Max ritar raket & fallskärm

Måste ju få visa Max underbart
fina teckning som han ritade igår 💛

Ja, som den kreativa person
jag själv är, då förstår ni kanske
vad jag älskar Max teckningar 👌

Jag älskar hans detaljer som han gör
nu och historierna bakom. Just nu
är han väldigt mycket för fallskärmar,
som han gärna sitter och ser filmer
på iPaden 😉👍 så han berättade att
det skulle bli en raket och en
fallskärmshoppare, som han skulle rita.

Max började rita med en blyertspenna
och ritade först vatten nere med stora
vågor….

IMG_3266  IMG_3267

..ritade flera extra streck i varje våg
för att det ”brusade mycket” ;) och där
uppe har han ritat himlen med en massa
moln ovanför…

IMG_3268

IMG_3269  IMG_3270

IMG_3271  IMG_3272

..nu blir det en raket och han berättar att
det är Max själv som står inne i raketen
med en fallskärm på sig…

IMG_3273

…och sedan börjar raketen att
brinna så då ritade han ”strecken
på sidan” och då ritar han här att
Max hoppar ut med fallskärmen.

Färglägga

Sedan ville Max färglägga
sin teckning….

IMG_3274

IMG_3276

IMG_3279

IMG_3280

..och samma här väldigt noga med
detaljer och vilka färger som skulle
vara var…

IMG_3286

IMG_3287

…jag älskade hans tänk att han
ville ha fallskärmen regnbågsfärgad ♥
och tydligen har han själv en blå
baddräkt på sig ;)

Sedan ville han avsluta
med en sol…

IMG_3288

IMG_3289

…och så var den klar, här har ni
hela den fina teckningen….

teckning

Här är Max beskrivning:

”…Himmel med moln ovanför och sol
och under har jag ritat vatten med stora
vågor så det går landa mjukt ;) Raket
med Max inuti (blå) med fallskärm över
huvudet. Raketen har eld som sprutar
under sig då den startar och raketen börjar
brinna på sidan, lågor flammar upp,
då hoppar Max ut i fallskärm som är
regnbågsfärgad med en blå baddräkt
på sig 😂😂😉👍”

Rama in

Genast då han signerat den så
ville han rama in den i hallen i
våra öppningsbara ramar, där han
bara kan fylla på med nya alster allt
eftersom….

IMG_3294

IMG_3298

IMG_3299

IMG_3301

IMG_3302  IMG_3304

…supernöjd ! Ramarna har vi
införskaffat från ABC leksaker.
Ovanför hänger teckningen han gjorde
med Zlatans ”upp & ner spark”
som jag skrivit om i detta inlägg >>

/ Anna

 

BCWW kläder

I helgen kunde vi äntligen
hämta ut BCWW kläderna
som kommit lite på villovägar
innan och hamnade på något konstigt
sätt på Coop i Strängnäs (!)

IMG_3229  IMG_3230
IMG_3232  IMG_3235

…här packar Max upp och utbrister:
”…så många!!” :)

Max supernöjd såklart och när
jag frågade om han ville ha något
på sig på kortet valde han såklart
den orangea jackan, som blivit
hans favvo här hemma….

.

BCWW lägger ner

Ja, jag skrev om det tidigare
i detta inlägg>> och tragiskt
nog så kommer de inte finnas kvar,
men gulliga var Björn att då skicka
Max kläder så han har framöver ♥

Helt underbart så har han nu
3 av varje, så han kan uppdatera sig
här framöver i alla storlekar som
finns. Dock så gråter vi lite inombords,
för alla snickarbyxor, som är den
absoluta favoriten fanns inte kvar :(

Efterlysning

Så är det någon där ute som
har BCWWs snickarbrallor i storlek
122/128, 134/140 och 146/152 så
köper vi gärna, även begagnat ;)

garagetbild9 kopiera  IMG_0377 kopiera

…precis som dessa på bilden
här kan ni läsa i detta tidigare inlägg >>
då Max fick kläder och en verktygslåda
av Björn att skicka ihop ♥

Passa på!

Det finns några saker kvar i
web-shopen ännu att handla
hos BCWW, ni hittar den här >>
så passa på!

/ Anna

 

Larmcentral

Fyndade ju några gamla
telefoner på Tradera som
jag skrev om på Instagram tidigare…

.
…och nu i helgen gjorde vi en hylla
i lilla timmerkojan som Max och
Morfar byggt tillsammans…

IMG_8404 kopiera

….ni kan se bilder då de byggde
den i detta inlägg >>  

DSC08967 kopiera  IMG_9516 kopiera

…och i detta inlägg >> kan ni se när Max
målar sin timmerkoja och där finns ett
gulligt filmklipp på Max oxå ♥

Så nu tänkte vi att det skulle bli någon
sorts av larmcentral där inne, eller vad
de nu vill leka ;)

IMG_3160  IMG_3162

IMG_3176
IMG_3170  IMG_3172

IMG_3181

IMG_3184

…och Max tog genast emot
larmsamtal om någon brand ;)

Ibland behövs det inte så mycket
att inspirera till lek och ibland är
nog gamla saker roligare än nya ;))

/ Anna

 

Skogskojan

Var först tveksam om vi skulle
få en utehelg, vädret såg inte så
lovande ut, men det blev helt okej.
Inte dock ät-vänligt, så luncher har
fått bli inomhus, lite kyligt, men vi
har bara klätt på oss och varit ute
många timmar ändå.

Egentligen skulle jag väl behöva vara
och göra klart Max ”Zlatan rum” istället,
men ute männsika som man är, klarar jag
inte vara inne på helgerna om det går
busa ute ;)

Skogskojan

Så vi har spenderat lite tid i
Max skogskoja och fått upp lite
nya saker. Ifjol hade vi stora planer,
men den sommaren regnade bort,
så nu sätter vi våra planer i verket istället ;)

IMG_3100  IMG_3114
…vi har satt upp presenning mellan 2 träd,
men vi har klippt upp den i remsor, för annars,
skulle bara vinden ta tag i det och ta sönder den
tror jag. Så enkelt klippa presenningen då den
är uppspänd, går bara dra med saxen flikar
ända upp…..

IMG_3112

IMG_3102  IMG_3104

IMG_3106  IMG_3110
…en stor presenning räcker till mycket, här
är den ändå delad på hälften och fick ändå
ut dubbla att lägga på varann….

IMG_3119
…Max kollar in det färdiga från utsidan
där det hänger och sedan från insidan….

IMG_3127
…ganska mysigt ;)

Sedan ville Max  vårstäda storstenen
i kojan och petade bort tallbarr från den ♥

IMG_3131  IMG_3135

IMG_3143
…sedan var vi och hämtade kamoflage
nätet som vi beställde i fjol från Röda Stjärnan
och det är ju så toppen då vi kunde
sätta det mot en ”vall” som vi vill dölja lite….

IMG_3148  IMG_3155

IMG_3152

IMG_3150
….och nätet blir både lite skydd med
släpper igenom mycket ljus. Tror vi
kanske beställer nått mer sådant ;)

Stege ska på plats oxå. För vi har
ju en liten ”övervåning i kojan, där det
går klättra upp under en stor tall på en
sten, men det börjar lossna en massa sten där…

IMG_3213  IMG_3210
….så där ska vi gräva fram lite och sätta ner
denna trappstege som Max farfar gjorde till
hängmattan då Max var liten, den behöver
han inte längre, fixa nu den vanliga stegen
så då kan vi ha den här istället ;) Men det är lite
för hårt i backen än, fruset, så vi får vänta lite.

Så, som alla andra projekt,
vi drar igång, tar vi lite då & då
och i vårt lugna tempo och så kan
vi alternera mellan olika saker och
så får vi se när det blir klart ;)

/ Anna