Uteliv med Snow-kick, bobb & fyrhjulskörning….

 

Idag har vi varit ute
en hel del och Max började
busa ute i backen och körde
först Snow-kick….

1  3
5  2

…han invigde även sin nya
jacka från Gneis. Han har växt
nu på sistone, vilket inte hör till
vanligheten att behöva  byxa
storlekar mitt i en termin, men
så är det ;)

Övergick till Bobb….

Sedan övergick han till
att göra konster på Bobb…

6

7

8

9

…och oj vad han gick upp och ner och drog
upp bobben själv flera, flera gånger, ett
riktigt gympapass, medan jag satt och tittade på.

Fyrhjulskörning…..

Sedan blev det även
fyrhjulskörning…

3

1

2

…och här kommer en liten
filmsnutt från körningen….

.

.

…och han kör ännu ganska
försiktigt på denna och det känns ju
bra och just nu perfekt med snövallar
som ramar in vägarna ;)

annaskrift2 copy

Att se det från den positiva sidan….

 

Jag skrev just på instagram igår
att jag har en sjukdom som begränsar
mig en hel del, så då gäller det att hitta
de små sakerna som kan göra skillnad 👍

Fibromyalgia-pain kopiera

Jag är i min värsta period under året
just nu med mycket värk och smärta
kombinerat med yrsel och en massa
andra skit-symtom :/ och jobbiga bakslag
att jag blir sämre om jag gör olika saker 👎

Så just nu är det svårt för mig att bara
gå en kort promenad på vägen, känns
som jag vinglar med yrseln och så är
det långa rak-sträckor åt bägge håll
som direkt bara gör mig trött att se 👎
…det är en helt galen kontrast till innan
jag blev sjuk för 14 år sedan, då jag var
superaktiv och mitt liv var att vara ute
och springa och gärna tuffa intervaller
i skogen 👍

Men livet är ju så, det går ju inte ändra
på, men då försöker jag däremot istället
se möjligheterna, att istället se de små
sakerna som kan bidra till att få livet
positivt 😉👍

…så i förrgår bad jag gubben min skotta
runt utomhuslängan vi har bakom garaget,
det gjorde han 💛 och tanken min är helt
sonika att gå runt denna istället 😊👍
då känns det ”gripbart” och om jag bara
orkar gå ett varv en dag, så är det ju bättre
än inget 😉

IMG_7621

…ni ser på bilden så mätte jag upp att
rundan är 60 m så det är inte långt (!)
Nu till det där lilla positiva som bara
behövs för att förgylla min dag i positiv
anda. Efter jag mätt upp ett varv, så slog
jag på ljudbok och gick runt så länge jag
kände att jag fixade det idag och det blev
inte långt, men det blev då 270 m så det
blev väl kanske 4 varv och det tog 5 min….

IMG_7622

…det är inte långt, men i mina ögon är
det är ju absolut bättre än 1 varv 😜👍

Sedan direkt efter, får jag på mailen
via appen, denna text:
⭐️”Congratulations, a new
personal record for Running!”

2

Ha- ha….inte illa, fick direkt ett
personligt rekord från den första
testrundan till min andra runda på
270 m 👊 heja mig!!! 😉

IMG_7629

…så… ” if you cannot do great things,
do small things in a great way” 😊😉👍

Sedan får jag väl avsluta med att gå
ut med en varning till alla grannar
och dem som kan passera och se mig,
för dotterns reaktion igår var:
”…men mamma tänk om nån ser
dig gå runt vebon” (!) tydligen väldigt
pinsamt isåfall, så nu har jag varnat er 😊👍

annaskrift2 copy

Lite skojigt med Max….

 

Ja, jag får väl bjuda på
lite mer skojigt med Max. Det
känns som det är nästan oavbrutet
det är något som förgyller dagarna
här hemma ;)

Igår var vi ner & handlade….

Igår, var vi ner och handlat på
Ica och på hemvägen sitter jag och
lyssnar och skriver ner konversationen
mellan Max och hans pappa, direkt i
min mobil 👌

tummen upp

Ni skulle verkligen uppleva allt som
Max surrar om just nu och saker och
ord och platser som jag aldrig hört
Max säga tidigare. Han är otroligt
underhållande och speciellt då vi sitter
i bilen 😊

Hör bara på detta 👉 Max frågar:
”…pappa har du varit i Ryssland?
Pappa svarar:
”…nä, har du?”
Max:
”… Jo, jag var där när jag var liten” ;)
Pappa frågar:
”…jaha, var du där alldeles själv?”
Max svarar:
”….nä jag var där med Tommy (farbror)
och vi hade fest i Ryssland och vi försökte
hjälpa dem i nöd, vi hade en nödväska
för att hjälpa dem med bandage och sånt” ;))
Pappa frågar:
”….har du varit någon mer stans?”
Max svarar:
”…Jo, jag har varit till Backträsk. Jag hade en
skateboard med motor….vroooom….åkte
jag till Backträsk. Där fiska och badade jag.
Jag fiska abborre, röding, haj och piraya.
Jag gasa så mycket på min skateboard så
fort så jag blev yr. Jag hade en turbomotor,
som går jättefort, så då kunde jag hjälpa
alla i nöd i byn

Ja, detta är bara en bråkdel
av konversationen, visst är
det underbart!

Kika i kataloger…..

Något ni kanske inte visste om
Max, är att han gillar sitta och titta
i kataloger ;) Det kan vara allt från
klädkataloger till möbelkataloger. Men
då såklart tillsammans och då vill Max
gärna bestämma hur många saker vi får
välja på varje uppslag som vi skulle vilja
ha 👍 och i morse ville han sitta med
IKEA family katalogen och där är det ju
inga problem att välja saker man vill ha…

kataloger

…det som var lite roligt, var att han
valde en kaktus på en sida och den var
ju tydligen bra att ha hemma utifall det
kommer tjuvar, får då sticker de sig och
då far de härifrån :))) så vi kanske borde
skaffa lite mer kaktusar istället för något
larm kanske ? Ett tips från Max 😉👍

Bilarna fick namn….

Förutom att vi kikade i IKEA katalogen
i morse, så vill Max ha morgonbus med
bilar. Max ska gärna ha namn på allt
just nu 😂 och idag var det bilarnas tur
att bli ”döpta” 😉👍…

.

.

…jorå, så nu har de bilarna namn
och vi hann även göra race med dem
på golvet, innan Max skulle iväg till
skolan ♥

annaskrift2 copy

Mysigt & skojigt med Max….

 

Igår var en tuff dag för mig
med min sjukdom och jag spenderat
dagen i soffläge större delen av dagen
då jag var risig i kroppen & tur jag har
en Max som känner mig 💛 han har vuxit
upp med en krasslig mamma och han vet
då det är läge för bara mys ….

trött

…och här har han krypit ihop bakom
mina ihopdragna ben, i soffan, där jag har
en kudde mellan benen och Max satt då
en egen ovanpå mina ben och tog min hand
och så somnade han typ stående på knä mot
mig i soffan och gjorde en mysig power-nap
med mig 💛

Kärleksfull teckning…..

Alltså 05.45 i morse,
efter Max ätit frukost så kommer
Max på att han ska rita. Han plockar
fram själv och sätter sig på andra
gaveln på bordet…

IMG_7545

Jag frågar vad han ska rita.
Han säger:
”…jag ska rita mig & Astrid
(en tjej som går dansklass på
hans skola och som är äldre)
Max fortsätter:
”…då kanske hon blir kär i mig
och vill gifta sig med mig” 💛

Ååååhhhh första lilla
kärlekscruschen 😉💛👍
Då frågar pappa:
”… vad ska du rita då?”
Då säger Max snabbt:
”…pappa ge mig tips
som typ ”vi killar emellan 😂

IMG_7548

Sedan börjar Max, medan vi dricker
morgonkaffe och jag frågar efter en
stund:
”..hur går det?”
Då svarar han:
”…tyst låt mig vara koncentrerad” 👍
Sedan berättar han att han ritar på Astrid
och medan han fyller i säger han:
”….jag målar midjan här nere rumpestumpen” :)
Låter så roligt då han sitter och filosoferar 💛

IMG_7554  IMG_7553

…Max blev nöjd och se så gulligt,
här stryker han fint över ”Astrid bilden” ♥

IMG_7551

….visst blev den fin med lysande hattar
på huvudena 👍♥  och mönster på kläderna.
Vi får se om han får möjlighet att ge den
någon dag till denna Astrid som tydligen
fångat hans lilla 💛

Trollade….

Igår på morgonen ville Max
trolla för mig och han är så söt
jämt, han är så övertygad att det ska funka ♥
.

.

…önskar absolut att vi
hade den förmågan ;)

annaskrift2 copy