Aprilväder

Igår hade vi verkligen
aprilväder här. Det varvade
med sol och snö.

Vi var ute tidigt, trots att det
bara var ett par grader varmt,
men vi hade ju sol. Max gick ut
före mig, medan jag klädde på mig
och sedan smög jag för att kika var
han tagit vägen…

IMG_3033
…då hör jag en röst som pratar
i vår lille skog på tomten, så jag
smyger för att inte störa honom.
Jag står en stund bakom de stora
tallarna och lyssnar på hans surr
och hans härliga fantasi ♥

IMG_3043

IMG_3045
..då håller han på att göra i ordning
en brasa och letar pinnar och har genast
dragit igång med en fantastisk historia.
Max älskar skogen precis som jag ♥

Aprilväder

Ja, vi var ute en stund och sedan
slog vädret om helt och så blev det snö (!)
så då gick vi in en stund och åt lunch inne.
Vi som hade tänkt få äta ute, men det kändes
inte så trevligt i blåsten.

Men så varvade dagen med sol och lite
usch-igt väder, så vi passade på att att
vara ute då vädret tillät.

Kusiner på besök

Vi fick hela kusinfamiljen
som kom och busade några
timmar hos oss. Så då var vi både
inne och ute och lekte….

IMG_3047

IMG_3050  IMG_3052

…här blir det konstverk på
ritmattan med vatten ;)

Moppekörning

Sedan fortsatte dagen med en del
moppekörning på gården, där storasyster
med kompisar tränade moppekörning.

Lördagsmys

Sedan medan dottern for bort och
grabbarna lördagsmyste i soffan började
jag ta mig an Rallycross affischerna som
ska göras till årets SM Rallycross i Piteå
och Norrlandsveckan….

.
/ Anna

Helgen började bra

Fredag kväll och solen
tittade fram och trots de
kyliga graderna så gick resten
av familjen ut på kvällskvisten.
Själv lite risig i kroppen, så jag
låg i soffan…

ute

…så Max tog springcykeln
och syrran skulle träna
slalomkörning med moppen….

.
…och de körde bägge banan ;)
och se så duktig tjejen har blivit efter
lite träning ;)

påhängscykel

…sedan for de kort sväng
med påhängscykeln oxå ♥

/ Anna

Heja Frans

Nu ska ni få se
vad vi skulle ha tröjan till
som vi pysslade fram i förrgår
och som jag skrev om i
detta inlägg >> om hur vi gjorde.

IMG_2935

Såg nämligen att svteurovision
instagram, som jag följer….

IMG_3006
…har en tävling, där man kan
vinna en Sverige tröja med
Frans Autograf på och den vill
vi gärna vara med i och försöka
vinna. Tävlingen går ut på att
tolka vinnarlåten ”If I were sorry
och motivera varför man vill
vinna.

Så därför pysslade vi fram
tröjan igår ….
IMG_2937

…och Max tog på sig den igår morse och
tog flaggan och så gjorde han sin korta
version av låten (instagram tillåter ju bara
15sekunder filmklipp) så här kommer den…

.

…och vi skrev som motivering:

”…Max vill vinna för att han
gillar Frans och hans låt och
Max älskar att sjunga precis
som Frans gör och Max älskar
även Zlatan, precis som Frans
oxå gör…..så vi hejar på dig Frans!

..så bara hålla tummarna
och se, skulle ju passa fint i Max
nya Zlatan rum sen ;) men spelar
ingen roll om vi inte vinner, bara
en kul grej och vi har haft kul och
fått ett tillfälle att pyssla och nu har
vi ju en tröja oxå till den stora musikfesten :)

/ Anna

Zlatan rummet

Idag tände jag flitens lampa
igen i Max ”Zlatan rum”…

zlatan

zlatan rummet

..suttit och målat lite och så har jag
gjort lite ditt & datt annat där oxå.

Det finns ju vissa som förgyller
arbetet kring detta rum. Fick ett
paket från Vitamin Well en dag,
ni vet ”Zlatans sportdrycks-märke”
bilden längst upp till höger, där även
Zlatans ”autograf” står. Coolt!!!
Så av de sakerna jag fått därifrån
ska jag försöka hitta på något skoj…

tapet

….sedan fick jag igår ännu mer
fototapet av tapetstore.se som
jag beställt för att testa göra en
lite ”annan grej” med tapeten som
jag klurat på ;) och trevligt att få
snabb hjälp. De hade skrivit gulligt
på tapetrullen, de vet såklart lite om
Max då jag berättat om rummet han
ska få ;)

Jag gillar ju testa mig fram
bland nya saker. Jag har mer och mer
börjat chansa lite med mitt pyssel och
inte vara rädd testa lite nytt, för går det
inte, så går det inte, men tänk om det
går, så coolt ;) Så just med den extra
tapeten,lite spännande (!) så vi får se…

Inredningsaker

Sakta men säkert tar det sig i
rummet, men oj vad det ändå
är mycket kvar ;)

Men vissa saker har jag beställt
och de bara väntar att sedan få
komma på plats…

fotbollslampor

…hittade till slut några fina
fotbollslampor hos lampan.se som
jag hoppas min elektriker till karl
ska få på plats….

jotex

…här lite textilier som oxå
kommit, som jag beställt från
Jotex och det kommer bli
lite gröna toner i rummet ;)

Roligt!

Fruktansvärt roligt dock för mig
att få pyssla på med detta, då jag
orkar. Fast det tar ju tid då min
kropp säger ifrån och har vi andra
planer någon dag, så orkar jag ju inte
på ett par dar, men det får bli klart då
det blir klart. Jag antar att snart vill
väl Max ha sitt rum tillbaka ;) Dock tur
att vi har ett hus med typ ”lekhörnor”
överallt så jag har ännu aldrig hört en gång,
att han saknar rummet :)

Längtar tills jag får
visa er lite mer!!!

/ Anna