Sammanfattade Max höstlov….

 

Igår så satt jag och Max och
sammanfattade Max höstlov.
Vi valde ut vissa saker, som Max
tyckte vi skulle ha med och så skrev
vi ut bilder med text till….

 

IMG_3239 kopiera

IMG_3240 kopiera

IMG_3241 kopiera

IMG_3242 kopiera

IMG_3243 kopiera

IMG_3244 kopiera

IMG_3245 kopiera

IMG_3247 kopiera

…så detta följde med på skolan idag, när Max
behöver stöd, då han ska berätta om sitt höstlov.
Texten med bildstöd görs i Inprint.

Vi brukar använda oss utav dessa hemma oxå.
Perfekt att ha som en ”saga” i sängen någon kväll
och träna läsa ;)

Tomt här hemma….

Ja, det är tomt och tyst här hemma
idag för mig, efter en vecka med höstlov.
Jag sa lite skämtsamt till Max i morse,
då vi väntade på skoltaxin:
”…hur ska jag klara mig utan dig i dag
då svarade han:
”…du ska få en extra kram
och så jag fick ♥ så nu har jag klarat
mig på den hela dan och snart är han
ju hemma igen :)

 

annaskrift2 copy

Mumsig palt & en massa presenter….

 

Igår var vi bjudna till
Max farmor & farfar på palt
och det hur mumsigt som helst…

 

IMG_8725 kopiera

 

….och Max älskar palt, så han
klämde 2 st utan problem ;)

Bonuskusin med presenter….

Max bonuskusin var oxå bjuden
och Max sprang till dörren, då han hörde
hennes röst och sedan kom han tillbaka med hela
famnen full att ihop tejpade papperspaket
som alla var till han från henne….

 

IMG_3234 kopiera

…så överlycklig så fick han öppna en massa
olika teckningar och allt vad det var ♥

 

annaskrift2 copy

Max vann ett Halloween skelett….

 

Har ju glömt skriva om att
Max vann ett självlysande
Halloween skelett från ABC leksaker
på en tävling på instagram förra veckan,
så lagomt till Halloween helgen fick vi det
och klistade upp i hallen….

 

IMG_1710 kopiera

IMG_1711 kopiera  IMG_1713 kopiera

…så olika ben-delar till
skelettet som man då kunde
välja fritt och klistra upp hur man ville….

IMG_1718 kopiera  IMG_1724 kopiera

…så vi valde sätta det på
spegeln i hallen, utifall vi
skulle få några busiga besök
(men som vi inte fick) …

IMG_1746 kopiera

…så här blev Max skelett. Lite roligt att
sätta några ben med färger oxå ;) Fanns
även kvar delar om man ville byta ut. Så vi
ska väl plocka ner denna igen,  så kan ni
kanske använda den nästa år igen…

IMG_1753 kopiera

..försökte ta en bild, då Max
släckt ner och den lyste så där
självlysande i hallen, men det
var svårt att fota. Men lite läskigt
ser ni väl ;)

Tävling ….

Hmmm….var ju länge sedan
vi hade någon tävling på bloggen.
Ska vi ordna en?

annaskrift2 copy

Happy Halloween….

 

Ja, idag fredag är det ju
den riktiga Halloween dagen,
då man ska fira det, så då passar jag
på lägga in någon bild av det spöke, som
jag fotade i vår egen lilla skog här tidigare.

När Max var sjuk tidigare och missade skolan
Halloween fest ville han klä ut sig här hemma
och ville vara spöke, så då tog vi ett lakan och sydde
lite och klippte lite och så Max under målarpenseln….

 

IMG_1024 kopiera

…och blev vit som ett lakan med
lite svart runt ögonen, sedan ut i vår ”spök-skog”
och spökade lite för mig och vovven Kalle, medans
Max fortfarande hade feber.

Så lite Halloween kort…..

Så här bjuder vi på lite
Halloweenkort som jag trixat
till lite i datorn oxå ;)

 

2frame2

 

…tycker detta kort blev som läckert.
Ser verkligen ut som vi är hemsökta
av något gulligt spöke i huset vårt ;)

 

5frame2

 

….Buuuuuuuuu
lät Max i skogen…..

 

6frame2

…oj, här var det spindelnät och läbbiga
spindlar vi skulle passera oxå ;)

Så önskar er en busig Halloween !!

(p.s bilderna vi har annars på bloggen,
är tagna ifjol på Halloween)

annaskrift2 copy