Morgonmys, krassligt & finaste muggen

Max vill gärna att jag filmar dessa
morgonmys 💛 tror vi har
hundratals ☺️ å nog är de ju mysiga.

1 september & hösten blev påtaglig på
morgonen med morgondagg, höstfärger
& näten överallt i skogen. Å efter
morgonpromenad, en mysig stund
med kär vän över kaffe & te & surr
med tända ljus 🕯️👌🏼✨

Jag hade besök av min kompis Jessica på
morgonen och jag sa just till henne att få
se hur länge Max klarar sig, han har inte
varit sjuk sedan midsommar. Men Jessica
hann bara fara hem, så ringde Max och
kände sig krasslig ☺️ Det är dock rekord
för Max. Å så infektionskänslig som han
varit då han var mindre, så klara han oftast
bara 2-3 dar innan första bacillen kom under
förskole- och skoltiden och bacillerna bara
avlöste varann kändes det som. Å Max fick
ju till och med gå på behandling för att stärka
sitt immunförsvar med medicinpump här
hemma varje fredag under 3 1/2 år och Max
har ju 2 hjärtfel i botten som kanske oxå
bidragit med detta. Å nu har det ju hunnit
gå 1 1/2 vecka från skolstart. Men vi tror ju
ändå att han har blivit mer motståndskraftig
mot bacillerna, peppar, peppar lägger jag till,
så vi inte får nån följetång nu 🙏🏼 vi hade en
period tidigare, kom inte ihåg om det var i
fjol eller året innan det, då vi var nära att
fundera på behandning igen. Men vi hoppas
det håller sig ”skapligt normalt” framöver 👍🏼
Så Max kom alltså hem tidigare idag från
skolan med ont i kroppen & halsen. Så då får
vi se var det bär av & madrassen kom fram,
men han orkade inte göra tak med filt till koja,
å jag fick inte heller hjälpa honom, så han ville
bara ha madrass idag 👍🏼 ni som följt honom
vet att det brukar bli koja annars ☺️

Vilken tajming idag att snälla Jessica
kom & lämna present till Max, samtidigt
som han kom hem strax efter krasslig 💛
å inte vilken present som helst, en fanta
& en sån fin mugg från @hudikteatern 
med finaste citatet
”.. det är coolt att vara snäll” ✌🏼✨

/ Anna

Morgonmys, Lets Dance planer, blåbärspaj & ratta rallycrossbil

Morgonmyset igen 💛
å Lets Dance planer ☺️

Måste skriva ett litet tips som blev
mums i slutändan ☺️ i boken ”absolut
food pharmacy” (som jag har på bild
om ni swipar) där testade jag att göra
blåbärspaj med bland annat havregryn
och en vaniljsås gjort på cashewnötter
och dadlar med mera och jag gjorde den
till då Jonas fyllde år, så jag skulle ha något
att mumsa på, då jag ändrat i kosten. Å det
står i receptet att pajen är godast att äta typ
direkt lite varm. Men jag gjorde ju lite i förväg
under dagen och den hann svalna och det va
r ingen höjdare då, den kändes torr och tråkig.
Men jag kände ju inte för att bara kasta den,
Så jag gjorde små portioner i glasburkar och
satt vaniljsåsen direkt på och frös in och tänkte
lite då att det blir nog ingen höjdare. Men så var
jag sugen på något i helgen och testade värma
upp allt i micron och så satt jag där med min
onda rygg med benen rakt ut över soffbordet
med raggsockor på och med en kudde i knät
och det var bara ”wow” 👌🏼✨ det var såå gott
och gott med vaniljsåsen varm oxå 👍🏼 så ett
tips om ni försöker hitta nå gott som är sockerfritt,
glutenfritt och mjölkfritt. Vet ju inte om man
tycker det är lika gott om man är van söta saker,
men jag som varit utan det länge nu, så var det
här mums 👌🏼 så tror jag kommer göra samma
längre fram, frysa ner små portioner och ta fram
nångång då man är sugen 👍🏼men jag vill inte
dela receptet här, känns som fel då de säkert
vill att man ska köpa boken, men ni kan ju höra
med @food_pharmacy om ni kan få receptet
därifrån eller om de kan dela just det i sitt flöde.
De finns många fina recept i boken.

Max kom hem från skolan och det första
han sa: ”…igår var vi till Tommy och farmor
och farfar, då måste vi ju till mormor och
morfar idag”. Å det var ju det första igår
när han kom från korttidsboendet, att
han ville hälsa på alla han saknat 💛 så
japp, vi åkte iväg en snabbis och sa hej
nu innan hans tid för dusch och ”nattmellanmål”
👍🏼 men innan vi for dit, så var vi i garaget
en stund och medans jag fortsatte skrapa
en liten stund på en stol, så satt sig Max i
pappas rallycrossbil och lite kul då han
spände fast sig i bältet, så skulle han sen
ta på sig ”racing handskarna” så nådde
han inte, då satt han pall ☺️ och medans
jag satt och skrapade så surrade han
nonstop i bilen och hade han väl vunnit
racet och då ska han ju öppna dörren
och stäcka upp händerna i en segergest 🏆✌🏼✨

/ Anna

Morgonmys, fina meddelanden, växel till cykeln & årsmöte Piteå Motorstadion

Mys i hallen på morgonen 💛

Nu har jag äntligen fått ihop några av
alla era underbara meddelanden kring
rockar sockorna dagen och Max födelsedag
som är dagen efter varann. Det är alltid en
sån hektisk tid just då och jag hinner inte
riktigt med alla meddelanden vi får 🫶🏼 å
detta är bara ett litet urplock från en massa
meddelanden, kan inte lägga in alla & svara
på alla, men vi har läst dem alla , så TACK
åter igen för fina ord & vi tycker det är
roligt att så många fortsätter att gilla
och använda våran film om varför vi
rockar sockorna och såklart Max fina
rocka sockor låt 🎶🤘🏼 De e ju ändå det
som är härligt att det får leva kvar som
ett fint minne för oss och samtidigt vara
till hjälp att förklara för andra 💛
swipa för fler meddelanden ✨

Det var en produktionschef på
Skepphultscykeln som såg att Max
behövde en ny växel till sin trehjuliga
cykel och ville ge honom en sådan 👍🏼
vi försökte få betala, men han ville att
Max skulle få den, så vi tackar och
bockar 💛 men det är inget samarbete
på något sätt, vi gör inte sånt, men
snällt att ge Max den 👍🏼 så igår var vi
och hämtade den, så nu får grabbarna
testa meka till den vid tillfälle och så
får vi testa, tack.

Som Max längtat till just ikväll 🙌🏼✨
att få följa med pappa Jonas på
årsmöte på Piteå Motorsällskap 🏁✨
det är en höjdpunkt 👍🏼

/ Anna