Långfredag med Zlatan & godis….

 

Långfredag packade vi
upp fotbollsspelet som Max
fick då han fyllde år…

IMG_0540

IMG_0541  IMG_0544

IMG_0547

IMG_0553  IMG_0557

IMG_0550

…riktigt fint spel med stora gubbar,
går ju perfekt att få in och träna lite
fotbollsregler i detta oxå.

Men vi behöver göra ordning ett bord
och ha det på, så det blir lättare att spela.
Men kola in här, då Max spelar och då
Zlatan till varje pris ska göra mål…

.

.

…hi-hi :)

Påskgodis…

Oj, vad påskgodis det
har konsumerats i helgen!

påskgodis

…vi fick godis av både mor och farföräldrar
och på nått konstigt sett har det oxå försvunnit ?!

annaskrift2 copy

 

Glad påsk!

 

Jag fick mina söta
fotomodeller att ställa upp
igen på ett mysigt fint påskkort….

glad påsk med text mindre

…så vi önskar er alla
en riktigt GLAD PÅSK!

Skärtorsdagen här!

Ja, fast inte med den energi
som jag önskade i kroppen. Helt
slut. Mjölksyran kokar bara för minsta
lilla och är helt kraftlös i musklerna.
Värken är inte heller så rolig och sovit
dåligt nu i 3 nätter, men om jag ska se
det positiva, ingen mer har fått magsjuka!
(än i alla fall :) så hoppas det stannar med
Max.

Max var så söt med mig i morse….

söt

….jag var såå knäckt på morgonen då
pappa Jonas for på jobbet 06.30 och jag
la mig på soffan och Max säger:
”…vila du medan jag leker” och jag låg
i 1 1/2 timme halvslumrat på soffan medan
jag hörde Max leka och surra i kök och hall
med någon egen roll lek 💛 så underbart gullig
han är.

Så då kunde jag samla lite ny energi i kroppen 👍
och var lite mer redo för dagen. Såklart på gott
och ont att ha en mamma som har en pissig
sjukdom, men det är underbart att se barnen
som växt upp med detta, hur de anpassar sig
och ser då jag inte fixar nått annat än att vila 💛
Älskar er ungar 😘

Påskpyntat….

Så vi gjorde en liten kraftansträngning
och påskpyntade lite på köksbordet,
trots att orken inte riktigt finns där…

IMG_0487

IMG_0501

IMG_0509

IMG_0517  IMG_0518

…så det blir oxå det enda pyntet hos oss i år,
orken finns inte riktigt där, men då gick vi oxå
”all in” på påskriset 😜 med alla varianter av
påskägg 😉👍

Nu blir det bara mysa och ladda energi.
Planen är nog att se en film tillsammans
ikväll på hemmaplan. Sedan får vi se hur
resten av påsken blir, vi får ta en dag i taget.
Imorgon är det 50 års fest som jag och Jonas
ska iväg en sväng på, så hoppas jag kan ladda
ner lite extra ork till dess.

annaskrift2 copy

 

Max piggare….

 

Japp, Max är mycket piggare,
dock har han feber än och inte
så stor matlust, men ser hur pigg
ut som helst igen, eller vad säger
ni …..

.

.

…hela förmiddagen har han sjungit.
Tror själv han säkert saknat att inte
sjungit på 2 dar och mest bara gnytt ;)

Färglagt påskteckning….

Max fick några påskteckningar
då han fyllde år att färglägga och
idag har han suttit med det,
först i morse i pyjamasen….

färglägga2

och han börjar bli så bra och
noga på att färglägga👌 så roligt
att se….

färglägga3

…sedan satt han nu på eftermiddagen
en stund nu oxå, och wow, nu byter han
färger hejvilt och färglägger med flera
färger i en liten ruta 😍😍 han har även valt
ut alla fina färger själv oxå 😍
..ja, ni förstår mig, jag går igång på detta 😜😜
då jag är den kreativa typen 😉👍
… så kanske, kanske har han fått någon
liten gen av det oxå? å inte bara musik
och motorsport 😊… Me like !!!

Lite trötta….

Dock känner vi av trötthet än, så
givet har vi varvat med att vila
i soffan….

vila

…..uppallad och här får Max massage
av ben och fötter medan vi kikar
på djursjukhuset på tv 👍 men det var
jag som somnade till slut ;)

annaskrift2 copy

Avverkat magsjuka…

 

Japp, Max insjuknade på
självaste ”Rocka sockor dagen”
på kvällen och det blev en tuff
magsjuka med feber och…

magsjuka2

…kräktes i 15 timmar innan det
ville sluta. Så natten mot tisdag sov
jag inget. Max slumrade mellan
kräkningar och gnyande….

magsjuka3

…men så tisdag vid 14 tiden så kunde vi
börja pytsa lite vätskeersättning…

magsjuka4

….åh, då blev det igår hopp om liv igen 😊
mot kvällen var han lite piggare och började
prata igen och så fick han en dusch med sin
pappa och låg framför Barnkanalen. Dock
strax efter denna bilden fick han dock ett
litet bakslag och kräktes igen,men sen
gav det sig och han fick sova i natt ♥

magsjuka1

I morse härligt att väckas av en Max hand
som stryker mig på kinden och som börjar
surra oavbrutet 😉👍 något jag saknade igår,
då han mest bara gnydde. Så här fick han
starta morgonen med avslagen Cola och Max
njuter 💛 vi fick även sova skapligt i natt, så skönt!

Så förhoppningsvis kan vi göra ✔️ av magsjuka
nu. Bara hoppas att vi andra INTE får denna
kräksjuka för den var inte kul! Men då ska jag
väl ha riktigt tur, som har varit i händelsernas
centrum, så att säga 😉 jag var orolig igår då jag
la mig, kändes oroligt i magen (hjärnspöken? ;)
så tänkte, att jag får det väl i natt, men icke det!
Faran är ju inte över än, men hoppas
innerligt.

Städa undan…

Ja, vi hann ju inte städa undan
efter Max kalas eller rocka sockor
dagen, fortfarande ballonger i taket och
strumpor som hänger överallt ;) så vill ju
gärna orka ta undan och sedan få till något
sorts påskpynt innan det nu drar igång
imorgon. Fått hem påskris, men det ligger
fortfarande på bron.

Så vila idag på
schemat och så får vi se….

annaskrift2 copy