Antika bokstäver….

 

I vardagsrummet har vi
gjort en mysig hörna med
bord & stol att sitta vid och rita
och skriva….

 

IMG_1788 kopiera

…och här jag nu lagt fram den
underbara gamla och antika alfabetsboxen
i trä, som vi har fått låna och som rymmer
en massa bokstäver i kartong…

IMG_1793 kopiera

…här ser ni hur vi vikt upp den och då finns
det sedan en skåra att placera bokstäverna i
och bilda ord….

IMG_1811 kopiera

IMG_1806 kopiera

IMG_1810 kopiera

IMG_1802 kopiera
IMG_1799 kopiera
…så vi tänkte sitta lite här och försöka skriva
bokstäver, ord och kanske få till någon mening.
Kanske börja med önskelista till tomten, så
Max blir inspirerad till att skriva ;)

Återkommer med vad
det kan bli sen ;)

Men visst är bara mys-faktorn underbar
på dessa bokstäver ♥ En del är skitiga och
lite fuktskadade och gör dem bara lite mer
rustika i mina ögon ;)

annaskrift2 copy

Farsdag….

 

Idag har det såklart firats
en massa pappor här omkring.
Vi började först med att fira
Max pappa på farsdag såklart…..

 

IMG_1779 kopiera

IMG_1781 kopiera

..paket och teckning till
söndagsmorgonens mysstund i soffan…

IMG_1780 kopiera

…Max teckning till sin pappa, dagen till ära.
Han ville rita hans rallycrossbil Corsan och så ville
han att jag skulle hjälpa honom att skriva:
”…du är en bra chaufför pappa” så då skrev jag
bokstäverna först och Max fyllde i dem ♥

Rantat hela farsdag….

Det här är en typisk dag, då man
får ranta hela dagen och så får man
äta så mycket att man rullar fram.

Jag vet det finns en del som
är skeptiska till farsdag och alla ”dagar”
som finns att fira, de tycker att man kan
fira varje dag på året, behövs ingen speciell dag.
Visst älskar jag min pappa alla dagar om året
men ändå trevligt med en speciell dag, där man
kan får ta sig tid att träffas och fika och göra den lite
speciell ändå. En extra kram är alltid roligt att ge.

Så idag har vi först varit hos Max
farfar och farmor och fikat….

IMG_0007 kopiera

…mumsigt med tårta och fika och en
massa surr runt fikabordet.

Sedan mellanlandade vi hos
Max farbror och faster och kusin en stund,
där pappsen skulle dra lite mera el i deras
nybyggda kök. Fick oxå där surra en liten stund.

Sedan efter det, var vi bjudna på middag
hos Max mormor & morfar och fick träffa
kusiner….

IMG_0012 kopiera

…efter middagen var det oxå ett buffébord
med fika. Önskar jag orkat smaka av allt
mumisgt bara. Men det tar ju stopp till slut ;)

Annars i helgen då…..

Ja, annars i helgen har vi bara
varit på hemmaplan. Max storasyrra
var ju väldigt risig fredag, men piggade
på sig under lördagen och idag riktigt piggelin,
så det är ju toppenskönt och peppar, peppar
så visar inte Max någon tendens att åka dit,
så hoppas det fortsätter så…….

truck

…fredag kväll, var det ingen brist på fantasin.
Max Bobbycar har här förvandlats till en truck och
Max kör runt och skjuter en pall runt i huset 😂👍

medan vi kollade på TV ;)

Lördag morgonmys….

Lördag morgon så vaknade
bägge barnen tidigt, så jag och
barnen beslöt oss för att se någon
film och mysa….

IMG_3319 kopiera

…så Max valde ”Katten Gustaf” och den har vi
inte sett på väldigt länge och den är ju bara
så himla härlig. Max såg hela filmen med oss,
annars brukar han ju ha svårt att sitta still och
se så länge.

Kreativ….

Max varit lite kreativ oxå genom att
såklart rita en del. Max ville att jag och han
skulle rita varsin teckning med temat
vår familj” ♥ ….

IMG_3321 kopiera

… så det vi gjorde, men Max hann inte färdigt,
utan skulle fortsätta någon annan dag med den ;)

Max gick även till sitt rum och
plockade fram lådan med ”noppor”
och började bygga själv….

IMG_3330 kopiera

IMG_3328 kopiera

..han gjorde ett flygplan med
vingar och många fönster och vi
pratade mycket kring vår utlandsresa
som vi gjorde i våras, då vi flög flygplan.

Ny vecka….

Japp, då var det ny vecka.
Denna helg har gått extrem fort,
tyckte nyss den började och nu
är den slut :(

Ganska vanlig vecka i veckan,
om inget annat inträffar.

Jag får nog dock starta den med ett
bakslag känner jag. Dagens rantade
har satt sina spår och gör nog natten till
en mardröm :/ men har ju fått kramats lite
extra idag & smaskat & surrat, så det kan
det väl vara värt ♥

annaskrift2 copy

Max kreativ….

 

Max ville rita idag
på morgonen, innan
skoltaxin kom…

ritat

…idag blev det en racerbil 🚗 där
racerföraren håller i ratten och sitter
i en grå stol med framlysen och baklysen
och bilen kör på en väg 👍👌

Ja, ni kan väl fatta känslan för
en morsa som gillar detta med
kreativitet 🎨✏️ hur roligt det är
när Max dagligen frågar efter att
få rita och så roligt att börja se alla
detaljer som ploppar upp på teckningarna 👌

Knoppbräda i träslöjden….

Max kom även hem med
ett nytt alster från träslöjden
i skolan, där de under några veckor
har arbetat med denna knoppbräda…

IMG_0070 kopiera

IMG_0069 kopiera

…som vanligt var Max superstolt och visade
hur han gjort och alla färger han använt ♥
Så få se var denna ska upp och vad som ska
hänga på den ;)

annaskrift2 copy

 

Max fick post igår….

 

Igår när vi hämtade in
posten så låg det ett kuvert där
det stod så här…

IMG_1757 kopiera

…och oj så nyfiken Max blev.
Vi skulle precis äta middag, så han fick vänta
till efter middagen för att öppna och han var så
förväntansfull ;)

Ett litet brev betyder mycket….

Ja, som jag alltid sagt,
vad ett litet brev eller kort kan betyda
mycket, säger jag som varje år skickar
runt 50 julkort ;) Jag tycker det är så roligt
att själv få, just i brevlådan, eftersom det är
så sällan numera, då alla istället använder
sig av nätet av olika sätt.

Så Max tyckte det var
jättespännande  att det
var just till honom….

IMG_1762 kopiera

…ni ser ju de lyckliga
stora ögonen ♥

IMG_1765 kopiera

..han plockade fram ett armband
från kuvertet och drog på det på
armen direkt….

IMG_1772 kopiera

IMG_1766 kopiera

”….se så fint mamma” sa Max.

Nyfikna….

Så vi var ju såklart nyfikna, vem
som gjort detta fina armband av
massor av små gummiband….

IMG_1775 kopiera

…det fanns med ett kort….

IMG_1778 kopiera

…och så här stod det på kortet ♥
Så himla fint och vi får säga tusen miljoners
tack till denna ”Anki” som läser bloggen.

Max helnöjd….

Max diggar armbandet helt och fullt.
Han satte ju på det direkt och hade det
hela kvällen igår och visade både pappa och
sin farmor och farfar det då de kom förbi och
när han skulle gå och sova så ville han sova
med det först…

IMG_3248 kopiera

…men sen la han det på hans skrivbord
under natten och i morse efter vi ätit frukost,
så sprang han och hämtade det och
skulle ha på sig det till skolan…

IMG_3250 kopiera

…så det första som ”kläddes på”
i morse innan kläderna, var amrbandet ;)

Så Anki…det var en höjdare!
Många kramar!

Det är just sånna här gånger
och när någon lämnar en kommentar
på bloggen, jag hajar till och tänker…
”…jo det är någon som läser bloggen”.
Jag ser ju hur besöksräknaren tickar på otroligt
varje dag, men ändå svårt att relatera till på
något sätt, att många läser det jag skriver ;)

Så tack till er som lämnar ett
avtryck lite då & då, jättekul!
Att då dessutom få hemskickat en
sån här grej är ju WOW !!

annaskrift2 copy