Jahapp, tävlingsdag
igen i RallyX on ice för pappa Jonas och teamet.
Sista deltävlingen nere i
Åre. Storasyster Fanny fick
ta ledigt från skolan och är
på plats och kikar. Superkul!
Så vi får heja här hemma
från soffan idag och se på
TV sändningen.
Max har skickat denna
hälsning till pappa igen…
.
.
…och denna gång ska de få köra
på en riktig isbana, så vi hoppas
det är fördel vår pappa, då det går
lite fortare ;)
Igår fick jag läsa upp en massa fina
kommentarer från Facebook till
Max på olika sidor…
…så jag läste upp kommentarerna och han
blev helt generad och sa: ”…nä men” ;)
Nästan lite rödlätt på kinderna, så mäkta stolt
var han! Så kul att den blev så poppis, då han
gör allt själv oxå.
Fick ett mail idag på morgonen oxå
från Katrineholms kommun:
”Hej! Jag såg den underbara videon med Max och hans rocka sockor låt. Härligt! Undrar ifall jag kan få lägga upp en länk till youtube kanalen på vår skolas Facebooksida. Bara för att påminna om rocka sockor dagen. Vi är en grundsärskola i Katrineholms kommun, Nävertorp grundsärskola”….
…så vi fick visa deras inlägg här på bloggen på de har en ”öppen sida” på facebook.
Kul att det sprids….
Det är härligt att ”Rocka sockorna” temat
sprids nu överallt. Det är bara 11 dagar kvar
nu till den dagen. Ni har alla affischer för
utskrift om ni kollar här >>
Jag fick både mail och sms och olika
meddelanden igår att affischerna satts
upp lite här och där….
…här från en skola i Piteå!
Köp gärna mina kort….
Avslutar med att skriva att ni
får väldigt gärna köpa mina
kort, där allt går till välgörenhet…
Måste visa att igår kom Max
hem med nybakade havrekakor från hemkunskapen och de blev
poppis här hemma…
…här är det storasyrran som smakar en,
innan hon skulle i väg på gymnastikträning.
Sedan ville rallycrossteamet ha med sig dem
nu idag, då de farit iväg mot Åre för att tävla.
Kramkalas….
Så tidigt i morse skulle hela
teamet fara iväg och det märktes
på Max att han ville ta tillvara varje
lilla minut med sin pappa….
…han släppte inte honom med många
centimetrar, han stod till och med och
kramade honom då han satt på toa
och sa: ”…min pappa” och så väntar
Max på att pappa ska svara: ”…min Max” ♥
Jag vet att Max skulle vilja hoppa in i
en väska och följa, det är synd att det
är så långt till alla tävlingar. Men imorgon
får vi kika på TV istället och får se pappa där 👍
…så det blev kramkalas i hallen innan
de for iväg. Pappa, storasyrran ( som fått
ledigt från skolan) och farfar och farbror
Fredde.
Så för att göra det lite roligare för Max
så fick han önska vad vi ska äta till middag
idag och han ville ha palt, så det ska jag
värma till oss.
Max älskar ju att sjunga och spela
gitarr och vi kom på att vi skulle
skriva nån egen enkel text till den
21 Mars då vi ska ”rocka våra sockar”.
Max ville att vi skulle ta
”Imse vimse spindel” att göra om,
så då gjorde vi det och Max har varit
så duktig på att lära sig låten och han
ville även teckna till den, så nu kommer
här videon då han sjunger själv, spelar gitarr
och sjunger och även tecknar låten….
.
.
…så himla stolt över honom, då han gör
allting själv, jag bara filmar honom.
Kan ju hända att det kommer någon mer
låt framöver, som vi gör om oxå ;)