50-årig (guld) bröllopsdag

Ja, idag har vi firat stort.
Min mamma & pappa och barnens
mormor/morfar firade igår 50-årig
bröllopsdag på Valborgsmässoafton..

50 årig bröllopsdag kopiera

…och idag firade vi dem med
att gå ut och äta på restaurang…

IMG_4188

..Max uppklädd i fluga för
andra gången denna helg ♥

Många samlade…

Vi blev 21 stycken, då vi är 3 syskon
med familjer och barn och barnbarn
och de flesta kunde komma, vilket var
roligt, dock låg Max storasyster hemma
sjuk….

IMG_4194

IMG_4202  IMG_4203

IMG_4208

…det fanns några fiskar att kika på,
i väntan på mat, så det och så kolla in
Markoolios sida på instagram, det gjorde
att Max fixade sitta still i en restaurang så
länge som han gjorde….

IMG_4210  IMG_4218

…han åt hamburgare (då smugglade
vi in ett bröd som vi hade med oss, för
vi har lärt oss att restauranger har ju
aldrig med bröd,bara strips, som inte
Max äter)  och så åt han glass till efterrätt.
Mums filibabba!

Jubilarerna…

Mor & far kom direkt från
en tripp de gjort till Boden i
helgen, där de upplevt lite gamla
minnen, från då de träffades utanför
en biograf där medan pappa gjorde
lumpen och mamma gick och läste
sjuksköterskeutbildningen ♥

IMG_9609

IMG_9614

IMG_9615

…så de fick även en liten present
till att köpa något nytt till trädgården
i vår/sommar.

Max trivdes

Max trivdes.
Han ville gärna sitta med
kusiner och surra och hade absolut
följt med hem till alla som erbjöd det,
bara han hade fått ;)

IMG_9603

IMG_4233  IMG_4234

…så nöjd kille går hemåt mot
väntade bil. Oj, en helg med
mycket aktiviteter, men nu
skoldag imorgon igen.

/ Anna

Valborgsmässoafton

Måste absolut ha varit
det finaste & varmaste
Valborg på många år. Det
blev helt underbart!

Var ute hela dagen

Vi var ute hela dagen
och höll på hemmavid…

IMG_3865  IMG_3868
IMG_3870
…Max gillar köra ”pirra” så han
körde gärna ut lite småmöbler, som
bänkar och hans lilla bord vid lekstugan.

Altanen

Vi sopade av och torka av
uteplatsen vid altanen…
IMG_3880  IMG_3877
…fick cabba om i värmen till BCWW
skjorta istället för jacka och ta många
vätskepausar ;)

Utemöbler

Max ville gärna duscha av
och skura upp utemöblerna…

IMG_3889

IMG_3890  IMG_3895
 IMG_3900
…lite blöt kille efteråt, men kläderna fick
ligga och torka i härliga vårskolen medan
vi tog och gjorde oss vår första lunch ute
på altanen för i år…

IMG_3901

IMG_3902  IMG_3907
…såklart lite jokkmokkskorv, dagen till ära
så vi mumsaliten kräm och korv på macka
i den härliga solen !

Trädgårdslivet startar

Det är NU det härliga
trädgårdslivet startar!!
Älskar denna tid på året!

IMG_3922  IMG_3938
IMG_3956 IMG_3929
IMG_3930 IMG_3933

…dock behöver vi byta ut lite hässjevirke
som farit illa och tur vi har ett litet lager ♥

Max bus

Som vanligt har Max busat på
ute på gården med allt möjligt…

IMG_3919  IMG_3948
…vet inte om bänken blev en häst?
Sedan var vi och stoppade in en trapp i
skogskojan, vi har suttit och planerat lite
mer i den lilla timmerstugan och….

IMG_3963
..han har kört lite fyrhjuling ….

IMG_3926

IMG_3927
…och här jagar Max älg sittande
på älgpass bakom stenen ;)

Majbrasa

Sedan på kvällen for vi en
sväng till byns majbrasa..

IMG_4110
…där det roligaste var att hoppa
över vattenfyllda diken ;)

Om ni kollar in här…
.

…så finns det vissa ”favvisar” i byn
som alltid ställer upp på lek & bus ;)

Trevlig Valborg där vi även grillade
till middag och sedan mös i soffan med
gotta och med storasyrran som är krasslig.

/ Anna

Familjen Rysberg

Alltså Max älskar ju
Familjen Rysberg som är
ett barnprogram som gått
Barnkanalen

vinn
…ni som följer bloggen har
ju fått ta del av en hel del med
Max och dessa Vampyrer och även
Skelett och Varulvar & Zombies.

Tävling

Vi hittade ju en tävling i fredags
på barnkanalen om att få far ner
till inspelningen och vara med som
statist i ett program (!) Wow, önskar
bara att vi sett det tidigare :( när vi
lämnade in bidraget igår och tryckte på
”skicka knappen” så stod det att vinnaren
meddelas senast den 2 maj, så då är det
nog kört tyvärr.

Men vi har då i alla fall lämnat in ett
bidrag och Max kunde alla frågor utom
en han var lite osäker på och så skrev vi
en motivering.

Inspirerad….

Igår satt han åter igen och
kikade på klipp från Familjen Rysberg
och han LÄÄÄNGAR till hösten, då det
kommer nya avsnitt.

I morse ville han sjunga om dem
i bara pyjamasen och visst har han koll
på läget om  vem som spelar vem i
barnprogrammet…

.

Mer Familjen Rysberg

Jag kan bjuda på några fler
bilder och videoklipp från
instagram som handlar om
just om Familjen Rysberg..

.

.

.

.

.

.

.

.

…och här har ni klippet då han
spelar alla karaktärerna i en egen
teater uppsättning med utklädning
och allt….

.
..så ni förstår nog vad kul det
skulle ha varit att få träffa dem
alla för Max.

/ Anna

70 års fest…

Varit händelserik helg.
Så vi börjar med fredag kväll,
då det blev 70 års fest hos Max
farfar.

Max hade såklart ritat
en teckning till sin farfar….

IMG_3643 IMG_3647
IMG_3650 IMG_3652

grattis farfar

…. han ville rita farfars hus och så farfar
med partyhatt på huvudet och på sidan
flera ballonger och gräs med 3 blommor ♥

Bästa farfar

Så vi blev bjudna på
smörgåstårta och tårta
hos farmor & farfar och barnen
åt varmkorv med bröd….

IMG_3788  IMG_3790

IMG_4124  IMG_4122

IMG_4123

… en riktig go
kram till jubilaren ♥
som alltid ställer upp i
vått & torrt vad det än gäller.

IMG_3795  IMG_3802

IMG_3817  IMG_3797

…vi var lite busiga med farfars paket
och sa att det var jätteömtåligt & tungt,
så han tog det såå försiktigt, men det
var bara inslagna stenar ;) I botten fick
han ett kuvert med en weekend på Rallycross VM
i Höljes i sommar, där de far iväg ett stort grabbgäng
och har kul och sover i stuga och ser Rallycross 3 dagar…

IMG_3830  IMG_3826

IMG_3831 IMG_3833

..barnen hade sedan såklart
busigt kul tillsammans ♥
Trist nog låg storasyrran
hemma sjuk denna kväll.

Ni missade väl inte Max
fina sång till sin farfar …

.
/ Anna