Morgonmys, krassligt, kojbygge & åk i backen

Morgonmys i soffan 🧑🏼‍🦱🐶💛

Såklart kojbygge för Max, då det är krassligt ☺️
å Max har varit ganska snorig idag och även
täppt. Så varit lite mosig periodvis, går lite
upp och ner, men samtidigt pigg 🤧 Men jag
kan understryka att jag är SÅ less att alla
baciller ska fastna på Max hela tiden 🫤
så det återstår väl att se utifall han kan
starta skolan denna vecka, de börjar
torsdag, bara hålla tummar att det ger
med sig innan 👍🏼

Såklart kojbygge för Max, då det är
krassligt ☺️ å Max har varit ganska
snorig idag och även täppt. Så varit
lite mosig periodvis, går lite upp och
ner, men samtidigt pigg 🤧 Men jag
kan understryka att jag är SÅ less att
alla baciller ska fastna på Max hela tiden,
så det återstår väl att se utifall han kan
starta skolan denna vecka, de börjar torsdag,
bara hålla tummar att det ger med sig innan 👍🏼

Idag förenade vi nytta med nöje ☺️
det här är tradition för mig och Max,
då vi alltid kör ut jullådorna och
säckarna med julsaker på madrassen,
så åker vi såklart nerför backen efteråt 💨
det blir en kul avslutning & idag har det
ju varit plusgrader så väldigt glatt
underlag, så det gick fort ☺️😅

/ Anna

Morgonmys, biscotti, snö & Cricut maskinen

”…Mamma, du måste bara
filma vårt mys igen..”

Det här är jultradition här hos oss ⭐️ att baka
polkagrisbiscotti & daimbiscotti och Max är noga
med att även hans pepparkakor, som han bakat,
oxå ska vara i en egen burk där det står
”pepparkakor” ✨ och igår gjorde jag biscotti
och de ska ligga i eftervärmen i ugnen under
natten, så jag kunde sätta dem i burkarna nu
på morgonen. De blir en blandning mellan en
kaka och en skorpa och de är goda att ta till
en kaffe och så brukar vi ha dem till glöggen
på julafton ⭐️ å på sista bilden ser ni att jag
har knutit fast ståltråd på burkarna, för annars
är de uppätna innan ☺️😆 så nu får de stå
som dekoration på glöggbordet i vardagsrummet
fram till julafton 👌🏼✨

Här har ni receptet som jag använder
till biscotti, det går ju smaksatta med
vad man vill, men jag brukar ta
polkagrisar och daim till jul ☺️ Superenkla
att göra och detta är för en sats här
uppe och jag gör 2 olika, en med
polkagris och en med Daim 👍🏼👍🏼

Max kom hem med överraskning ⭐️✨
och så är han själv i klassen, de andra är
sjuka, så då hade de gått ner på stan
och tagit en mysfika idag 💛 vi får skicka
krya på sig kramar till dem i klassen och
hoppas de blir friska innan jul och att vi
inte hinner få nå mer baciller 🙏🏼😉

Här ser ni ett exempel vad den fina
Cricut maskinen kan göra, bland annat
skära ut olika mönster i papper & här
testade jag göra en ljuslykta i flera lager
👌🏼✨⭐️ wow, så kul, det känns som vi kan
bli bästisar, den här maskinen och jag 🙌🏼

det är en hel del pillande och det är
avkoppling för mig och en hel del att
sätta sig in i, jag har såååå mycket mer
att utforska framöver och det känns så
underbart att den finns här hemma och
när vi får lust är det bara testa sig fram
i nya projekt och jag hoppas jag får med
mig Max sen i något kul 👍🏼 vet att det
kommer många frågor om maskinen och
tips är att gå in via @cricut_se och sedan
klicka där vidare till hemsida där ni kan
läsa allt om de olika maskinerna, vad de
kan göra och vad de kostar 👍🏼

/ Anna

Mysigt ♥

 

Ja, nu är ”fassan” tillbaka på jobbet
igen från och med denna vecka och
han är saknad här hemma under dagarna ♥

Mysigt i soffan….

Men vi har grymt mysigt Morgonmys
i soffan varje morgon, jag & Max….

IMG_4100 kopiera

…med morgonpigg kille är det slut
på alla sovmornar, som vi har kunnat variera
med, då ”fassan” varit hemmavid. Men inte så dumt
att nu börja ”ladda upp” för skolstarten om några veckor.
Skönt att kunna göra lite smygstart ändå.

Mysigt i sängen….

Måste lägga in en bild från
häromkvällen….

IMG_4097 kopiera

….världens bästa storasyster
nattar Max med att läsa en bok och
hjälper Max att oxå läsa med några ord ♥

annaskrift2 copy