Men vem kikar fram
bakom trädet….(!)
…imorgon är det riktiga
Halloween–dagen och då bjuder
vi kanske på några fler bilder av
detta ”spöke” ;)
Fullspäckad dag idag.
Vi gjorde bort det trista
på morgonen, med blodprov
och influensavaccin på Max,
på barnmottagningen….
…så i morse var det emla-plåster på,
bedövningsplåster så att blodprov ska
gå ganska smärtfritt. Sen kan man ju tyvärr
inte ge bedövning för influensasprutan…
…Max hade storasyrran & kusin att
bjuda på lite mat innan provtagningen,
han serverade bland annat ”kaffe-sås”
som lät intressant ;)
Storasyrran ställde upp att ha Max
i knäet vid provtagningen….
…och visst blev det aj-aj och stor krokodiltårar,
speciellt vid vaccinet, som inte är skönt att ta.
Max som är ett hjärtebarn med sitt opererade
hjärta räknas som en ”risk-patient” som alltid
ska ta influensavaccinet.
Men som tur var, hade vi ju roligheter att
fortsätta dagen med, så det blev fort fokus
på det istället för det onda ;)
Så sedan for vi till leklandet
på Pite Havsbad och hade superskoj
med flera kusiner…
…här är de på väg in för skoj i ”labyrinten”
och nu fixar ju Max själv nästan allt, så han
far iväg genom allt i full fart och de hade
verkligen superskoj….
….så det var svettiga barn som kom
och tog någon liten paus då & då för att
sedan leka ännu mer ;)
…de större tog någon match med bowling
och med minigolf och sedan fick de små
oxå prova golfen lite….
…Max hälsade på en stor sköldpadda ♥
Sedan blev det hamburgare
till lunch….
…och så fick vi se barnshowen de alltid har
och som Max älskar att titta på…..
…och efter teater och sång av dessa,
så fick de varsin guldpeng och så blev
det kramkalas….
…måste vara mjuk att
krama denna stora filur ;)

…kramade även
prinsessan ”Tessan” ♥
som för övrigt , denna gång var
Caroline Kuhmunen som var med
i idol 2005, kommer ni ihåg?
Här ser ni en bild på henne i ”Så ska det låta”
Caroline Kuhmunen, Putte Nelsson och Kevin Borg,
som jag lånat på nätet.
Så det var ju lite kul och roligt
höra henne sjunga där idag.
…Max Max var supernöjd över dagen ♥
Verkar som Max får en reaktion
på vaccinet. Nu ikväll haft ont i armen
och var varm (feber) då han nu gick och
la sig. Så hoppas det bara blir över natten.
Har varit en superrolig dag att få göra något
ihop hela familjen + med flera kusiner ♥ men
oj så trött jag var när jag kom hem, slockade i
fåtöljen direkt.
Blir nog inte att sova så mycket nu i natt,
då jag blundar drar yrsel iväg och värken
försöker jag hålla nere med medikament nu.
Men sånt är livet för mig, bara acceptera och ta
mig igenom det och fokusera på dagen som varit,
hur kul vi haft ♥
Lite konstigt med vädret
är det allt. Förra veckan fick vi
massor med snö, men så blev det
jättevarmt igen och den tinade bort
och nu är det så ovanligt varmt igen,
så hos oss har syrenen, som nyss tappat
alla löven, börjat få knoppar igen….(!)
…den har fått vårkänslor, helt klart ;)
Idag har Max terräng-cyklat
i vår lilla skog…
…han hade redan hunnit ta
på vinterjackan, då vi skulle
ut, så han ville inte byta, det
var lite varmt för den idag ;)
…vi cyklade fram till
”skogskojan” och där
skulle vi göra en brasa….
…så här har Max samlat ihop pinnar
och kottar och lagt som basa på en stubbe
och sitter och grillar.
Jag frågade vad han då skulle bjuda
på och tydligen blev det ”Korv Stroganoff”
idag ute i det fria ;)
Sedan tog vi bilen och skulle
ranta lite och hälsa på i byn och
se om någon var hemma.
Men på 3 ställen var det ingen
hemma, så det blev till slut en
snabbvisit hos Max farbror
Tommy med familj.
Nu ikväll har vi fått barnens
kusin Maja på besök och då
myste vi till det lite extra och
bakade blåbärsbakelser innan de kom…..
…och det var mumsigt ♥
Imorgon ska Max fara in och ta
några blodprover + få influensavaccinet
på barnmottagningen och sedan ska vi iväg
och ha roligt på ett lekland med lite kusiner.
Så vi hoppas på en rolig dag !!
Max har nu under höstlovet
följt & hängt med ”fassan”, som
bland annat gjort en del ärenden
både på sitt nya jobb och på sitt
gamla jobb och då fick Max
chansen att göra lite roliga saker.
Max fick först åka in med
”fassan” en dag på hans gamla jobb
och fick åka trucken och igår var vi in
alla och då provsatt han igen….
…galet roligt såklart.
Max sa att han ville ha en sån i julklapp ;)
Max fick flera ark med
klistermärken av en snäll kille
på arbetsplatsen….
….och det blev lite tapetsering av
Max Bobbycar då han kom hem
och inte bara den….
…även bössan fick dekaler ;)
Jag var snabb då och säga, att bara på
sånna saker, så han inte börjar tapetserar
hela huset och tapeter med klsitermärken ;)
Vi fick oss även en
fika på stan….
…det är ju inte ofta vi är till stan,
så en fika såklart och Max valde
en stor chokladboll ♥