Njuta i solen, Fanny hem & arbete inför Norrlandsveckan

Detta blir fokus idag för min egen del.
Bara njuta av värmen och solen som
kommit, här hemma på på hemmaplan ☀️
Kanske strosa på i trädgårdslandet om jag
känner för nå. Men inga planer alls, bara
känna lugnet. Det behöver jag idag efter
intensiva dagar. Grabbarna däremot har
redan kört igång i 180 och är nu iväg och
försöker lägga om traktordäcket.

Att 4 dagar kan gå så fort 💨
nu skjutsar Max & pappa iväg Fanny
till bussen igen 👋🏼 men som tur är
träffas vi snart igen. Varit härligt få
rå om dottern i några dar 💛

Supernöjd Max som nu ska iväg
på Piteå motorstadion och jobba
med pappa Jonas inför
 @norrlandsveckan
 på lördag 🏁✨

Max och pappa Jonas har varit på motorstadion
& arbetat i för @norrlandsveckan 🏁✨ absolut
en av höjdpunkterna under året för Max att få
vara funktionär där. Idag fick de även hämta ut
funktionärsband att ha runt halsen & som gör
att Max känner sig ännu viktigare ✌🏼 å så kommer
Max hem och säger: ”.. mamma jag har ätit både
middag och nattmellanmål, för jag tog 2
hamburgare på motorstadion och nu ska
jag och pappa iväg igen
” 🍔☺️ så de kom
bara in med maten de hämtat ut från Ica
online och sen hoppade de i traktorn och
körde upp grävmaskinen till Holmträsk där
de ska påbörja gräva avlopp hos farbror
Tommy 😅 ja ingen rast och ro, helt späckat
schema med alla projekt och Max bara njuter
och hänger med.

/ Anna

Fanny hemma & biokväll med F1 filmen

Max storasyster Fanny kom hem idag 🙌🏼
efter att hon jobbat helg så är hon ledig
några dagar och passade på komma hem 💛
så vi firade in pappas semester och henne
med lite extra gofika ✨ å nu går det att
börja njuta & mumsa på smultrona ju
krukorna på altan 👌🏼 å nu ikväll så for
Max, Fanny och oappaJonas iväg för att
se bion med formel 1 🏎️💨🎥 jag valde
dock stanna hemma. Vi har även planer
imorgon, å jag måste prioritera och välja
vad jag far på, för att kroppen ska orka.
Blir alltid så mycket sommartid, så får
tänka mig för så det inte blir för mycket
och jag får bakslag. Trist, men jag är van.
Jag hoppas filmen är bra, för den var
ganska lång, så Max tror sig sitta hela.

Max ville igår att syrrans skulle ta
kort på bion igår, då han råkade ta
fel cola och den här med ”vanilla”
smak och ändå vågade dricka den
✌🏼 de e ju lite stort 🙌🏼 de såg
racefilmen F1 på @bio3an i Piteå
igår och den var tydligen bra 🏎️💨✨
å tur det, för den var lång, 2 1/2
timme och imponerad att Max
orkade sitta så länge, men då var
det ju oxå motorsport ☺️✌🏼

/ Anna

Skogstur & hämtat hem Fanny

Vi körde en skogstur på förmiddagen
idag. Upp till skogskojan & få frisk luft &
sitta och njuta vid sprakade brasa 👌🏼

Grävmaskinen har även varit på plats för
att fixa till lite ojämnheter. Jag & Max tog
en skogspromenad så kropparna fick jobba
igen lite efter förkylningen. Vi såg väldigt
färsk älgbajs. Förra gången knastrade
vitmossan under fötterna av torka, men
efter några dar med regn, så sviktade de
riktigt härligt under fötterna. Vovven Abbe
älskar att vara i skogen 🌿🙌🏼 Vi tog med oss
madrasser denna gång och bäddade på sängarna
med överkast och några kuddar. Känns skönt att
det går lägga sig och vila en stund om man vill 👍🏼
hittade gamla bärplockare i metall, som både är
fina som prydnad och går använda till hösten
och plocka bär om man vill, gillar saker som har
bägge funktioner 👌🏼alla stolar är nu på plats igen
behandlade med linolja och terpentin och bordet
är nu hemmavid för borttagning av färg. Grabbarna
röjde lite. Å som vanligt var det bullens korv till
lunch då det är lördag & solen tittade fram ☀️
och vilken skillnad på några dar, nu har träden
börjat slå ut och det är grönt på åkrarna 🌱🙌🏼 

..å så kom syrran hem på eftermiddagen
& vi hämtade henne på busstationen,
vilken lycka 💛 …

…å vi fick fira henne lite extra att
hennes examensarbete är helt klart
& godkänt nu 🙌🏼💫 skönt att ha fått
göra bort det redan nu, trots en termin
kvar på socionom utbildningen. Å Max
lycklig vid fikat då vi fick mer främmande
och han fick sitta mellan 2 föredetta
rallycrosschaufförer och kika på bilder
i Norrlandsveckan boken 🏁👌🏼✨

/ Anna

Kaffemuggar med Cricut mugpress till Fanny & så åkte hon hem till Umeå idag

Pysslade ihop 4 mindre kaffekoppar
till Fanny då hon fyllde år, då hon
börjat dricka kaffe nu ☕️👍🏼 så jag
testade göra stapelbara kaffekoppar
med infusible ink pennorna på cricut
egna muggar som är gjorda för detta
ändamål, då man värmer fast färgen
in i muggen med mugpressen. Jag ville
testa göra ett mönster ganska enkelt
och stilrent, men som gick att leka lite
med och få klura lite att få ihop när
man staplar dem på varann & lite klurigt
få till, men gick till slut. Å så googlade
jag bara olika kaffe citat som jag skrev
på andra sidan.
Texterna är 1: ”Life truly begins after
the first glorious sip” 2: Good ideas start
with good coffee” 3. The best time to
drink coffee is now” 4. Good coffee, good
vibes, and a great day” ✨ men lyckades
stava fel på ”coffee” på ett ställe 🙃 men
det fick hon på köpet 👍🏼 så inga märkvärdiga
alls, men ett första test att göra sånna här
muggar och det var lite kul. Dock lite bökiga
för Fanny att få med sig nu till Umeå då hon
åker buss, så får ta dem sen då vi åker neråt
sen och hälsar på 👍🏼

Sista kaffetåren med Fanny innan hon idag
åkte hem till Umeå 💛 kommer bli så tomt
igen. De har nu suttit med opponeringen
på några andras examensarbete några dar
och på torsdag så är det skarpt läge, då
de både ska försvara sitt eget examensarbete
och opponera på de andras och hoppas på
att då bli godkända och kunna lämna det
bakom sig. Sedan går de ju en termin till
med andra kurser innan de tar examen
till jul ✨ jag körde Fanny till bussen i
Norrfjärden idag och typ samma tid
ungefär som Max skulle komma hem
med skoltaxin och Max tyckte det var
lite trist att inte hinna följa och skjutsa
henne, men det mest allvarliga, när jag
sa att han nog skulle hinna hem före
mig var: ”…men MIDDAGEN då?!”
helt desperat, som han inte skulle
få något alls idag ☺️

/ Anna