Nostalgi klipp med Max….

 

Jag satt och kikade på lite
filmklipp på Max och så kommer
jag till detta, då han var 3 år och
mekar med sin bil…
.

.

 

…åhhh, vilken härlig teknik han
hade med att hissa upp sin bil
med domkraften :)

Ja, det var ett tag sedan, hela 5 år
har gått. Inte många ord han kunde
säga då, så söt han var. Vad man
glömmer fort, då är det guld värt
att ha filmat ♥

Meka med ”fassan”….

Ja, nu får Max meka en del
med ”fassan” och kanske agera
chefsmekaniker framöver, för snart
drar ju IS SM igång igen och vi hoppas
ju att ”fassan” ska kunna göra om succén
från ifjol med ett nytt IS SM GULD

 

is sm guld kopiera

Kanske blir det att köra
Norrlandsveckan i sommar oxå
för okvistrallycross.com ?
Jag har då gjort klart årets affisch…

 

A3 norrlandsveckan2015 kopiera

…så skulle vara trevligt få vara med på
lite Rallycross körning i sommar oxå,
speciellt då det blev ett uppehåll ifjol.

annaskrift2 copy

Slutfix på pysselprojekt….

 

Japp, vi har nu här hemma
”slutfix” på ett pysselprojekt
som vi hållit på med ett tag….

 

pyssel

 

Igår kväll så hjälpte Max till litegrann
och Max sa då, precis de i ”Fixa Rummet”
på Barnkanalen säger:
”…nu har vi slutfix” 👍
och Max längtar….för det är några 😸👹🙈💀
som ska flytta in i hans Sagohus nämligen ;)

pyssel2

Å, i morse hade Max som morgonbus, innan
skoltaxin kom, att borra hål med skruvdragaren👍
till vårt pysselprojekt. Då gäller det vara stark när
man lånar ”fassans” tinga skruvdragare !!

Japp, vi återkommer med
att summera pyssel snart ;)

annaskrift2 copy

 

 

Charlotte Kallas VM Guld ♥

 

Jag satt såklart bänkad
framför TV:n idag och
damernas 10 km och hejade
Charlotte Kalla

..osså får hon ta sitt
efterlängtade VM GULD,
vilken härlig känsla….

kalla1
IMG_5886 kopieraIMG_5887 kopiera
IMG_5889 kopiera

….Grattis !! Det var underbart att se.
Blir lite extra speciellt då hon tävlar
för ”vårt” Piteå.

Max var oxå Kalla….

Max kom hem med taxin,
precis då Charlotte gått över
mållinjen och fick oxå se
och sedan var han och plockade
fram hockeyklubbor, som fick agera
skidstavar….

IMG_5895 kopiera

IMG_5897 kopiera

…och så lekte han att han var
Charlotte Kalla och tog såklart
oxå VM GULD  ;)

annaskrift2 copy

Helgen gick fort….

 

Helgen sprang iväg.
Hann inte skriva ett enda
blogginlägg ;) Men ni vet ju
att vi finns under instagram oxå..

insta

…så det är bara följa oss där på
#ettnyttlivmax för där kan ju någon
bild dyka upp snabbare ;)

Här kommer en liten
resumé från helgen….

Teckning….

Max morgonbus blev att
rita innan skoltaxin kom
i fredags…

 

Namnlöst-1

Han beskriver sin teckning då här:
”…en kaninmamma och kaninbäbis
som är ute och går på gräset och solen
skiner och så kommer krokodil  med
lång tunga :)

Dottern hem sjuk igen….

Ja, nu är det verkligen ombytta
roller här hemma. Max frisk (!)
och dottern blir aldrig riktigt av
med sina baciller.

Hon fick lov hämtas från skolan i
fredags igen, efter varit tillbaka på skolan
3 dar (efter varit sjuk hemma 1 vecka)
nu med sprängande bihålor….

 

sjuk

…så det var bara bädda ner henne igen
med feber och så köpte vi hem medikament
för bihålor som hon fått kurera sig med
i helgen och är nu pigg igen.

”Fassan” blev prisad i helgen….

Lördag morgon så ritade och
gjorde Max en ny design till ”fassans”
racerbil, som han visar honom till
frukost….

 

design

…kanske blir nästa design för rallycross teamet,
om de någonsin ska måla om bilen ;)

”Fassan” for sedan ner till Lycksele
för ett årsmöte inom Bilsporten och
där blev han prisad med ett Hederspris
för hans framgångar inom motorsporten
under 2014, då teamet vann IS SM 2014…

 

pris

…så han kom hem med fina blomster
och en silvermugg med gravyr. Bilden
på Max och fassan, är just från ifjol då
de tog IS SM GULD ♥

Kollat in skidor….

Vi har så klart  kollat in VM skidor
i helgen på TV och i lördags så värmde
Max först upp ute, i det fina soliga
vädret…

 

stavar

…men tyvärr har vi så himla isigt
på gården och snön är stenhård, så
inte så kul att vara ute, då det knappt
går göra någonting på gården.

Dansat….

Söndag morgon var
Max iväg med sin kusin
på danslektion igen….

 

maxdans

…de fick nu börja träna in några steg
till en uppvisning de kanske ska ha
efter danslektionernas slut.

Kört fyrhjuling & bak & mat….

Max storasyster var söndagen
piggelin igen och började först
med att baka Nutella -brownies och
bjöd ”gubbarna” i garaget på,
lagomt till VM skidor på TV…

 

fannypizza

…sedan gjorde hon även egen
pizza till middag. Mums!

Söndagen avslutades
med fyrhjuls-körning för Max
med ”fassan” ute på gården,
men som jag inte har några
kort på.

annaskrift2 copy