Tröja med Zlatans autograf!!

Alltså vilken dag idag!
Först så lägger jag sista handen
inne i Max #zlatanrum och jag
kan konstatera att jag är KLAR!!!
Så grymt härligt!

Så i helgen ska Max få öppna
dörren till sitt nya rum och jag
hoppas verkligen att han ska
gilla det!

Zlatans autograf

Sedan nu på eftermiddagen
så får jag ett meddelande att
Max vann tävlingen som
@vitaminwellsverige anordnade
på instagram…

playwell

vitaminwell

..när Max framförde sin EM låt
till svenska fotbollslandslaget
för att heja fram dem….

.
…och med den så går han
och vinner en Sverigetröja
med ZLATANS AUTOGRAF
på och en månads förbrukning
av vitaminwell (!)

Alltså vi talar nu ZLATANS
riktiga autograf! Kan ni fatta!!
Tänk att vi får förgylla rummet
med den oxå sen ♥

Helt galet roligt!

Här ser ni Max härliga
reaktion då jag berättade:

.

/ Anna

 

Utvecklingsamtal

Igår var vi på
utvecklingssamtal
Max skola och det var
verkligen i slutskedet på
terminen, bara 1 vecka
kvar till examen ;)

.

Sammanfattningsvis så fungerar
det bra för Max i skolan och det
var inget speciellt direkt. Nästa år får
de en liten ny sammansättning i klassen
då det flyttar upp 2 till mellanstadiet och
2 nya kommer in i lågstadiet. Så det blir
spännande att få lära känna nya.

Vi har även ansökt om musikklass
till Max, så eventuellt kommer han
få gå lite mer musik till hösten och
träna instrument.

En vecka till examen

Så nästa fredag får barnen
sommarlov här hos oss,
det känns som sent då det
hunnit bli den 17 juni.

Så då hoppas vi på go väder
och så ska vi njuta och hämta
lite energi.

Fredagsmys

Nu väntar fredagsmys och
i morse fick jag en extra lång
kram av Max…

.

/ Anna

Arbetsdag Bruket

Igår på Sveriges nationaldag
var det arbetsdag vid Brukets
Badplats som är tradition i byn.

Max åkte fyrhjuling dit
med sin pappa…

IMG_7254

…och sedan hjälpte Max
oxå till litegrann…

IMG_7256  IMG_7264

..med att ta fram sommarmöblerna från
ladan då gick allt superlätt, då han fick
göra det tillsammans med favoriten Sara….

IMG_7266

….och sedan bar han ett
helt bordsben  (!) upp till
Sommarkiosken ;)

Bryggorna på plats

Max pappa Joans var med och
fixade till så att badbryggorna
hamnade på plats …

IMG_7271

IMG_7274

IMG_7275

IMG_7286

…och så ljuvligt, nu är det snart
sköna baddagar här !

IMG_7267  IMG_7288
IMG_7292

IMG_7268

IMG_7305

IMG_7295

..många hjälpte till denna dag, med krattning,
röjning, städning och allmänt fix, här är det
dottern som kör bort löv och tömmer med
Alterälven i bakgrunden.

Hamburgare

Alla som arbetade fick sedan
en hamburgare i sommarkiosken
där 2 underbara tanter kommer stå
hela sommaren och förgylla vår
sommar….

IMG_7315

IMG_7298 IMG_7314

…så vi avslutade med hamburgare
och Max slog lite bollar på minigolf-
banan.

Önskar dock att jag hade ork
till att bidra med mer en sån här dag.
Men kroppen säger ifrån. Jag laddade
dessutom med en sömnlös natt inför
arbetsdagen, så efteråt däckade jag
hemma och sov 3 timmar helt utslagen
i vardagsrummet. Jag hörde i perfiern
aktiviteten i huset, men orkade inte
reagera. Så det var skönt att däcka ett tag ;)

/ Anna

Heja Sverige låt med Max

Såklart är vi tok-inspirerade
nu när Sverige ska spela EM
så nu när Max varit hemma och
varit sjuk i 2veckor, så har vi
skrivit en låt tillsammans, mest
Max!

Max tyckte vi skulle ta samma melodi
Imse,vimse spindel”, precis som med
vår ”Rocka Sockar låt” och varför inte,
enkel och alla kan den…

IMG_6954  IMG_6949

…så vi har suttit och tränat den lite
under veckan och spelade in den som
ljudfil på mobilen och tränade och nu
idag så spelade vi in den.

Lite pyssel

Vi förstorade texten oxå lite
och klippte och klistra upp den
på en skiva och Max färglade
vissa bokstäver, detta gjorde vi innan
Sverige-Wales matchen idag..

IMG_7176 IMG_7179

IMG_7182  IMG_7184

IMG_7185

IMG_7187  IMG_7130

…sen tog vi fram vår jätteflagga som vi
har liggandes och satte upp den och
skylten på logen…

IMG_7197

IMG_7189  IMG_7192

…och Max tyckte det var kul
peka pinne på texten och sjunga
och nu hade vi klart allt runt omkring.
Så då gick vi sedan in och kika på matchen
som Sverige vann med 3-0 !!

IMG_7200  IMG_7199

…Max var supertaggad att se Zlatan!
Kul att de vann! Vi cabba om i halvleks vilan
och gick ut och spelade in låten på logen…..

IMG_7221  IMG_7223

…vi hade tidigare under veckan oxå spelat
in ljudfil då Max sjunger låten, så den satt
vi nu på och Max  fick då lite hjälp på traven
att sjunga till sig själv ;)

Hejarlåten med Max

Så här kommer hejarlåten
med Max och det är bara att
sjunga med….

.

…så vad tycker ni, sjöng ni me?

Om ni tycker det låter lite ”dubbelt”
med hans röst i videoklippet, så är det för
att han sjunger tillsammans med sin egna
inspelade röst på ljudfil ;)

/ Anna