Morgonmys med vovven Abbe, Racingstolen kom & påbörjat montering

Morgonmyset i hallen
innan ut till skoltaxin 🐶💛

Japp, igår kom Max 18 års present,
den efterlängtade racingstolen som
han ska ha på sitt rum & köra racingbil 🏁⭐️
måååånga delar verkar det som 😅…

Vi har startat bygget 🔩🏁✨

Vi har ju börjat montera ihop racingstolen
🔩🏁✨ och det märks att Max monterat
många Ikea möbler med mig genom åren,
vilket har varit superbra finmotoriks träning,
å han är en hejare nu på att ratta insexnyckel
✌🏼 vi nöjde oss med detta ikväll, det var lagom
för både mig och Max. Kort och effektivt
passar oss bägge 👍🏼 å vi har ingen stress,
vi tar det eftersom då det passar, så blir
det klart till slut. Max är inte stressad att
få prova, utan att det är ok att det tar några
dar 👍🏼 Å vill tillägga att sätta pappa Jonas
på nått sånt här går typ inte ☺️ hans tålamod
är noll på sånt här, inte hans grej, men både
jag och Max gillar det, om det inte är nån
stress och vi själva får bestämma när, var
och hur 👍🏼 

/ Anna

Skola igen, morgonmys, läsning & titta på innebandyträning

Yes. Skola & morgonmys 💛👊🏼

Vad jag gillar vad ”rutiner” kan göra 🙌🏼
idag på på första skoldagen efter att Max
varit hemma i 2 veckor så springer Max
iväg och hämtar en ny bok att läsa 10
minuter innan han går ut till skoltaxin
på morgonen. Max superladdad att läsa
och idag blev det ”Minifakta om djurungar
i skogen” och just här fakta om Älgar. Å
Max gillar dessa ”minifakta, bra storlek
att läsa & så gillar han att få veta saker,
så blir ofta en bra diskussion oxå om vad
han läst efteråt 👍🏼

Nu for grabbarna iväg på innebandyträning
🏑🥅✨ men idag får Max bara följa och
titta på, vill inte att han anstränger sig än,
efter sin långvariga förkylning, då Max även
har 2 hjärtfel. Så han får ta det lite lugnt denna
vecka och bara köra promenader som fysisk
aktivitet 👍🏼 å egentligen skulle Max till sitt
korttidsboende idag. Men vi ställde in det
i fredags, vi tyckte det räckte med att bara
starta med skola idag och inte allt på en
gång. Å kände att jag vill ta lite koll de
första dagarna, men idag verkar det har
varit bara bra i skolan 👍🏼👍🏼

/ Anna

Morgonmys, Piteås stjärnor & Max planerar ännu en musikal

Morgonmyset i hallen,
innan ut till skoltaxin 💛

Måste få skriva några ord om dessa stjärnor ⭐️✨
som sitter på en stor banderoll i Piteås centrum,
swipa så ser ni mer. Flera av dem spelar i samma
Parasport lag som Max och det är ett arrangemang
genom underbara @hudikteatern inför premiären
av deras nya film ”Det kunde ha varit vi” ✨ å Max
fick oxå förfrågan om att vara en av dem på väggen
där och först var han lite på, då Pär Johansson hade
önskat att Max skulle vara med. Men sen kom han
och sa att han ville inte och det är ju absolut han
själv som bestämmer vad han vill göra. Å allt som
är lite nytt är ju lite för spännande ibland. Max
skulle alltid behövs sisådär 2-3 dar och först
prova på och sen skulle han vara varm i kläderna.
Men i alla fall så är då dessa STJÄRNOR som pryder
Piteå centrum och i måndags hade de en vernissage
där, som jag inte hade möjlighet att närvara på, men
Max var dig med skolan och tittade 👍🏼 och går ni in
på Piteå Kommuns hemsida så kan ni läsa och lyssna
på intervjuer med dem 👌🏼 å på fredag har de
filmvisningspremiär i Piteå, men tyvärr krockar
det med annat för oss och Max ska på
korttidsboendet då igen. Så vi får se filmen
vi annat tillfälle. Längtar.

Japp, blir aldrig trist med Max i farten ☺️
å han har så många intressen. Han älskar
även att planera musikaler och föreställningar
och han var med ett tag i en teatergrupp
i stan och det diggande han mycket oxå.
Å just nu är det musikalen Djungelboken
han planerar här hemma och det har varit
många under åren 🎭✨

/ Anna