Idag har vi varit och lyssnat
på ett stämningsfullt luciatåg
på Max skola…..
…och de sjöng så vackert. Max
var tomte och ville ha en tomtelykta
att hålla i ♥ Max sjöng med i alla sånger.
Max var igår och
testade på friidrott…
Men han testade då på lite
då han ändå var dit och kollade..
.
.
…men vi får nog söka oss till något
annat istället. Max frågade oxå:
”…men var är barnen?”
Han ville ju såklart idrotta med
barn i hans ålder.
Igår var det en magisk kväll.
Helt underbar ♥
Max och hans kompisar på
fritids hade en show för oss
anhöriga och helt otroligt så
bra den var ♥ ♥ ♥ ♥
Vi var iväg hela familjen
samt mor – och farföräldrar.
Ja, alltså vilka artister
som stod på scenen igår. De
hade fått välja låtar själva och
när de sjöng/mimade/dansade, så var
det alltid några andra elever som samtidigt
då spelade något instrument, dansade eller
körade i bakgrunden ♥
…de hade gjort ordning
en mysig scen med ljusslingor
och discobollar i taket…

..och på sidan om, satt alla
artister och väntade på sina
uppträdanden. Max där i mitten där bak ♥
Tyvärr när det är mörkt och mysigt,
är det svårt att ta fina bilder med kameran.
Men kan meddela att mysfaktorn var hög!
Mycket publik!
Max valde såklart låten ”Manboy”
och vad han dansade loss på den
fina scenen..
…Max njöt på scenen ♥
Han fick även spela elgitarr
i bakgrunden på ett rockband….
…och det var ju riktigt coolt!
Som sagt svårt ta kort denna
kväll, samt att man inte kan lämna
ut alla andra barn på bilder eller video, men
jag har ett filmklipp att visa, som jag gjort suddigt,
för att inte visa de andra barnens ansikten, men
bara så ni får se lite dans-moves av Max….
.
.
…alltså jag satt med ett stort leende hela
denna magiska kväll. För alla var delaktiga
på något sätt denna kväll och med sån
inlevelse och levererade stort ♥
Det är sånna här ”moments”
som går rakt in i hjärtat och fyller
den med så mycket kärlek.
Det är svårt att beskriva med ord, om
man inte har upplevt det ”live”. Det är magiskt.
Det är när jag satt där, jag fick en känsla av
både att jag blev rörd på ett lyckligt sätt
och samtidigt oerhört stolt över alla barn.
Att se deras lycka och den stolthet över att
stå på scenen och uppträda, eller att spela
ett instrument är så härlig att se. Så äkta.
Det är nu vi åter få se alla fina kompisar
till Max, all den underbara och helt otroliga
personalen som jobbar på denna skola och
på fritids, som är helt ”outstanding”. Att se
samspelet mellan alla dessa delar, så blir jag
bara oerhört lycklig och glad över att vi valt
denna skola till Max. Allt är bara super-duper!!
Jag ser fram emot alla år vi har
framför oss i avslutningar och olika
shower med detta underbara gäng ♥
I helgen så gick Max ut
i garaget med sin ”fassa” och
så hämtade vi fram hans verktygslådor
och Max satt upp verktyg på hans egen
verktygstavla, på den arbetsbänk, som
vi ”fyndade”till honom tidigare >>
Så han satt upp verktyg lite
här & där på arbetstavlan
ovanför arbetsbänken, han fick
ganska mycket verktyg då han
fyllde 7 år….
…och kul hade han :)
Han testade ju
lite saker oxå när han
väl var färdig med att
sätta upp alla saker…
….så här långt var arbetsbordet.
Metallmåttbandet är ju ganska
häftigt att dra ut och in ;)
…jag frågade vad han gör här
och han svarar:
”…jag mekar med min moppe-cykel”.
Såklart var han klädd i sina
BCWW kläder som numera alltid
hänger i hallen och som #bcwwmax vet
är hans ”mekar-kläder” då han ska ut i garaget ;)