Max packar och åker till korttidsboendet & Max var omtänksam på fotbollsträningen

..japp, det blev packning av det sista
på morgonen & så åkte Max iväg med
skoltaxin på morgonen. Å när det är
korttidsboende vistelse och det är
under veckan, så åker sen Max taxi
mellan boendet och skolan och
kommer sen hem på fredag efter
skolan hit, lagom till fredagsmyset 👌🏼
Max är 3 dygn / månad på sitt
korttidsboende och trivs väldigt
bra ✨

Detta meddelande gjorde min kväll igår 💛
Max kompis Lovisa kom för att testa vara
med på fotbollsträningen igår efter att
inte varit med på länge. Å så härligt att
höra att Max & ”bästa gänget” i Piteå
Parasport laget, gjorde allt för att hon
skulle känna sig välkommen 🫶🏼 nått
alla borde tänka på och anamma,
både så här i skolstartstider och då
många aktiviteter oxå startar upp,
att hjälpa varann 💛 å tänk bara på
att genom att vara snäll och omtänksam,
så får man andra att må bra. Just då
Max gjort något sånt här och jag här
fick läsa upp det för honom, då blir
han både lite generad, men mest glad
& stolt och det märks hur han växer
av det och hur det sporrar honom att
fortsätta att vara den omtänksamma
och hjälpsamma killen. Så det är viktigt
att lyfta sånt här och berätta vilken
skillnad det gjort för någon annan
människa. Å nu har Max lyckan att få
vara med Lovisa på korttidsboendet
i veckan oxå. Lovisa tog studenten i
somras och de ses inte på skolan
längre, så då känns det extra bra
att de ses på träningen &
korttidsboendet 👌🏼

/ Anna

Fotbollsträning

Grabbarna for nu på fotbollsträning, men
jag stannar hemma idag, stor chans at
t jag börjar frysa, då vädret är lite sisådär,
så vill inte chansa, då jag inte mår bäst
i kroppen. Men skönt med rutiner igen
& tror kroppen snart kommer att älska
att vi kommer in i ett schema som ser
ganska lika ut varje dag. Då brukar jag
må som bäst. Men än är vi inte där. Å
som ni ser på bilderna, så packar jag
påsar medans grabbarna for iväg, för
nu väntar korttidsboende för Max tisdag
till fredag och känns otroligt att det hunnit
gå en månad sedan sist. Tiden bara
springer iväg 😅

/ Anna

Fotbollsträning med näsblod

Max har varit på fotbollsträning ikväll ⚽️✨
han fick lite oturligt ett skott i ansiktet
under matchen som gjorde lite ont först
med lite näsblod, men med fina lagkamrater
& pepp så vart han snabbt glad igen &
kunde spela vidare 👍🏼…

Fanny hemma & fotbollsträning

Så härligt med regn 💦 å mysigt få
tända lite ljus och mysa inne 👌🏼✨
vi fick idag besök av en ungdomsvän
som jag inte träffat på många år. Så
trevligt & mysigt få surra ikapp och
höra hur livet har varit 💛 & Max tog
henne i armbrytning ☺️ och nästan
precis då hon hade åkt, så kom Fanny
hem och ska vara hemma till fredag,
efterlängtad såklart, en bra måndag.

Idag åkte Max och pappa Jonas
själva på fotbollsträningen ⚽️ jag
kände att kroppen behövde vila lite
& mysa framför film med Fanny &
vovven Abbe istället👌🏼 å toppen nog
då slutade det regna på eftermiddagen
och uppehåll ikväll 👍🏼

/ Anna