Förbereder för köksrenovering, fotbollsträning & såpa

Alltså igår blev det så definitivt,
att nu börjar snart köks-projektet
😯😅 vi hade en massa starka karlar
på besök, så då hjälptes de åt att
bära ut det tunga hillskåpet i köket 💪🏼

.
…[swipa för fler bilder]
det kommer få mellanlanda på
gräsmattan för lite ”behandling”
innan de ska få stå i uthuset tills
köket är renoverat…alltså, kan inte
riktigt fatta att efter typ 24 år i detta
hus, ska vi nu äntligen fixa till köket 😁
vi är inte som andra vi, som startar med
köket, vi avslutar med det istället hi-hi
🙈😊 å ni ser ju så behövligt, vill kräkas
åt golvmattan och de mörka fönsterna
och allt är så slitet och nött och går
inte få rent vissa saker länge, så
fördelen med att väntat så länge,
är att resultatet kan ju bara bli
bättre, hur det än blir 👌🏼✨

Fotbollsträning

Max varit på fotbollsträning
ikväll ⚽️ i härlig kvällssol ✨

.
…näst sista träningen
för säsongen.

Ny kompis

Det känns som om flaskan
med vitpigmenterad linoljesåpa
och jag har blivit riktigt bra
kompisar 👌🏼✨

.
…å här ser ni varför…

.
…se vilken skillnad med vitpigmenterad
linoljesåpa på trägungan där det tidigare
växte mossa och den såg allmänt dassig
ut, å nu som ny 👍🏼 trägungan har min far
snickrat ihop och vi har haft den hängandes
mellan 2 björkar tidigare innan vi fick lov ta
bort ena björken och då inte haft nånstans
att hänga den 😢 så nu väcks hoppet igen,
då vi ska testa om det går hänga den på
den öppna altanen 😛 så håller tummar
för det, för med ett nytt set av
hammocksdynor, skulle det vara
underbart mysigt & snyggt 👌🏼✨

/ Anna

 

Fyrhjuling & fotbollsträning

.
…vi har grymt varmt idag ☀️
så passade bra att Abbe fick
hundgodis infryst i vatten ❄️👌🏼✨

.
… ger perfekt svalka i jakten
på godisarna 😉👍🏼

.
…lycka när man får åka fyrhjuling
till fotbollsträningen med både
pappa och syrran 💨⚽️✨👍🏼

.
/ Anna

 

Ny vecka

”..måndag 10 sept,
jag har kört fyrhjuling” ✍🏼 ..

.
…Max skriver kontatkbok
på morgonen om vad han
gjorde i helgen.

Prommis

Efter skolan blev det en
prommis i härligt höst
väder och fick denna fina
bild på Max & Abbe…

.
…busiga sötnötar bland
höstlöven på eftermiddags-
prommis 👦🏼🐶🍂🍁🍃✨💛

Fotbollsträning

Max var sedan laddad
för fotbollsträning…

.
…och de ska avsluta
säsongen med att spela
fotbollscup på lördag.

/ Anna

Första skoldagen & fotbollsträning

Spännande dag för Max
idag 😜 sin första skoldag
efter sommarlovet, 1 1/2
vecka senare på grund av
varit sjuk, så förväntansfull
kille skrev nu kontaktbok
igen efter långt sommar-
uppehåll ✍🏼👍🏼

.
…å medan Max for på
skolan åkte jag och
besökte lättaktuen
efter en jobbig natt och
fått veta att det lät en
hel del nere i luftvägarna
och har nån inflammation,
men ingen lunginflammation
som skönt var 👍🏼Så nu fått
en dos med 5 st kortisontabletter
att ta varje morgon i 5 dagar
och inhalationspray, så nu
hoppas jag det ger med sig 🙏🏼

.
…i natt blev det sova nån
timme med uppbuntad
med täckte och kuddar på
ett laptopbord och sova
sittande lutande framåt 😣
skönt nu fått lite hjälp på
traven 👌🏼✨

Max nöjd

Från skoltaxin till bron
och så fick jag en liten
summering av dagen
på skolan 👍🏼

.
…Max tyckte
det var superskoj
att  äntligen vara
tillbaka 😉

Fotbollsträning

Nu har Max även
varit iväg på
fotbollsträning ikväll
med sin pappa ⚽️✨

.
…det var ju 4 veckor
sedan han kunde vara
med sist, så laddad, så
gick han ut och sköt
lite bollar innan som
uppvärmning 👍🏼
Swipa för att se nån
mer bild.

/ Anna