Full aktivitet….

 

Tisdag och första lovdagen
utan att det var just lediga
”påskdagar” och utan pappa Jonas
här hemma blev innehållsrik.

Testa sparkcykel….

Började morgonen med att
testa sin nya sparkcykel ute…

sparkcykel

 

…asfalten vid garaget har ju börjat
tina fram så där körde han igår….

.

.

…och han gillade den !

Sedan satt vi och softa i solen
på bron en stund innan lunch…

skoj

….alltså denna kille 😂👍 då vi satt där ute
på bron och ”pratade” som är en av Max
favoritsysselsättningar. Max älskar att sitta
och ta till exempel ”tema djur” och så varvar
vi och säger djur vi kommer på tills det tar
slut på djur 😉 Så vi gjorde det igår och vi
bara matade ut alla djur vi kom på eftersom,
men när det började ta slut alternativ (då hade
vi avverkat mååååånga) då började finurliga
Max sätta på -gift och -oxe på djuren 😂😂
….som typ gift-myror, gift-skalbaggar, ren-oxe,
häst-oxe 😂😉👍…. när jag sa att det finns ju inget
som heter ren-oxe, då skulle han övertyga mig till
varje pris och beskrev att en ren-oxe hade horn
som gick neråt och inte uppåt 😂😂

Besök av kusiner….

Sedan kom kusiner på besök
och Max hjälpte sin kusin att
skjuta armborst….

IMG_1032

….de hann även leka skattjakt
på övervåningen och hade kul!

Första badet!

Vi hade beställt färdtjänst till
eftermiddagen och jag och Max
for äntligen iväg på första badet
för i år….

IMG_1046  IMG_1047

…spännande var det!! Max var jättepirrig
och hade själv stora förväntningar om vad
han skulle göra i vattnet ;)

IMG_1050  IMG_1052

..här hämtar han ut ”magiska bandet”
som kan  öppna dörrarna ;)

IMG_1056  IMG_1061

…många moment med av och
påklädning och duschar och själva
badmomentet, men Max var på strålande humör!

IMG_1062  IMG_1053

…och det gick riktigt riktigt bra!
Vi har alltså inte badat sedan november,
strax före vi åkte ner för att se Zlatan matchen,
den tog ju lite knäcken på mig och sedan kom jul
och så har det varit lite sämre månader i min kropp,
men nu hoppas vi på starta upp igen.

Alltså Max tog faktiskt upp där vi slutade
sist i badet. Jag var rädd att han skulle hunnit gått
tillbaka flera steg och vara rädd igen, men inte.
Han körde på i vattnet för fullt!! Han har ju flytväst
och puffar och då kände han sig säker. Han for fram
lite överallt och var inte rädd för vattenstänk.
Han tränade till och med några simtag in mot kanten.
Jättekul att se.

Fast ett problem finns, han har så svårt att
stänga igen sin mun då han badar, så han får ju
kallsupar, som inte är roliga. Så blir träna, träna,
träna på det framöver.

Lite kul, är ju att samma ”tanter” badar
fortfarande på samma behovsbads tid och
det blev ett roligt återseende ♥

Trött kommer vi hem till färdig middag ♥

Så underbart komma hem helt slut
i kroppen efter badet och så står dottern
och lagar skinksås och pasta ♥

IMG_1071  IMG_1045

IMG_1075

…vilket vardagslyx.
Helt underbart! Guld värt
sånna här gånger,
bästa dottern ♥ ♥ ♥ ♥

Avsluta med soffläge…

Blev avsluta dagen med
soffläge och perfekt att det var
en match att se på…

IMG_1083

…men matchen var väl inte nå
vidare, Sverige ska vara glad att
det blev 1-1. Ovanligt oxå då Zlatan
inte gjorde något mål.

Hörde det var lite fans på läktaren.
Så trist. Skulle vi bott närmare, hade vi
absolut varit där och stöttat laget. Vi fick
ju värsta flaschbacks till vår underbara
resa där i november till Friends arena ♥
med sportbladet…

.

.

…här är vår lilla film från den fina resan
och här nere sportbladets film…

.

.

…skulle absolut kunna göra om detta
många gånger!! Bland det bästa vi gjort.
Synd att vi inte bor närmare storstan bara.

Lugn dag idag….

Sliten idag.
Så idag blir det en lugn dag
hemmavid med så lite som
möjligt på schemat. Sovit dåligt
i natt. Men tur att Max kan stå för
många aktiviteter själv, bara jag är
närvarande…

teckning

…suttit nu och färglagt en robotmask från
ABC leksaker och han älskar fylla i små fält och
byta färger hela tiden 😉

…nu har han tagit en paus och står i
vardagsrummet och sjunger till
melodifestivallåtar:)

annaskrift2 copy

Annandag påsk….

 

Sista själva ”påskdagen”
Annandag påsk bjöd på superfint
väder. Jag kände dock att det var
läge för en hemmadag, så vi mös
på superhärligt hemmavid och
vårkänslorna kom ♥

IMG_0786  IMG_0787

…vi gjorde upp en brasa i finvädret
och tänkte luncha ute…

IMG_0798  IMG_0800

…medan vi väntade på en bra eld så
täljde killarna lite pinnar, som max var
och letade fram i skogen.

Påskbuffé rester….

Sedan blev det värma upp
rester från påskbuffén över
öppen eld…

IMG_0804  IMG_0806
IMG_0809  IMG_0810

..och det finns ju inget godare
än att äta utomhus…MUMS!

IMG_0814  IMG_0816

IMG_0818

…sedan mös vi en stund i solen
medan brasan brann ut och så gick
vi vidare till nya projekt…

Tvätta fyrhjuling….

Max ville skura sin fyrhjuling
och det gjorde han utanför garget
medan pappa Jonas donade i garaget
och jag satt mot garageporten och
lapade sol…

IMG_0828  IMG_0833
IMG_0842  IMG_0836
IMG_0844  IMG_0847

…så han knogade på med detta
ett bra tag och den blev så fin så ;)

Såpbubblor….

Max fick såpbubblor av sin
mormor i ”påskägget” och det
går ju alltid hem och det blev härliga
vårbilder med bubblor i fokus….

IMG_0852  IMG_0853

IMG_0854  IMG_0855

IMG_0868

IMG_0880

IMG_0892  IMG_0897

IMG_0863

…så körde helt slut på dem :)

Dika vatten….

Sedan blev det att dika
vatten på gården, då snön smälte
massor under gårdagen….

IMG_0914  IMG_0908
IMG_0932  IMG_0936

…och det är ju det här som är så underbart med
härliga utelivet, som startar nu igen med våren,
att det behövs inte så mycket för att roa, det går
att hitta på så mycket saker, med så lite.

Älskar bara då Max bestämmer sig för
att köra tävling med små pinnar/barr i
vattenfåran och det blev till något
väldigt spännande och underhållande,
se ett litet klipp här…

.

.

…härlig tid som kommer
nu framöver ♥

Snabbfika på bron….

Lite för mycket snö än för
några utemöbler, så igår tog vi
bara en snabbfika ute på bron…

IMG_0940

…det går ju det oxå!

Detta var en underbar dag igår
där vi fick njuta av vårkänslor.
Dock skulle vädret bli sämre nu
under barnens påsklovsdagar, så
extra härligt att vi har fått många
fina dagar att ”leva på” nu…

annaskrift2 copy

 

Påskdagen….

 

Jag som trodde att
denna påskdagen att
WOW, Max har sovit en
timme extra denna morgon 😜 ….

IMG_0659

.. och så hade klockan på mobilen
redan ställt om sig till sommartid :)))

Påskdagen startade med Mora träsk….

Mora träsk idag 🎶⭐️👍
Max laddar upp för nästa helg
kommer de till Piteå…

IMG_0672

…här får ni ett ett smakprov på hur
det kan se ut här hemma…

.

.

…fullt ös nu i 2 dagar vid
olika stunder ;)

Sedan fortsatte dagen med lite
utebus på förmiddagen 👍
dock lite mer disigt väder denna dag…

uteliv

 

och här kan ni se hur aktiv han var
ute denna förmiddag…

.

.

…jo då alla varianter ;)

Tripp till Luleå…

Eftersom vädret var lite mer disigt denna
dag, så bestämde vi oss fara till Luleå och
hade tänkt gå på Teknikens hus och vi
dubbelcheckade både jag och gubben, på
nätet att vi sett rätt, att det skulle va öppete
denna dag, men tydligen läste vi nog inte det
finstilta 😩 för inte var det ju öppet !!

luleåtripp

…..men då käkade vi MAX istället och for
sedan och handlade och där hitta Max
några roliga fordon att åka i 👍

Bjuden på middag & spel….

Sedan blev vi bjudna på middag
hos mormor och morfar och åt
supergod påskbuffé…

tärningsspel

…och så avslutade vi med att spela det roliga
”triangelspelet” 💛 supermysigt och dottern
vann till slut ✌ Max stod för räkning och utdelning
av trä-trianglar i triangelspelet och han räknar
jämt på engelska nu 😉👍 se här…..

.

.

… hi-hi :))))

annaskrift2 copy

Långfredag pysslade till 50-åring…..

 

Max farbror Tommy fyllde
50 år på långfredagen så jag
& Max pysslade lite….

IMG_0533  IMG_0534

IMG_0535

…först ville Max rita han själv & Tommy
på en fyrhjuling och den blev så fin ♥
Så den satt vi fast på lite blommor vi hade
med oss, sen på kvällen.

Skriva kort….

Sedan fick jag Max att skriva
kortet som vi skulle ge. Jag sa
bokstäverna och Max skrev….

IMG_0536  IMG_0537

..och behöver ni översättning , så står det:
Grattis Tommy 50 år önskar Tobbe, Majlis,
Jonas, Anna, Fanny, Max, Fredde, Johanna,
Agnes och Svea och så ville han avsluta med
ett ❤️

Dekorera kuvert….

Tyvärr hade vi bara bruna
tråkiga kuvert, men då fick vi
ju tillfälle att pyssla och piffa upp
det istället ;)  😜😜 ….

IMG_0577  IMG_0578

IMG_0582  IMG_0584
IMG_0583  IMG_0585

IMG_0587

….så knappar fastlimmade med
limpistolen och så ville Max rita
runt med olika färger👌 så vi fick ju
värsta kuvertet istället 😊
snabbt och enkelt fixat 👍

Dock ville de helst ha en fest
utan barn, så då fick storasyster
vara barnvakt till Max hemmavid,
medan vi for iväg på en trevlig fest…

tommy 50 år

..och Max njöt att få vara själv med
sin storasyster och vi tyckte det var
skönt att vara barnfria en kväll :)

annaskrift2 copy