Pysslade Frans tröja

Igår kväll blev det lite
snabbt pyssel som drog
igång, jag hämtade en blank
T-shirt från Max garderob, vi tog
fram stämplar och färg…

IMG_2916  IMG_2918
IMG_2902  IMG_2903

…och stämplade först med
svart textilfärg ” Heja Frans”…

IMG_2906  IMG_2907

…så nu kanske ni fattar
lite vad det gäller ? ;)

Sedan tejpade vi upp med
maskeringstejp….

IMG_2908  IMG_2911

IMG_2912  IMG_2913

IMG_2914  IMG_2917

IMG_2928  IMG_2927

…å Max han stöpplade dit
gul och blå färg till svenska flaggan.

Måste säga att den blå maskeringstejpen
är ju super, hade aldrig testat den på tyg
tidigare med den håller ju supertätt och
det blir fina kanter !

Se så fin tröjan blev…

IMG_2935  IMG_2936

…så nu är väl frågan lite vad
vi ska ha denna tröja till, förutom
att den passar att han på sig och
heja fram Frans i Eurovision

IMG_2937

…ja, i morse innan skolan
så tog Max på sig tröjan
och tog även fram den lilla
Sverige-flaggan med ”Piteå”
på baksidan (från SM veckan)
och viftade med ;)

Återkommer såklart med vad
han har gjort, då jag är klar ;))))

/ Anna

Sambandscentral

Måste få visa vad jag fyndade
Tradera, flera underbara
gamla telefoner till toppenpris
och jag förstod ju att Max skulle
bli lycklig 😊 ….

IMG_2945  IMG_2946

IMG_2947  IMG_2948

IMG_2950  IMG_2951

….den här ”barnsliga mamman” tänker ju det
mesta i bus & lek, så Max lilla timmerkojan
som morfar har byggt, tänkte vi i sommar
kunde passa som nån sorts ”sambandscentral”
där bara fantasin sätter gränser för vad det
blir för lek 😜😉👍

Max planerade redan stort i hallen i morse
….brandstation, rymdstation, ringa in
superhjältar mm 😊👍 och han testade
dem alla. Såklart är ju dessa telefoner
mycket roligare att leka med än dagens
trista med bara knappar, här har du en
ordentlig lur med den häftiga knorriga
sladden och sedan då nummerskivan
som går dra runt!

Jag kommer ihåg då jag var runt Max
ålder, då hade vi en sådan hemma och
kommer ihåg, då man ”slog fel” och fick
börja om från början igen och dra runt
alla nummer ;) då var det inte till att vara
stressad :)

Det skulle va läckert få tag i lite mer
gamla tekniska prylar såsom knappar
och spakar att typ sätta upp på nån
vägg oxå 😉

/ Anna

 

Charmören….

Den lille charmören var
framme igår. Vi sitter i bilen
på väg hem från ICA och Max
pratar om en fröken på skolan
och pratar om att hon är bra
och så avslutar han meningen:
”…men hon är inte lika
söt
som du mammaAnsikte med glädjetårar
…jag blev såklart paff (!) och
det var bara början….

bus max

Max fortsätter med fraser som:
”…mamma du är som en solrosSolros
och ”…mamma du är min bästa
kompis och du är så fin och söt

och så lutade han sig fram och
nådde min kind från baksätet
och strök den med lilla handen ♥

… vi skrattade gott jag och Max
pappa, åt alla komplimanger
som han la fram såå fint, men
såklart förstod jag att det skulle
komma en ”knorr” på det hela och
japp, lite inlindat så snyggt mot slutet
så avslutade han med:
”….mamma, du som är så snäll
och söt, du vet den där som har
1, 2, 3, 4 sidor….får jag sitta vid
iPaden då vi kommer hem” :)))

Tror ni jag kunde motstå
hans önskemål? ;)

/ Anna

 

 

 

Bosse staty & välgörenhet

Jag måste få dela, det som
jag delade från Hudikteatern igår
på instagram, helt underbart så
ska de samla in pengar och resa
en staty till minne av underbara
Bosse Östlin i Hudikskvall…

.

bosse
…så gör som jag, bidra med valfri
summa, jag bidrog med en femtilapp
och hoppas att” alla bäckar små” ska
bli en stor och fin summa till slut♥

Gåvan kommit fram

Kan få redovisa att pengarna
har kommit fram nu, från
insamlingen jag gjorde i samband
med att vi rockade sockorna den 21
mars och då jag sålde dessa kort
för välgörenhet…

gåvan till svenska downföreningen kopiera

…så med ER hjälp, ni som var gulliga
att köpa mina kort som jag ritat så
kunde vi ju lämna över denna summa
och här får ni ytterligare en bekräftelse
att pengarna verkligen har kommit fram,
jag fick ett mail igår …

babyläger

…så det känns toppen att kunna
bidra så här på ett sätt som är möjligt
för mig och med er hjälp. Tack ♥
Kul oxå att verkligen få se att pengarna
kommer fram och sedan kunna få feedback
efteråt vad de har kunnat använda pengarna till ♥

Helst skulle jag ju vilja vara med på
ett babyläger, bara si så där i bakgrunden
och få se alla små underverk som börjar
sin inspirerade resa framåt i livet med en
extra kromosom i bagaget ♥

/ Anna