kylen 😉
å Max var mer tveksam innan till denna. Men
jag vet ju att han blir som modigare om jag
filmar, så jag sa att jag filmar lite och så ser
vi hur det går, å då blir han lite peppad 👍🏼
å han var ju grymt MODIG 👊🏼✨ å vi surrar
ju här lite om mackor oxå. Å för att begränsa
intaget av det, på grund av att Max gärna
blev hård i magen och för att det är ju inte
bra stoppa i sig jämt, så lät jag Max få
bestämma ”mack-dagar” han var mindre.
Att välja 3 dagar i veckan som han då
kunde längta lite extra till sitt kvällsmål,
eller som han säger själv ”nattmellanmål” ☺️
å då valde han måndag efter träning, onsdag
efter bad på skolan och lördag för att det
var helg. Å det kör han än idag. Att köra in
bra rutiner tidigt är guld värt. Helst hade
jag velat att han skulle byta lördag. För
det krockar ju lite med lördagsmys och
blir så dubbelt där på lördagskvällen, men
nä, inte det, men han väljer han ibland bort
godis om han blir för mätt. Så den här
mamman börjar ju nu fundera på fler saker
att testa framöver ☺️ men ska ta det lite
lugnt nu ett tag så han får smälta detta
och kanske prova de nån mer gång 👍🏼

Igår körde vi FaceTime med Max
storasyster Fanny, för idag har hon
och ett kompisgäng flugit ner till
Stockholm & ska se Ed Sheeran ikväll
🎶✨🙌🏼 så lite avis är man allt. Å
hon var gullig idag att skicka ett sms
att de landat på morgonen (om ni swipar)
för jag är inget stort fan av flygplan och
vill gärna veta att det kommit ner på
marken & då är det skönt att fått ett
sms 🛬🙏🏼

Japp, Fredagsrutinen med fredagscola &
fika efter skolan är viktig ☺️👌🏼✨ å
vovven Abbe tycker oxå det 😉 så idag
tog vi den i uterummet som nu har
blommande pelargoner överallt 🌸🌿✨
de har fått komma in för det blev ju då
kallt på nätterna helt plötsligt, i morse
bara 2 grader då vi klev upp, det känns
tidigt i Augusti 🙃 men nu får vi då
äntligen njuta av blommande
pelargoner de lux iallafall 🌸🌸👌🏼

/ Anna

Höstluft & Fanny åkte hem igen

Bara 9 grader på morgon vid
06.30 tiden. Känns att hösten är
på gång. Men att vi gillar den friska
luften och vovven Abbe formligen
studsar fram av lycka efter den
varma sommaren 🐶🙌🏼…

Ja, nu har vi skjutsat Fanny till bussen
efter flera härliga dagar här hemma.
Å vad vi kommer sakna henne 🫶🏼 & till
och med ”drängen” såg ut att komma
och ta farväl innan vi for ☺️ men det
brukar som tur är gå fort till nästan gång 🙏🏼

/ Anna

Fanny hemma & fotbollsträning

Så härligt med regn 💦 å mysigt få
tända lite ljus och mysa inne 👌🏼✨
vi fick idag besök av en ungdomsvän
som jag inte träffat på många år. Så
trevligt & mysigt få surra ikapp och
höra hur livet har varit 💛 & Max tog
henne i armbrytning ☺️ och nästan
precis då hon hade åkt, så kom Fanny
hem och ska vara hemma till fredag,
efterlängtad såklart, en bra måndag.

Idag åkte Max och pappa Jonas
själva på fotbollsträningen ⚽️ jag
kände att kroppen behövde vila lite
& mysa framför film med Fanny &
vovven Abbe istället👌🏼 å toppen nog
då slutade det regna på eftermiddagen
och uppehåll ikväll 👍🏼

/ Anna