Abberunda med surr, farmor och farfar & träning med svettband

Jag började nu under vintern få Max att gå
ut själv med vovven Abbe en sväng efter
middagen. Inte efter vanliga vägen, för Abbe
kan vara lite oberäknelig kring fordon och
man måste ha koll. Men vi har ju stor gård,
så de kan ändå göra en rejäl runda bort till
maskinhallen och tillbaka. Å från början
muttrade Max & var bara stressad över att
han skulle göra det. Förut har vi alltid gått
tillsammans och ni vet ju att Max gärna vill
hålla sig till rutinerna 😉 men lärorikt att
tänja på dem ibland oxå. Å med tiden så har
han börjat slappna av och nu är det han som
säger varje gång han äter middag:
”…å då tar jag Abbe på en runda efter maten
och nu njuter Max och han tar det som en
”pratrunda” och surrar om något, typ hittar
på nya namn på fotbollsspelare eller racerförar
e och jag sa idag: ”…snacka om att du har bästa
lyssnaren med dig
” och Max skatta och sa:
”…ja, eller hur?!” 😁👌🏼 så jag frågade vad de
surrat om idag och han säger: ”… idag har vi
kört fotbollsnamn på olika spelare och vet
du vad två spelare heter från Australien
?
En heter ”dörren” och andra heter ” handtaget”,
knasigt va?
” och så skrattade han gott 😆😆
och fortsatte: ”….och så har vi ”Grillman” som
spelar i PSG
” 😁👍🏼 och sen gick han upp till
sin iPad en stund innan pappa Jonas kommer
hem från jobbet.

Max farmor och farfar var förbi nu ikväll.
Å farfar har en tendens att alltid glömma
något då han är här ☺️ så numera går
Max igenom och räknar upp alla grejer
med dem innan de åker hem, typ:
”…har du mössa, vantar, mobil, glasögon” ✔️

Tisdagsträning, å tänk vad bra det gick
idag med det nya svettbandet 💦💪🏼
å Max drog upp ärmarna, så att det
skulle synas bra och drog bort svetten
i pannan efter varje övning 👌🏼 swipa
för fler bilder.

/ Anna

Gokartkörning, skoterkörning & paltmiddag

Lite film från gårdagens gokart med
 @lars_e_77 💨✨ ser ni den lyckliga
gesten 💪🏼 då Max går först över mållinjen
som vinnare och vinner över pappa Jonas
på gokartbanan i @alcatrazlulea 🏁🥇🏆✨
och även seger handen i luften hela
vägen in i depån ☺️…

Här kommer även några bilder
från gårdagens gokartkörning
på @alcatrazlulea 💨⭐️✨ filmen
finns i inlägget före. Å efteråt
middag på @maxburgers_se 🍔⭐️
vilken julklapp tillsammans
med @lars_e_77 ✨ 

Ja, oj inte skulle vi väl tro att Max träningstips
för älgjägare skulle få sånt genomslag ☺️
TACK snälla för alla meddelanden och
alla fina kommentarer 💛 delar här en
av många kommentarer som vi fått ✨ å
ser ju att klippet är uppe i 357 000 visningar
i detta nu ☺️ helt galet och klippet hittar ni
längre ner i vårt flöde….

Skotertur idag på schemat 💨 tillsammans
med ett par grabbar till från grannbyn ska
de ut & köra och de tar med sig lunchen
till skogen 🔥👌🏼✨

Bild från dagens skotertur med Stefan
& Andreas 💨 visst ser det både mysigt
& kyligt ut vid elden 🔥…

Vi har varit och ätit palt hos barnens
farmor och farfar, så gott 👌🏼⭐️✨
Max hade gjort en plan: ”…jag ska äta
3 paltar och sedan gå på toa och sen
kan jag äta fika och gå på toa igen,
för sen ska vi ju ha lördagsmys hemma
och jag måste ha plats för det. Var
inte det en bra plan?
” ☺️👍🏼

/ Anna

Bakat pepparkakor

Vi har bakat pepparkakor på förmiddagen ⭐️✨
doftat ljuvligt & nu har vi pepparkakor till 1:a
advent imorgon. I år tog vi färdig pepparkaksdeg
från ”Gille” och den var riktigt bra 👍🏼 och såklart
testade vi baka med de fina hjärtformarna från 
@hjartebarnsfonden 💛…

Vovven Abbe gillar snön.Han till
och med väljer djupsnön i mitten
före uppkörda spår ☺️

Vi var och hälsade på Max farmor & farfar
idag & fick fika och Max for sedan hem
med 3 par nya stickade sockor av farmor,
guld värt 👌🏼✨

Spelat lite spel idag, å Max är sån dålig
förlorare då det går dåligt, men ÄLSKAR
då det går bra och han vinner 🙌🏼⭐️✨
vi har haft detta spel nått år men om nån
blir intresserad, så googla på ”memory
spel färg träpinnar” så hittar ni olika 👍🏼

/ Anna

Besök farmor och farfar & skotertur med pappa

Även om vi har väldigt kallt just nu,
så är det underbart med ljuset. Solen
stod så här högt upp igår vid 15.30 tiden
och det är ljust på mornarna igen 👌🏼 nu
får vi börja längta efter våren framöver,
en härlig känsla då vi går åt rätt håll 🙌🏼


Vi var upp på lite förmiddagsfika hos Max
farmor och farfar idag. När Max ville att jag
ska ta kort på han och farfar så säger farfar:
”…på två snygga karlar” och Max kontrar med:
”..å en av dem, med mer hår än den andre” ☺️😁
å pappa Jonas hemma och ledig från jobbet idag 👌🏼


Å bästa pappan tog idag ledigt från
jobbet, så de kunde åka iväg på en
liten skotertur idag 💨 så lagom till
lunch for de och de ska grilla sin
lunch i skogen 🍔👌🏼….

swipa för fler bilder.

/ Anna