Helt galet då vi har +26 grader den 5 sept 16.30 på eftermiddagen och vi kan gå promenad i shorts och t-shit och svettas 🥵☀️ till och med har vissa blommor startat om att blomma i rabatten och även på buske. Å jag som hade hunnit ta undan shorts för säsongen och tänkte inte att jag skulle behöva ta fram dem förrän nästa år ☺️ men kanske fick vi lite ”payback” från i våras då snön och vintern aldrig ville ge upp 🙃
Ljuvlig kväll ☀️🍂 ikväll klippte jag ner humlen som börjar bli ful & fyllde typ en skottkärra. Å det börjar blomma för andra gången i rabatten nu på vissa blommor 👌🏼✨
…så hela långa vintern längtar vi efter stigarna, å då är det härligt att så här på vårvintern, då det fortfarande är kallt på nätterna, att kunna gå efter skoterspåren som är stenhårda 🙌🏼 å just den där kombinerade känslan att gå i skogen och att få gå en runda, mycket trevligare än fram och tillbaka efter en väg och att nu dessutom solen fortfarande uppe så här på eftermiddagen ☀️👍🏼 så nu kan vi äntligen börja fylla på videosnuttar och bilder i 👉🏼 #maxiskogen och veta att allt det fina ligger framför oss nu. Vi pratade under promenaden om de små fördelarna som finns nu då det är vinter och förutom att vi kan gå på skoterspåret, så behöver vi inte se upp för ormar & att björnarna ligger i ide 👍🏼
Nöjd kille som gör dig redo för kvällens innebandyträning 🏑🥅✨ en höjdpunkt under veckan 👍🏼
Som ambassadörer för @parasportswe så vill vi tipsa om detta familjeläger i Umeå ⭐️ Delar länk till det i vår ”story” & mapp ”Parasport” längst upp på sidan 👍🏼 så gå in och läs mer & kanske anmäl er 😉
Så gulligt se de här två i hallen igen 💛 å den frågan vi får absolut mest här, är frågan vilken ras Abbe är så nu skriver jag det igen, för antar den kommer igen ☺️ vovven Abbe är en blandis, där mamman är: 100 % dvärgpudel och pappan: toy pudel, Papillon, cotton de tulear 👍🏼
Fick denna bild på sms av Max lärare med texten: ”..Max skriver av boken ”Olga är en ost” med trådlöst skrivbord. Han är jätte-duktig!🤩” ✨ så det var kul att se, så himla bra träning att öva skriva på tangentbord 👍🏼
Å vet ni, Max beställde pyssel innan han for på skolan idag, ni vet ju hur jag är, så absolut är jag med på det 😍 å han var så laddad att starta redan idag efter skolan, så vi får se om han är lika laddad då han kommer hem. Så jag har plockat fram gipsbindor till detta ändamål. Fast de har legat och väntat på något pysselprojekt i många år, så jag hoppas de inte blivit för gamla på nått sätt. Vet inte om de kan bli det. Men vi får testa och så får ni se senare vad Max planerat 👍🏼
Lite film från gårdagens innebandyträning 🏑✨ de var uppdelade i 4 lag igår och Max var med 3 stycken jämnåriga & igår var det verkligen lite wow känsla, de passade varandra så fint i laget, inte alls lika ”ego” som det har varit att alla vill göra mål ☺️ så rent utav fint samarbete och det var kul att se 👍🏼 och så härligt gäng som hela tiden peppar varann och det syns hur kul alla har och de hjälps åt att ta undan efteråt 💛
Glömde lägga in det här igår, då Max kom hem från skolan & varit på korttids. Max bara bubblade av energi och munnen gick i ett och det här lite typiskt Max, alltid något busigt på gång …
Japp, vi körde träningsprogrammet med band ikväll 💪🏼 vi kör tillsammans programmet som finns via Parasport på parame.se hemsida under fliken ”hemmaträning”, en genomkörare för hela kroppen på ca 10 minuter 😉
Japp, vi har gått kallelsen från Umeå på magnetröntgen på Max hjärta och vi åker ner 13:e och träffar hjärtläkare då och får höra ELG och ultraljud dagen före, å sen på självaste ”alla hjärtans dag” 💛 ska Max sövas och göra själva magnetröntgen som tar ca 60-90 min. Max har 2 olika hjärtfel som han föddes med och de har både gjort nya väggar och klaffar i hans hjärta och även plockat bort en hjärtklaff upp mot lungpulsådern, så nu ska de checka igen hur det ser ut med flödet i framförallt klaffarna, då han kanske behöver sätta in någon sorts klaff framöver 💛 så det blir en natt i Umeå och denna gång kanske vi skulle få sova på @hjaltarnas_hus om det finns plats. Vi bodde på Ronald Mc Donalds hus i Göteborg då Max opererade sitt hjärta och det var så fint & familjärt 👌🏼⭐️ sånt bara hålla tummarna att Max inte får någon infektion innan Umeå resan 🙏🏼
Träningsband-tisdag 💪🏼 så idag har har jag & Max kört träningsprogrammet tillsammans. Lite kul att höra var, när jag fick Mail från Parasport tidigare, så skrev hon även : ”….så kul att se att ni använder gummibandsträningen! Vi har sett att många har laddat ner den och sett på filmen efter att ni tipsat om det! Så kul” ✨ så det var kul att höra att vi kunde inspirera några fler 👍🏼 har delat länkarna till träningsprogrammet tidigare i ”Parasport-fliken” vi har längst upp på vår sida, eller så syftar ni in på http://www.parame.se och under hemmaträning finns flera träningsvideos och tips 👍🏼