Lilla julafton ♥

 

För Max kom vändningen
igår natt och blev frisk!! :)
Så himla underbart kul, eftersom
vi då kunde fara hela familjen, på
lilla julafton med släkten från min sida ♥

Lilla Julafton i Älvsbyn…..

I år blev det i Älvsbyn
och så mysigt, det var alla
som kunde komma förutom
en brorson och tjej, annars var
vi helt komplett ♥

IMG_3393 kopiera

IMG_3403 kopiera

IMG_3400 kopiera

…..glögg, tomtegröt, skinkmackor och annat gott ♥

Max trivdes….

Max gick på i 180 och fick busa
och leka hela kvällen och vissa var
helt fantastiska med att hålla igång med
Max alla upptåg….

IMG_3396 kopiera
IMG_3388 kopiera
IMG_3416 kopiera

…just innebandy var roligt och där varierade
han under kvällen med olika och spelade, allt
från sin kusins pojkvän Anton till morbröder
med flera ♥

Underhållning…..

Såklart då vi är med den
musikaliska släkten, så är
det underhållning på hög nivå….

IMG_3410 kopiera

…här sitter Max i soffan och lyssnar
och han hade tagit med sin gitarr oxå…

IMG_3451 kopiera

…och wow, han fick sätta sig där
framme och spela med morbröderna
en sång oxå ♥

IMG_3445 kopiera

IMG_3422 kopiera

IMG_3446 kopiera

…så underhållning växlades med go´fika
och kan bjuda på lite filmsnuttar oxå, som
jag hoppas de inblandande tycker det är okej
att jag lägger ut här….

.

.

…Max vågade inte riktigt sätta sig
och spela själv inför alla, men jag fick
filma honom lite privat istället….

.

.

….. så Max hade galet rolig kväll alltså!

Studiebesök på Älvsbyhus….

Min bror jobbar på Älvsbyhus,
som var typ vägg i vägg. Så vi fick
en guidad privat tur i fabriken
och se….

IMG_3913 kopiera

…jättekul att se och så stort (!)
skulle gärna ha kunnat plocka med mig ett
färdigt hus i fickan, om det hade rymts ;)

Tärningsspelet med julklappar….

Vi kör ju alltid julklappsspelet
med tärningar ….

 

IMG_3436 kopiera

IMG_3438 kopiera

….och det är verkligen spännande för alla åldrar,
tror alla blir som barn på nytt ♥

Max var nöjd, han kunde byta till sig
en plast-ren som ”bajsade” ut godis.
Oj, vad han har lekt med den ;)

Avslutade med rundpingis….

Under kvällen blev det en hel del
pingismatcher och så roligt spela
rund-pingis……

 

IMG_3923 kopiera

…där alla åldrar var med och äldsta var
max mormor och morfar 70 + !

En underbar kväll….

Som vanligt en underbar kväll med
alla och så roligt att det var så många som
kunde komma. I fjol fick vi ställa in för att
magsjukan gick hos många. Så ett extra tack
till Elisabeth med familj för en mycket trevlig
och god kväll ♥ och alla andra som oxå gjorde
kvällen till en kväll att minnas ♥

Så nu är det bara ladda för den
stora aftonen som kommer snart !!

annaskrift2 copy

Klä julgranen & det snöar ♥

 

Idag så ville barnen
klä julgranen. Max som varit
krasslig hela denna dag oxå,
klädde julgran i sin polispyjamas….

IMG_3344 kopiera  IMG_3360 kopiera

IMG_3352 kopiera

IMG_3362 kopiera

…så nu tralala…..”…granen står så grön
och grann i stugantralalala… ♥

Det snöar !

Sedan kom som på
beställning snö idag
och det snöar än ;) …..

 

IMG_3366 kopiera

IMG_3370 kopiera   IMG_3372 kopiera

…så nu äntligen har det blivit lite vitt
och itne bara kalt och isigt. Nu börjar
den riktiga julstämningen infinna sig ♥

Nu hoppas jag bara Max
blir helt piggelin oxå ♥

annaskrift2 copy

Krasslig kille leker tåg…..

 

Krasslig kille har idag haft
feber, snorat i massor och
samtidigt varit täppt i näsan.

Natten blev jobbig, varit täppt
och haft svårt att andas, då han gärna
vill andas genom näsan. Trots sprutat näsan
otaliga gånger och snytit, så har det inte
blivit bättre. Så puh trött mamma på morgonen.
Men så kunde jag slumra i soffan då Max såg
morgon – bolibompa, så det var skönt.

Max julkalender….

Jag har nog inte visat direkt något
vad Max fått i sin julkalender här
hemma i år. Max hade turen att vinna
ett set med Briotåg – delar, så då spann
jag vidare på det och Max har fått delar till
tågbana i alla paket…..

IMG_3286 kopiera

IMG_3271 kopiera
IMG_3277 kopiera
…går ju numera att kombinera Brio tågräls med
bilvägar och idag fick han brandbil som han testade
mellan snytningarna och nysningarna ;)

 

IMG_3285 kopiera
IMG_3289 kopiera
IMG_3284 kopiera
..så vi har nu ett helt bord på övervåningen
där vi försöker bygga till en ”Brio värld” det
ska bli kul sen, när det är komplett.

Max gillar mycket rolllekar och leka att det
händer olika saker, så tror det här var helt rätt
för honom nu, inte varit intresserad förut ♥

Blir hemma imorgon….

Ja, blir då hemma imorgon
oxå, så får vi se om det även
blir fredag oxå. Himla skit-baciller
som alltid ska fastna på stackars
infektionskänsliga Max :(

annaskrift2 copy

Dagarna rinner iväg….

 

Förra veckan var galet
mycket på programmet, hann
bara som attack-vila hela tiden
för att orka med.

Vi avslutade den hektiska veckan
med att vara på gymnastik tävling
med dottern hela dagen lördag ….

gymnastik

…och det var massor av tävlande barn
och ungdomar överallt ;)

kaffe

…..och efter den intensiva veckan
och den intensiva lördagen, var det så galet
skönt sätta sig i fåtöljen och lägga upp benen
och inta en kaffekopp ♥

Så orken och musten tog som ut sin rätt.
Har varit seg i kroppen, mer värk och
mjölksyran har pyrt både i armar och ben,
så fort jag gjort något. Så på kvällarna har
inte alls orken funnits att uppdatera bloggen
heller.

Julen på g….

Ja, julen är på G.
Helt galet så fort går det.
Även barnen tror jag tycker att
allt går fort, förra veckan, då det var mycket,
så hann inte ens de, öppna kalendern vi har
här hemma, så söndag, tror jag de hade lilla
julafton här hemma och öppnade 4 kalender-
dagar på en gång ;)

gardiner

Storasyrran har varit lite bekymrad över
julgardinerna jag satt upp först, som var ljusa,
det var för lite julmysiga, så jag fick tag i dessa
nu på rea, så  de hänger långa i två fönster i köket
och det blev godkända ;)

brev

Igår blev ca 50 julkort postade.
Så det var skönt, en sak att ”checka ” av ;)

Lite julpyssel….

Blivit alldeles för lite tid
och ork för julpyssel, tycker jag ;)
Men om inte annat får vi väl pyssla
juldagarna istället…

Namnlöst-9

…men vi hann sitta lite i fredagskväll,
jag och dottern. Mysigt så satt vi och  la
pärlplattor 👌 det är ett pyssel som man
kan göra hela livet ⭐️ gillar det lite pillriga
och så utmaningen att hitta på olika mönster.

Svimma av idag (!) ….

Idag stod jag och ”pillade”
på en glasburk och skulle försöka
få av den jobbiga klistriga etiketten
som satt där. Hade haft den i blöt ett längre tag,
men gick dåligt. Så då tog jag fram en liten skrapa,
vi har till spishällen och tänkte, jag skrapar med den.

Men det skulle jag aldrig ha gjort!

aj

Jag slant såklart och AJ 😩 körde denna rakt
i handen och AJ det tog ont. Så jag blev lite blödig
då då jag kände smärtan och blodet kom…. så
tydligen svimmade jag på köksgolvet 💫  Opps!
Men det gick bra. Lite omplåstring och sedan la
jag mig i soffan och vilade lite ;)

Är nu fit for fight igen 👍 men lite ont
i handen som dunkar lite. Men nu matchar
jag ”fassan”nu då, som sparkade ena tån svullen
och blå i helgen då det städades i gymnastiksalen,
så han haltar ;)

Tyvärr…..

Lite trist….
Max börjat snora igen och var hängig
idag då han kom hem, nu ikväll så har han
feber. Så antagligen nya baciller som
på beställning igen :(

sjuk
….somnade nu i storsängen ❤️

Lite trist om han missar de
sista dagarna på skolan, de som alltid
brukar vara roligast, då de hittar på en
massa skojigt.

Hoppas innerligt att vi tar oss iväg
på lilla julafton med med släkten
i Älvsbyn på lördag. Hör ju att
magsjukan dragit igång lite överallt
oxå :/

Tycker att under juletid borde alla
baciller få vara portade. Tycker inte
ni det oxå ? Alla skulle bara få njuta
och mysa ♥

annaskrift2 copy