Med sorg i hjärtat så slutar BCWW ♥

 

I lördags så ringde
underbart fina paret
Björn Christiernsson med
fru Karolina till mig och
pratade bägge på högtalartelefon ♥

BCWW läggs ner….

De meddelade att de
kommer att lägga ner BCWW
Björn Christiernssons Work Wear…

bcww1 bcww3 kopiera
max bcww kopiera  bcww 2 kopiera
bcww  bcww ettnyttliv kopiera

… och det känns lite sorgligt
för att vi älskar ju dessa kläder. Max
har ju dessutom fått vara en av deras
”fotomodeller” under några år och vi har
varit lite av deras ”blogg-ambassadör” ♥

Men jag förstår dem, de har så mycket
annat och hinner inte med detta tyvärr,
men absolut något vi kommer att sakna ♥
De var gulliga och ringde så att vi kunde
lägga en sista beställning och beställa framöver
med storlekar oxå, så det är nu gjort!! Så nu
kan Max vara aktiv i deras  kläder ändå några
år framöver…härligt ♥

SÅ PASSA PÅ!

Så nu får ni oxå chansen!

webshop

SUPERDUPER priser på allt i deras
Web-shop just nu! Total utförsäljning!
Så passa på, finns ju inte bättre kläder,
i mina ögon !! KLICKA HÄR >>
kommer ni direkt till webshopen.
Där ser ni även Max på bild i deras
”Glesbygdskavaj” ;)

Nostalgibilder på Max i BCWW kläder..

Måste ju få bjuda på lite nostalgi
bilder på Max i BCWW kläderna…

bcww2 kopiera

bcww facebook kopiera

…här hade vi en många tävlingar
på bloggen med BCWW kläder som pris ♥

bcwwshop kopiera

bcww shop kopiera kopiera

bcww11 kopiera

bcww13 kopiera  bcww12 kopiera

IMG_3187 kopiera

https://ettnyttliv.com/wp-content/uploads/2013/01/img_8217-kopiera.png?w=497

IMG_9511 kopieraIMG_0707 kopiera

IMG_8399 kopiera

IMG_5363 kopiera

IMG_9978 kopiera

IMG_0154 kopiera

IMG_0143 kopiera  IMG_0202 kopiera

IMG_8219 kopieraIMG_8326 kopiera

IMG_8235 kopiera  IMG_8269 kopiera

IMG_8266 kopiera IMG_8250 kopiera

IMG_8297 kopiera

IMG_4004 kopieraIMG_4005 kopiera

IMG_4025 kopieraIMG_4028 kopiera

IMG_4328 kopiera

IMG_0046 kopiera

IMG_0039 kopieraIMG_0009 kopiera

IMG_9923 kopieraIMG_9943 kopiera

IMG_9967 kopiera

IMG_9999 kopiera

IMG_0047 kopiera

…här kan ni se Max då han hjälper till
att bygga ihop en IKEA bokhylla…

.

.

 

sm29  sm31

sm27

IMG_3919 kopiera  31

bcww grävmaskinmindre

Max har även synts flitigt
på instagram där han har haft en
egen hashtagg #bcwwmax och här
lite bilder från det…..

bcwwmax instagram

bcww

bcww2

instagram bcww

bcww instagram

våren kopiera

profil fb kopiera

..Max fick vid ett tillfälle även vara
omslagsbild på BCWW på facebook ♥

Här var Max med i ett annonsutskick…

bcww annonsis

Här kan ni även se en film då Max
snickar ihop BCWWs vertygslåda i
deras kläder…

.

.

…så ABSOLUT, BCWW kommer bli saknad
här hemma, ni ser ju hur mycket de varit med
om här och då är detta bara ett axplock från alla
bilder vi har ;)

Här ser ni då Max fått en beställning
och hur nöjd han var…

IMG_0369 kopiera

IMG_0377 kopieragrå1 kopiera

…och till och med så har Max uppträtt
på scen i BCWW outfit på sin morfars
70 års fest…

.

.

 

…där han tog uppgiften att se ut som
sin morfar med största allvar :)

Sedan här sitter han och sjunger och
spelar gitarr i BCWW kläder i skogen
då mormor fyllde 70 år…

.

.

 

..japp kläderna har hängt med
på det mesta !!

Kläderna ska få komma leva vidare med
Max några år till i alla fall. För han gillar ju att
”bo” i deras kläder nu från vår till höst då utelivet
är som bäst. De passar ju till allt hos oss, allt från
pyssel, vara ute i skog och mark, till mekning i
garage eller för att snickra eller bara allmänt bus.
Max växer ju även lite långsammare så det är ju
fördelen här, vi kanske ändå kan njuta länge än
av dem ;)))

Så ta tillfället ni oxå nu och inhandla fin-fina
kläder innan de tar slut! Du handlar här >>

Tusen tack BCWW för den här tiden
som vi fått tillsammans med er! Helt
underbart har det varit ♥

annaskrift2 copy

Underbart att se allt ♥

 

Ja, var jag än kikar idag
så möts jag av något som har
med ”rockande sockor” att göra
och firandet av Downs syndrom dagen..

rocka sockar instagram mindre

…det är helt underbart ♥

rocka sockor

…här våra ”rockade sockor” på morgonen ♥

Radioprogrammet ”Klartext”…

På Sveriges radio har programmet ”Klartext”
ett reportage där Max sjunger sin låttext och
de intervjuar Nathea oxå, så gå gärna in och
lyssna om ni vill…

klartext

..om ni klickar här kan ni komma
dit och trycka på lyssna på det >>

Storklintens afterski….

På storklintens afterski i lördags
så spelades Max låt, där de firade
denna dagen lite i förskott…

.

.

…så det här klippet (som vi fått tillåtelse
att dela) tyckte Max var jättehäftigt att
se, han gillade att höra hur bra låten blev
med killens gitarr och att han sjöng den lite
”annars” än honom själv ;)

Här är ju orginallåten,
dagen till ära med Max….

.

.

… så får väl höra sedan om de
sjungit den något i skolan idag oxå.

Önskar jag kunde dela allt…

Alltså jag önskar jag kunde
dela allt som florerar på nätet nu, bara
för att få behålla det som minne, men det
går ju inte, men blir riktigt  varm i hjärtat
idag ♥

1

…här bara ett litet exempel
vad jag kan se ♥

Köp min kort dagen till ära….

Ni får väldigt gärna köpa mina 4 kort
som jag ritat och designat inspirerat
av denna dag och som jag säljer och där
allt går till välgörenhet och till Svenska
Downföreningen….

9

tavlor

köp kort allas lika värde kopiera

…så gör som det står, swisha 80 kr
till  072-5103423 och så postar vi korten till er.
Läs mer här och se mer bilder på korten >>

Ser fram emot att se
ditt namn på beställningen ;)

 

annaskrift2 copy

Idag rockar vi sockor….

 

Vi rockar såklart sockor
idag hela familjen på den fina
internationella Downs syndrom dagen

rocka sockor

strumpor

..och så här såg vi ut på kalaset
i lördags då alla gäster rockade !

Rocka sockor tatueringen….

Jag skrev ju tidigare om tatueringen
som Svenska Downföreningen tryckt
upp med mitt sockmotiv, läs här >>

Så idag på morgonen så
tatuerade sig Max…

IMG_0331  IMG_0332
IMG_0330  IMG_0333
 IMG_0336IMG_0335

…och så blev det emlaplåster (bedövning)
i armvecken inför provtagningen.

Barnmottagningen…

Så innan skolan var vi då
iväg till barnmottagningen….

IMG_0346  IMG_0352

..med rockade strumpor så
intog vi väntrummet och Max
hade med sig sin nya kikare och
ville kika in sköterskornas strumpor,
om de verkligen rockade dem idag….

IMG_0353

IMG_0356

IMG_0365  IMG_0364

…..och att de gjorde! Tummen upp!
De hade även satt upp affischen.

Provtagningen….

Provtagningen gick inte
något vidare, Max var så ledsen
och han jagade upp sig massor
inför den och ville inte…

IMG_0357

….och vi försökte distrahera honom
med att visa tatueringen och så, men
han grät krokodilfloder, trots att han hade
bedövningsplåster så att han inte skulle
känna något ♥ men det gick till slut och
vi pratade lite farfars skoter och vad det
var för något märke och färg och så medan
se stack till ;)

Sjöng låten….

Max ville sjunga ”rocka sockar låten”
för sköterskorna, men ville stå i ett
hörn och sjunga den ;)

.

.

…ja, det gick ju de me ;)

IMG_0362  IMG_0359

…var nog lättad och stolt efteråt
då det var klart. Sedan for vi till skolan
där Max idag bjuder på fika och de skulle
fira ”Downs syndrom dagen” idag :)

annaskrift2 copy

 

 

9 års dagen med sång & fika på sängen….

 

Max ville absolut ha sång
på morgonen idag med fika på
sängen, som vi har som tradition,
då någon fyller år i familjen ♥

9 års dag kopiera

Japp, Max 9 års dag idag, fast vi
firade den egentligen då igår, som
ni kan läsa här då vi hade värsta
fotbollskalaset >>

Uppvaktning på morgonen…

Max vaknade såklart först av alla
och ingen ide försöka ”hinna före”
honom. Vi sover ju just nu nere,
jag och han, eftersom vi gör om
hans rum. Så när han vaknade
och sa:
”…ska ni inte sjunga idag
så sa jag att han fick lägga sig och
”låtsassova” och så gick jag och
väckte resten av familjen…

4

…så lite blyg ändå över uppståndelsen
att vi kom allihopa och sjöng, och
samtidigt väldigt glad tror jag, fast tur
vi inte spelade in denna morgon trudelutt
för det lät verkligen inte samstämmigt ;)

3 2

…Max supernöjd över att få fika en chokladboll
och en kärleksmums så där direkt på morgonen
och så i sängen (!) ;)))

Några paket….

Max fick idag då några
paket av oss oxå  …

5

…bland annat fick han idag ett fotbollsspel,
en Zlatan mugg och en ny hjälm och så
hade han ett stort paket som väntade
i hallen …

6

…så det blev lite spännande…

7

9  8

…en helt ny sparkcykel med stora och
rejäla hjul, så han kan få lite extra hjälp
vid längre promenader, nu när springcyklar
verkar blivit för små för honom. Så vi får testa
den lite bättre då all snö farit bort här hemma,
men supernöjd var han!

Lekt med presenter idag…

Max har såklart lekt med
presenter idag här hemma…

10

11

..den här matlådan med ”inbyggd”
flaska gillade han. Den ska ha med på
våra picknickar i skogen, säger han :)

12  15

Max testade visselpipa
och målvaktshandskar idag….

16  17

  19 20

…och den här armborsten tycker han var häftig och har
lekt mycket med idag. Så numera får diskmaskinen
agera träffplatta både åt denna och till pilarna med
pilbågen ;)

Sedan en del annat oxå, men han tar dem
nog lite eftersom nu dagarna som kommer.

Fin dag idag….

Så redan vid 09.30 var vi ute och
gjorde upp eld och det blev premiär-
grillning av korv för oss idag ute…..

26 25
27 28

…mums med korv utomhus!

Sedan tog vi även med oss efterrätt
i form av Zlatan tårtan som var kvar
och kladdkakan….

23

24

29  30

39

…Max hann även vara en sväng
runt i vår skog som nu börjat tina
fram igen oxå ! Så härligt!

Farmor & farfar ringde….

När vi sitter och grillar korv ringer
farmor och frågar om Max vill följa
på en skotertur idag…vilken fråga!
Såklart !! Max överlycklig!!

jjj

…och se så härligt de verkar ha haft det
på Pålberget idag och grillat hamburgare.

Laddar för imorgon….

Så nu ligger Max och sover efter
en händelserik helg och laddar för
morgondagen. Imorgon är det ju
Internationella Downs syndrom dagen
och ”Rocka sockar dagen” så då ska vi
starta dagen med provtagningar på
sjukhuset, så då får vi väl checka där om
de rockar sockar ;)

Sedan vidare till skolan och där ska
Max bjuda på fika imorgon eftersom
han både har fyllt år och att de ska
”Rocka sockarna”. Så blir nog en
händelserik dag imorgon oxå.

Ska bli underbart att få se alla
sockor och strumpor som kommer
flöda i alla sociala medier imorgon.
Glöm inte #rockasockorna ;)

annaskrift2 copy