Uteliv….

 

Vi älskar vara ute, både jag
& Max och nu börjar det ju vara
så himla ljust  även på eftermiddagarna,
så igår efter middagen passade vi på att
gå ut och busa…

IMG_9541  IMG_9548
IMG_9551  IMG_9545

…och vi for först åt varsitt håll runt vebon
här hemma, så att vi möttes på olika ställen,
det tyckte Max var skojigt. Han körde sin snow-kick.
Så då fick jag samtidigt röra på mig lite jag oxå och vi
fick in lite rörelse i buset ;)

IMG_9567

…sedan lite bus med vatten,
är ju aldrig fel ;) Åh, tanken att
det snart är vår som sommar, gör
ju en sååå glad!

Så klockan är här runt 16.30 tiden
och fortfarande så härligt ute med
plusgrader och ljust!

annaskrift2 copy

 

Max rockar sockarna på nyheter24…

 

Jag fick ett mail idag
från nyheter24…

mail

 

..så någon har antagligen tipsat
dem om Max ”Rockar sockar låt” som
vi la ut tidigare och det är ju inte dumt med
uppmärksamhet inför nästa måndag, så
givet fick de lägga ut klippet de oxå.

Hoppas Zlatan tycker det är lika kul….

Ja, vi får väl hoppas att Zlatan tycker
det är lika kul att få synas tillsammans
med Max på bild, som Max tycker det är
kul att de lägger in honom bredvid Zlatan
hela tiden, för såklart skulle de ju få in klippet
tidigare med Max och Zlatan, så det blev det
så här…

24nyheter2

 

…ni kan läsa hela artikeln här >>
och där kan ni se de bägge video:sarna oxå.

Ja, de är bra media på ” att få till det” och
att utnyttja Zlatan till allt. Vi får väl hoppas
att detta kan ge att fler ”rockar sina sockor”
på måndag den 21 mars ! Det når kanske ut
till lite fler och det skulle ju vara grymt om
man fick se några fotbollsstrumpor som
rockar denna dag oxå :)))

Fotbollsstrumpor….

Lite kul sammanträffande var ju
att då jag läser denna artikel med Max,
så sitter jag själv och pysslar just
på fotbollsstrumpor, inför Max
födelsedagskalas på lördag…

strumpor

…tänkte de skulle få hänga
i taket istället för vimplar ;)
Såklart ett litet fotbollsinspirerat kalas
blir det, för vår kille som fyller 9 år dagen
innan ”Downs syndrom dagen” då vi rockar
sockarna. Så jag ska lägga in någon bild
sedan då de är helt klara.

Jag pysslade även en liknande för
nått år sedan, med olika strumpor..

IMG_4707 kopiera

…och hela det inlägget
går att läsa här >> där jag beskriver
hur jag gjort dem ;)

annaskrift2 copy

Insamling ”Alla är vi lika mycket värda”…..

 

Nu måste jag få redovisa
hur det går i insamlingen som
vi i familjen gör, där vi säljer
dessa 4 kort som jag ritat…

bild1

tavlor

..och där alla insamlade pengar
går till välgörande ändamål och i
detta fall, så kommer de att gå till
Svenska Downsföreningen” för att
bidra till något som gynnar barn som
liksom Max föddes med en extra kromosom.

Så kan meddela att vi har
just nu fått in….

insamling2

8000 kr ! (vet inte var dessa 66,90kr
kommit in, men det är en bonus ;)

Även om 8000 kr är bra, så
hoppas jag ändå på mer, kom
igen nu….. ;)

Tycker det är en ”win-win” deal
detta, ni får 4 kort av mig med så fina
budskap att sätta upp, rama in eller att
ge bort, samtidigt som vi skänker alla
pengar till insamlingen.

Så köp gärna ♥

Swisha 80kr till nummer 072-5103423
och skriv er adress, så skickar vi korten
med post, då vi ser betalningen

Max har huvudansvaret att klistra
frimärken. Hoppas på ditt stöd 😉💛

Läs mer om korten här >>
där ni oxå ser mer bilder.

annaskrift2 copy

Oj, vad allt närmar sig nu…..

 

Vi har haft en härlig
ute-helg i helgen….
.

.

…med helt underbart väder.

Dock ett moln på himlen var väl
att pappsen provkörde en skoter och det
sista han gör är att ramlar av den, ner på hårt
underlag och gör illa axeln, så igår spenderade
vi 3 timmar på akutmottagnignen…
.

.

…ingen skelettskada men troligen
muskel/senskada som ska kollas hos
ortoped på 2 veckor om han inte blivit bra.

Inte lägligt….

Som vanligt kommer det ju aldrig lägligt.
Men han hann ju då i alla fall köra klart
RallyX on ice tävlingarna i alla fall ;)

Men jag hade tänkt få hjälp av honom
i Max rum, som vi ska göra om till ett
Zlatan rum, men det får helt enkelt vänta.
Så inget färdigt rum till Max till sin födelsedag
på söndag, men det får gå ändå. Han får det
helt enkelt senare.

En vecka till Rocka sockor…

Nu exakt en vecka till ”Rocka sockor”
dagen, så har ni inte varit och laddat ner
affischer och bilder för detta, så gör det
på denna sida >>

rocka sockar instagram mindre

rock your socks instagram kopiera

Eftersom Max fyller år dagen före
denna dag varje år så ska vi såklart
”rocka sockorna”på hans kalas i år oxå.
Kanske han uppträder och spelar låten
för alla…

.

.

Tyvärr så blir det inte att fara och fira med
övriga DS familjer i år, då de far iväg till
en skidanläggning, orken finns inte, då
Max även fyller år och då det blir kalas
här hemma i helgen, men han ska få ta med
och fira lite extra på skolan på måndag då det
är riktiga ”rocka sockor dagen”.

Jag satt upp mina kort i helgen
i ramar från Ikea, se så fina de blev…

.

.

..ni kan ju köpa likadana av mig
och stödja insamlingen, läs mer här >>
Jag kör väl nån vecka till och säljer.
Ska återkomma nu snart med lite update
vad insamlingen gett hitills.

annaskrift2 copy