Söndag med allt möjligt

Vi bakade på förmiddagen & Max gjorde
sockerkaka för att ta med till mormor och
morfar, då vi skulle dit och hjälpa dem
med några saker idag. Max har även
planerat om sin solros från skolan i en
större kruka 🌻 vi grävde även upp några
jordgubbsplantor och for till farmor och farfar
med dem, då deras fryst bort i vinter. Sedan
besökte vi farbror Tommy en sväng & surra
med honom, blev en del Masked Singer
snack 🙉☺️ sedan efter middagen så
åkte Max och pappa Jonas på en
fyrhjulingssväng. De tog kort vid skogskojan
👌🏼 Å nu har Max gått in på rummet och jag
hör bara: ”…av med masken, av med masken
som dånar från hans TV, då han kollar på
alla ihopklipp 😅 Jag själv vaknade äntligen
gode utvilad efter första natten i natt där
jag äntligen kunde ligga på mage igen
efter operationen 👌🏼✨ lite öm än, men
de funkade och herregud så skönt 🙌🏼
idag har det dock kliat mycket från alla
operationssåren, så de håller väl på
att läka för fullt 👍🏼 swipa för fler bilder.

/ Anna

Söndag med diverse och avsluta med fotbad

Här far vi iväg en sväng till mormor och morfar
och gräver igen hålet som blev kvar efter vi tog
utedasset igår. Hjälpte till med sista räfsningen
& sedan har vi knogat på hemmavid. Jag har
blivit väldigt inspirerad av att rensa, nu när vi
rensat hos dem, så även fortsatt här hemma.
Å att sedan få duscha och ta ett varmt fotbad
och dra på pyjamas och mysa under filt redan
vid 18 tiden, det var grejer det 👌🏼✨ Max har
även idag kört med många: ”…jag har ju dosan”
i olika sammanhang och känns som den går på
repeat ☺️ men oj vad han längtar tills imorgon
med skola igen och se på första fotbollsträningen
på kvällen 👍🏼 på fredag ska han få ta bort stygnen
på bröstet, där den lilla EKG dosan opererades in.

/ Anna

Söndag med lite av varje & härlig sol

Söndagen startade med att Max
spontant tog en kaffekopp efter frukost (!)
så nu börjar han nog snart vara en
riktig kaffedrickare ☺️ underbar
morgonpromenad i -6 grader med
sol på väg upp. Vi började alla tillsammans,
men jag vände då jag kände att det var
nog för min kropp, men grabbarna och
vovven Abbe gick en ordentlig sväng
efter skogsvägen och runda ner i skogen
via skoterspår 👍🏼 sedan efter lunch tog
de traktor och åkte till farbror och fixade
uti en brunn där. Å sedan åkte vi till
mormor och morfar på eftermiddag
och fixade en läckage i en kran i köket
som var en utmaning, men det gick
till slut. Max hann under tiden både
köra jakt på småfåglar & göra en
uppfinning med luftpump och
skummgummi grej ✌🏼 & nu blir det
softa resten av kvällen och göra sig
redo för ny vecka 👍🏼

Soluppgång i morse då grabbarna
gick en längre promenad ❄️☀️

/ Anna

Vilken härlig söndag & sista Augusti

Tror ni grabbarna kan vara hemma?
Å nej, iväg på arbete & fortsätta på
ängarna som behöver dikas & få
ordning på brunnar och flöde 👍🏼

Vilken helg vi får ☀️👌🏼 helt underbart väder
och idag till och med t-shirt väder periodvis.
Så idag blev det njuta ute till lunch på gården
vid grillplatsen. Stekte upp palt till grabbarna
som kom med traktorn från arbete direkt till
brasan hungriga. Å själv värme jag upp
rester med torsk i en folieform. Ja, detta
är verkligen ”livet på en pinne” 👌🏼☺️✨

Efter lunch blev det fyrhjulskörning
här hemma på gården 💨 där ”donuts”
såklart är coolast att göra ✌🏼

..fortsättning av våran söndag.
Ja, oj vad mycket vi har hunnit med
i dag. Å Max har knappt varit still
nånting ☺️ en dag ute från
morgon till kväll 👌🏼

/ Anna