Frimärken klistras…..

 

Ja, insamlingen är igång
och Max har hjälp till på morgonen
med att klistra fast frimärken på
kuverten , där korten redan ligger i,
som vi  nu säljer med fokus på
allas lika värde” ♥…

frimärken

….och så kul se utvecklingen där,
insamlingar gör underverk 😉 för nu fixar
Max även att böja häftena så att han får tag
i frimärkena själv och fixar nu hela processen
själv 👍

Vi har beställt mer frimärken….

Ett brev med frimärken ger ett extra
värde.  Till utskicket väljer jag därför
frimärket EUROPA 2014 –Think Green
med ett angeläget miljöbudskap…

frimärke

…frimärket gavs ut av PostNord
i januari i år. Så de kommer snart
att pryda våra kuvert! Så då får Max
ytterligare en utmaning, då dessa kommer
på rulle, då ska han få riva av och fästa dem
på annat sätt ;)

Så nu är det bara att köra på och
hoppas på att ni nu alla vill köpa
mina kort som jag ritat och designat….

 

köp kort allas lika värde kopiera

 

…jag har skrivit ett inlägg tidigare där jag visar upp
bilderna lite bättre och det finns här >> så gå in och
kika och läs och framförallt SWISHA!

Alla pengar kan verkligen gå direkt
till insamlingen, då alla kostnader
i samband med detta redan är betalat.

Max vill gärna fästa frimärken TILL DIG oxå
så KÖP så blir vi  sååå glada ♥  jag vill se
många bidrag nu i min Swish-app!!!

annaskrift2 copy

Sportlovet slut….

 

Japp, nu var sportlovet
slut för detta år. Jag tror både
jag & Max tycker att det är lagom.
För vi är lite less varann just nu,
tror jag ;)

Nädå, inte är det så farligt.
Men lite trist för Max att inte fått
göra något, utöver vara med sin
mamma hela lovet.

Jo, i måndags var vi ju hos mormor
och morfar och lite bus med kusiner,
men sen resten av veckan har det bara
varit han och jag nästan, då pappa Jonas
först jobbat och storasyrran har rantat
och så for de ju bägge sedan torsdag morgon
iväg till Norge på tävling.

Å, Max håller låda från morgon till
kväll och är fullt aktiv hela tiden, så
det tar på krafterna på en själv.
Här kan ni se lite av energin ;)

.

.

…men jag har fokuserat på att lägga
upp det så jag orkat. Men tyvärr finns inte
utrymme att orka ranta och hälsa på folk heller,
så Max kunde få något utbyte av något annat.
Men han har fått busat på en hel del utomhus
under veckan, medan jag själv suttit och tittat
på och hejat och varit speaker, allt för att det
ska bli roligt för honom. Så jag tror han själv
ändå varit nöjd med det…

bus

…han älskar vara ute så det är ju
toppen! Tur att vi har en stor tomt
oxå att kunna variera olika saker på.

Men FY det är just sånna här lov
som det är extra jobbigt att vara en sjuk
mamma. Det är jobbigt i den bemärkelsen
att jag blir såå påmind hela tiden om allt
jag inte orkar och klarar av. Det är den största
sorg jag har, att inte kunna ranta och orka vara
aktiv med mina barn, fara på skidanläggningar
eller fara på annat kul som anordnas på lov för
alla barn. För jag vet ju att, hade jag varit frisk, hade
vi nog både varit i ett skidspår eller på en skridskobana
eller i en rolig pulkbacke. Vi hade farit ut på picknick
eller på nån skotertur.

Men det är ju dålig tid för mig nu.  Jag blir dålig i
kroppen på bara tanken och allting går ju på ett
eller annat sätt, det vet jag, men just nu hatar jag
”på ett annat sätt” hatar att anpassa mig hela tiden.
Skulle vilja ha tillbaka mitt liv innan sjukdomen.
Ett liv utan värk dygnet runt, ett liv full av ork.
Men vi går ju mot rätt årstid nu i alla fall.
Våren är snart här och sommar… söker allt positivt
som går att avsluta en mening med just nu ;)

Men nu känner jag att det blir
toppen med skola igen imorgon.
För både Max och jag. Han får utbyte
på skolan med kompisar och att det
händer en massa och jag får vila och ska
nog njuta lite av tystnad imorgon och kanske
kludda lite ;)

Fredag så heja vi….

I fredags satt vi bänkade
framför TV:n och såg tävlingen..

IMG_8786

…Max farmor och farfar var förbi
och kikade och Max visade vad vi
hängt upp för att heja på pappa.

Vi fick ju en glimt av storasyster
Fanny i TV sändningen där hon står
på läktaren i snöfallet….

IMG_8789

IMG_8829

….pappa Jonas tog sig till semifinal
i Norge, där det hade varit skittrist väder,
snöfall hela tävlingen och dålig bana.
Men jag tror han var nöjd att han tog sig till
semifinal även om det är final han vill köra.
Men det är små marginaler som avgör. Nu är
han då med i starterna på ett helt annat sätt ;)
Så till helgen blir det Åre där RallyX on ice avslutas.

De kom hem lördag morgon….

Pappa Jonas och storasyrran kom
hem lördag morgon 04.30 och sov
då halva dagen lördag. Sedan var de ju
sega resten av dagen så det blev ju mest
bara soffhäng.

Men jag tog tillfället i akt att dra mig
undan en stund och målade en stund….

måla1

måla2

…och det var så otroligt skönt. Stänga
in mig i ett tyst rum och bara kladda ♥
Det är avkoppling för mig.

Det här ska nog bli en överraskning
till Max nya rum och om den nu bli som
jag tänkt, uppe i huvudet, så ska ni få se sen.
Men det återstår att se ;) Var så länge sedan
jag stor och målade vid ett staffli, helt otroligt
skoj! Men jag måste verkligen behärska mig med
små stunder, så jag inte blir dålig. Jag får nog ta och
ställa timer och köra korta små pass, för väl vid stafflit
och färger, kan jag förlora mig länge annars ;)

Mello….

Vi mös framför Mello igår….

.

.

…Max uppträdde på sidan om
i vanlig ordningen :)

Söndag….

Idag har Max fått vara ute och
köra lite fyrhjuling med sin pappa….

.

.

…så oj vad han körde (!) Dock fick
de AJABAJA som åkte utan hjälm (!)
Det kommer aldrig inträffa igen efter
mina förmaningar efteråt!

Redo för morgondagen….

Nu har vi uppdaterat kontaktboken
till skolan med lite bilder från utelivet
under sportlovet och vi har gjort en
hårklippning  på Max och duschat
och så blir det lite TV innan sänggående.

annaskrift2 copy

Idag hejar vi på pappa….

 

Idag hejar vi på pappa Jonas
och Rallycrossteamet som nu
befinner sig i norska Trysil och
ska köra 3:e deltävlingen i
RallyX on ice.

Igår morse var det stort kram kalas
här hemma, då även storasyster for
iväg till Norge för att heja på pappa
på plats…

.

.

..och igår ville Max spela in
en hälsning till pappa Jonas ..

.

.

…och vi hoppas verkligen att
pappa Jonas håller sig på hjulen
denna gång och inte någon tak-körning.

Glöm ej bidra….

Ni är väl med?
Kolla in filmen….

.

.

…läs mer info och se mer
bilder i detta inlägg >>

annaskrift2 copy

Alla är vi lika mycket värda

 

Ja, i mina ögon så är ju
”alla lika mycket värda” här i livet
och att ”olika” är något bra.

Eftersom vår son Max föddes med
Downs syndrom och 2 hjärtfel så ligger
såklart detta extra varmt kring mitt hjärta
och något som jag brinner lite extra för ♥

1

9

bild2

…här på korten visar mina barn upp de
4 kort som jag har nu designat med fina
”citat” eller ”ordspråk” som jag tycker
säger så mycket.

Nu den 21 Mars Rockar vi ju
sockarna på den Internationella
Downs syndrom Dagen, så mina
sockor har även fått bidra med
inspiration till 4 olika motiv…

ram3

ram2    ram1

…de passar både bra att ha alla
tillsammans eller att ha dem
en och en. De är i A5 storlek.
Det går behålla dem själv och
fina att rama in, eller en perfekt
gåva att ge bort.

Insamlingar….

Under åren har jag haft ganska många
insamlingar till olika välgörenhets ändamål,
allt från Hjärt- och lungfonden, Min Stora dag
och till flyktningskatastrofen och Rädda barnen.
Eftersom jag är sjuk själv och inte klarar av att jobba,
så känns det extra meningsfullt för mig att få göra
något som betyder något för någon annan, det ger
mig en meningsfull tillvaro här hemma och jag får
fokusera på annat än värk och smärta som kantar
min vardag, dygnet runt här hemma och då känns
det underbart att få samla in till ändamål som kan
göra skillnad ♥

Downs syndrom….

Så mitt fokus ligger nu såklart på
Max och hans extra kromosom som
han föddes med och som har gjort
vårt liv lite annorlunda men med så
mycket mer kärlek och mer tanke
bakom allting och med en eftertanke
som ger vårt liv så mycket varje dag.
Jag känner att vi är lyckligt lottade
som familj att få ha Max och allt som
han bidrar med till en värld där vi alla
är olika. Jag älskar att se allas olikheter.
Skulle bli fruktansvärt tråkigt om alla såg
likadana ut och var stöpta i samma mall.
Olika är bra. Olika är härligt!

Vill ni läsa mer om Downs syndrom
så rekommenderar jag att ni går in
Svenska Downföreningen >> där
det finns massor att läsa ♥

bild1

kort2  kort1

kort3 kort4

..på dessa som ni kan klicka upp större
och se, har jag satt en vattenstämpel på,
men det kommer givet inte vara på orginalen.

Här är texterna som står på alla kort:

”By being yourself
you put something
wonderful into the world
that was not there before”

”Do not underaistimate
yourself by comparing
yourself with others
it`s our diffrences that
makes us uniqe and beautiful”

” If you desire to
make a diffrence
in the world,
you must be different
from the world”

 

Så nu tänkte jag få sälja dessa 4 kort.
Där allt kommer gå oavkortat till insamling
som gynnar barn som är födda med lite extra
i bagaget. Så tänk så här att samtidigt som DU
bidrar till något bra så GER JAG DIG 4 kort,
så du får ju något oxå i slutändan ♥

Jag kommer redovisa tydligt och utförligt
var pengarna sedan kommer att gå i denna
insamling. Har idag den 7 mars fått besked att
Posten Nord går in och sponsrar alla frimärken !!

postnord kopiera

…och trycket på korten är redan betalt.
Så allt går direkt till insamlingen. Vi i
familjen står sedan för att packa och
skicka ut dem till er.

Köp kort!

Så nu mina kära följare här
på bloggen. Nu är det er tur….

kollage med alla

kollage6

 

Nu får ni köpa mina 4 kort för 80 kr.
Ni betalar via Swish på nummer
072-5103423 och skriver ert namn
och adress, så skickar vi då vi ser betalningen.

Denna gång går det bara köpa kort via swish,
eftersom det tar så mycket tid och energi att kolla
överföringar till bankkonto oxå. Så har ni inte swish,
får ni ta och fixa det nu (superenkelt och ett superbra
sätt att betala olika saker, rekommenderar det varmt!!)

6

2

f

f2

…så nu är vi redo, vi packar åt er!!
lovar er en tack hälsning denna gång oxå ;)

Swisha 80 kr med ert namn och
adress 
på nummer  072-5103423
så skickar vi då vi ser betalningen &
så dimper det ner kort i er brevlåda ♥

Om ni vill dela detta inlägg med
andra, så kopiera bara länken här
nere och klistra in och sprid vidare..

Alla är vi lika mycket värda

 

Rocka sockor….

Avsluta med att påminna oxå
att den 21 mars är det internationella
Downs syndrom dagen och då rockar
vi ju våra sockor och firar att olika är
bra och att alla här i välden är lika värda.
Affischer för detta ändamål, har jag även
gjort och de finns för er alla att ladda ner
och skriva ut på denna sida >>

annaskrift2 copy