Torsdag den 17 december 2009
Idag är nämligen sista dagen man kan vara
med i vår jultävling. Imorgon drar nämligen barnen 2 vinnare.
Så vill ni vara med besök denna sida >>>
och så lämnar ni bara en kommentar så är ni med =)
Torsdag den 17 december 2009
Idag är nämligen sista dagen man kan vara
med i vår jultävling. Imorgon drar nämligen barnen 2 vinnare.
Så vill ni vara med besök denna sida >>>
och så lämnar ni bara en kommentar så är ni med =)
Onsdag den 16 December 2009
Idag blir det definitivt att sova middag med Max.
Han har inte sovit mycket i natt. Antagligen magen som tjorvat av pencillinet. Så det har blivit en massa upp och ner i sängen för mig och det gör att jag får mer värk i min kropp. Så läget kunde väl vara lite bättre just nu, känner jag.
Men en middagslur kan ju göra underverk. Så hela förmiddagen har jag bara gått och kikat på klockan och önskat att det snart är lunchdags och nu närmar den sig ju faktiskt.Vi ska ju försöka orka iväg på storasysters lucia på skolan ikväll. Så det gäller ladda all energi som man bara kan.
Vill passa på och tacka för alla fina kommentarer och mail jag får angående julkortstävlingen. Tack snälla!
Blev lite paff på morgonen, så jag och Max sitter och myser i soffan framför TV4 nyhetsmorgon och så visar de helt plötsligt mitt julkort i bild (och alla andras förstås) men så paff jag blev =)
Just nu sitter Max under köksbordet med en leksakshammare som just nu agerar som en ”luft-gitarr” och så sjunger han. Sången innehåller ”la-la-la” och inslag av ”mamma” och ”pappa”….så nu måste jag nog sluta skriva och vara den som applåderar, vilket är väldigt viktig =)
Sedan tar vi nog snart lunch….och den efterlängtade middagsvilan!
Max och jag knogar på här hemma.
Men idag tycker jag att man har börjat se på Max att han är lite less att bara vara hemma och med mig. Men tyvärr ser det ut att bli någon dag till hemma. Han får vara hemma imorgon och så ledig dag torsdag så kanske…..han kan fara på dagis på fredag.
Idag fick vi hembesök av sjukgymnasten som kom för att prova ut inlägg till Max skor. Men det gick inte så bra. De var alldeles för stora. Ortopedteknikern har tänkt lite galet tror vi. Så det är bara till att beställa nya.
Sjukgymnasten har även pratat med
hjälpmedelskonsulenten angående en liten
studsmatta att ha här hemma för träning.
Jag tog upp det tidigare eftersom vår förra
sjukgymnast sa att det kan vara bra träning
att hoppa och lära sig böja på knäna och bli
stabilare i kroppen. Men vi hann ju inte börja med det medans
vi hade stora studmattan kvar utomhus.
Så enligt hjälpmmedlelskonsulenten har man möjlighet att låna en sådan för träning under 3 månaders tid. Men vi får se hur det blir. Vi tänkte först göra så att vi far in på ”habben” och testar deras studsmatta som de har där och hur det fungerar med Max. Max är ju väldigt överrörlig i sina leder och det kan ju bli för stor påfrestning, så att han istället börjar belasta för mycket. Så vi får se efter julhelgerna, hur det blir med det.
Max gillar sin tomtedräkt som han inte fick möjlighet att ha då han var sjuk på luciatåget. Så idag frågade han efter den och var så nöjd då han fick ta på sig den och tomteluvan. Jag frågade om han ville sitta och teckna julsånger i köket och det ville han. Så han satt sig framför spegeln i köket och jag satt på bandspelaren med samma låtar som på DVD:n ”Kom igång med teckensång 2” och han börade teckna för fullt. Så jag skyndade mig att ta fram videokameran och spela in lite. Få se om jag kan få in någon snutt här sedan. Jag och videokameran är dock inte bästa vänner då det gäller överföring och sånt. Men han var så söt, då det blev mellanspel i låten, då gjorde han luftgitarr-solo =)
Max är helt otrolig på att snappa upp tecken. För dessa tecken till sångerna på DVD:n och CD-skivan har han lärt sig genom att titta just på DVD:n. Så det är ett otroligt bra hjälpmedel och perfekt att sätta på DVD:n typ då man själv ska laga mat eller så. Då tror han sig sitta en stund och lär sig samtidigt en massa =)
Tisdag den 15 December 2009
YES, YES, YES…..
Jag är en av finalisterna i TV4 julkortstävling.
Helt sanslöst roligt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så nu behöver jag ”fiska” röster =)
Så har ni lust får ni gå in och rösta…
priset är en kamera som jag tråååånar efter !!!
Jag hittade tävlingen förra veckan och det blev brådis att sno ihop ett kort, men när jag väl finner insprationen, då blir jag alldeles ”galen” =) och då går det inte att stoppa mig, då får jag direkt i huvudet hur jag ska göra.
Jag kan visa lite bilder hur jag gjorde kortet här på bloggen…
Eftersom det är TV4 nyhetsmorgon som anordnar tävlingen så tog jag huvudpersonerna och ritade allihopa som tomtar….
Steffo, Jenny, Lasse, Anders, Kristin, Tilde
Så jag hoppas de känner igen sig med tomteluva och med en kanske lite överdimensionerad näsa =)
Sedan blev det att välja ihop lite passande färger på
papper och sy ihop bladen och dekorera med glitterlim och dylikt.
Gjorde en ficka där det ryms ett kort. På det kortet har jag skrivit om ”pepparkaksgubbar-låten” så det passar till dem…
…..det är så skoj att göra om befintliga låtar.
Sedan ett litet passande TV4 pepparkakshjärta.
Så här blev färdiga resultatet:

Alla blad är fästa med ”häftkuddar”, för att det ska
bli lite ”djup” i kortet, vilket är svårt att få på bild.
På baksidan klistade jag in
en bild jag gjort tidigare till
oss här hemma i köket då
man tecknar ”God Jul”…
jag som älskar tecken.
Så är det här något som
du skulle kunna rösta på
skulle jag vara väldigt
tacksam för din röst.
Usch, så fånigt det känns
att ”fiska röster” men jag vill
så gärna ha en liten chans
att vinna den fina kameran
som är den fina vinsten.