Ja, ni skulle vara med på våra bilresor. Max mun
surrar konstant, från då vi sätter
oss i bilen och tills vi är framme.
Idag har vi varit en sväng till
stan och på vägen hem, så filmade
jag honom med mobilen, en liten
stund…..
.
.
…ja, nu förstår ni kanske ;)
vi behöver ingen radio, om man
säger så ;)
Mor/dotter tid…..
Idag fick jag och dottern lite
mysig egentid ett par timmar på
stan, med lite ärenden och en fika.
Prio syrran dag ♥
…och helt underbart, så hittade vi
snabbt och smidigt alla saker vi skulle
handla, det var verkligen tajming.
Samtidigt så var Max med sin ”fassa”
och de hälsade bland annat på
”fassans jobb” och rantade och sedan
sammanstrålade vi och åt middag
på hamburgerstället…mums!
Svirade om…..
Sedan när vi kom hem,
Var det dags för mer ”pappa/son tid”
då svirade de om till arbetskläder och gick ut
i garaget för att meka med Rallycrossbilen….
…motorn ska i bilen idag!
Så en perfekt första lov-dag
då vädret är pissigt dåligt, med
snöblandat regn och sååå blött
överallt, går ju inte vara ute.
Ja, ni som läser bloggen
vet ju att jag faktiskt lovande en uppföljare på just Zlatan-klippet,
här innan den första tog fart här
på nätet ;)
Det var ju när Max hade fått sin
nya vänsterspelade gitarr som han
satt sig och sjöng sin andra Zlatan – låt,
en tidig morgon i köket, i bara pyjamas.
Jag skrev om det den 18 februari,
se här >> så nu ni inte tror att jag
bett Max sjunga en ny Zlatan låt,
just för att den första blev så
uppmärksammad ;)
Håller på redigera den….
Så jag håller på att redigera den.
Den är på G, men tar nog någon dag till
innan den är helt klar. Jag orkar bara
sitta korta stunder vid datorn och nu är
det ju oxå sportlov, så vi får se när den blir klar
men se bara på dessa ”print-screen” av då
jag håller på, för jag själv blev helt ”chockad” över
vad jag får höra i texten (!) ……då jag nu lyssnar
ordentligt och skriver text till den…..
…helt otroligt så har Max faktiskt
snappat upp, att Zlatan kastat av sig
tröjan och att han då har en massa tatueringar (!)
Jag vet inte om Max sett det på TV eller i nån tidning,
men Max är otrolig att fånga detaljer och så kul
att sedan få höra att han flikar in det i den nya sången
om Zlatan…ha–ha!
Max sjunger nya låtardagligen här hemma,
det som faller han i smaken och
de blir verkligen hur härliga som
helst.
Han älskar sin nya vänsterspelade
gitarr vi fick tag i från gitarren.se
och dagligen blir det någon nya låt
med den.
Jag ska snart klippa ihop en
ny Zlatan låt, som han sjöng för
nån vecka sen, men först här kommer
en sång han sjöng för en vecka sedan,
här hemma i köket, en tidig morgon,
i pyjamas, om han och sin pappa i en
rallycrossbil ;)
.
.
…ska bli kul och se om han blir en
låtskrivare när han blir stor, eller
vad tror ni ? ;)
Ja, på söndag så slår det om till mars, så himla härligt!
Så nu lämnar vi februari
bakom oss och även
”Alla Barnhjärtans månad”,
där Max har fått vara i fokus
med sina opererade hjärtfel och
där vår insamlingen >> till
Hjärt & Lungfonden som blev så
lyckad. Vi nådde nästan 20 000 kr ♥
Nu Downs Syndrom i fokus…..
Ja, så nu i mars blir det
Downs syndrom som kommer i
fokus igen, då det den 21 Mars är
den Internationella Downs Syndrom
dagen, World Down Syndrome day 2015.
Dagen då vi får fira alla som
har lite extra med sig i bagaget,
nämligen 3 st kromosomer nummer 21
istället för 2 = Downs syndrom.
.
.
Varje år brukar jag lägga indenna
film om Max , som jaggjorde då han
var 5 år och somgår rakt in i mitt hjärta
varje gångjag ser den ♥
Så denna dag firar vi Max och alla andra
runt om i världen genom att bland
annat dra på oss olika strumpor
dagen till ära. Max fyller ju år den
20 Mars så det är som härligt att
denna dag är dagen efter, då har vi
lite extra att fira.
Har förnyat årets affisch….
Jag har uppdaterat årets affisch
lite. Så tillsammans med en massa
andra föräldrar som har barn med DS
så har vi enats om denna….
…gjorde även en anpassad affisch med ”fredagstext”
om ni hellre vill sätta upp den på skolor och arbetsplatser
Så det är helt okej att spara ner och skriva ut och dela
vidare om man vill. Klicka upp dem i större först ;)
Man kan gärna tagga med #olikastrumporWDSD2015 .
Har även gjort en instagrambild….
…anpassad till formatet på instagram.
Så spara ner och dela sedan där. Men klicka
upp bilden större först, innan ni sparar ner ;)
Engagera just skolor….
Nathea Anemyr, 10, från Storebro i Småland har
dragit igång evenemanget ”Rocka sockorna” och
vill att hela Sverige ska ha på sig omaka strumpor
den 20 mars. Evenemanget hålls fredagen den
20 mars, en dag innan den officiella World
Downs Syndrome Day eftersom man vill att skolor
och arbetsplatser ska kunna vara med.
Så fint gjort av en syster ♥ ….
…artikel om det i aftonbladet, se här >>
Sedan kan ni komma till evenemanget på
Facebook här >>
Egen affisch….
Sedan kan jag bara passa på att säga att
ifjol gjorde jag en affisch med just mitt
”strump-motiv” här uppe och med en
egen text runt Downs syndrom och hur
jag känner det och jag har kvar några ex
av den om någon vill beställa av
mig….
…vattenstämpel är insatt diagonalt över
och kommer ju givetvisinte vara där på
orginalet ;)
Affischen har måtten 44 cm x 28,5 cm.
Så vill någon köpa, kan jag skicka dem i rulle
för inramning själv, mot förbetalning.
Intresserad skicka mig ett mail
på denna mailadress: handmade_by_anna@hotmail.com
med erat namn och adress.
Pris: 80 kr/stoch 60 kr för frakt i kartongrulle.