Stadsbesök med second hand, Max visar stolt upp mattebok & ugglebok & sång för hela slanten

Idag har jag fått spendera dagen med
min mor och far & vi har hunnit både
avverka tandläkaren (jag) och provtagning
( pappa) som han då fick vet att han skulle
göra då vi sitter där och fikar, sån tur, kunde
då göra det på en gång istället för åkt hem
igen och så hade de ringt då 👍🏼 å vi har fikat
och varit på PMU second hand och jag fyllde
en vagn, ni ser ju bilden, med bland annat
gamla målningar med träramar 👍🏼 De e ju
så gedigna och tänkte få återbruka till något
vi målar och pysslar med. Hittade även
brickor, kofta, kuddfodral och ljuslyktor i
keramik, där en tror jag går hem hos
Max till Halloween i form av ett spöke 👻
sedan när vi åkte hem var det en trafikolycka
på E4an som vi precis kunde undvika och
hamna i bilkö och körde istället riks13
och efter gjort det, så tyckte vi alla i bilen
att södra Altervägen inte är så dålig i alla
fall 😆😆 så ett tips, om ni tycker nån väg
är grymt dålig, ta riks13 en sväng och
gärna som idag i ösregn, då kommer
ni ändra uppfattning till det positivare 👍🏼
men en sån mysig dag, men nu skönt
krypa upp i soffan med Abbe under en
filt och pusta ut 💛 

Idag kom Max hem stolt & visade upp
att han gjort ut matteboken och för nån
dag sedan kom han hem med Uggleboken 👍🏼
han gillar jobba så här i böcker & alltid
varit förtjust i matematik.

Å ikväll har det låtit en hel del från
Max rum 🎶🎤🎸🎹 där det har
spelats keyboard, sjungits och plinkat
gitarr och skrivit ner förslag på låtar✌🏼 

/ Anna

Farmor fyller år & Max skickar hälsning & vi har varit på kalas

Idag skickar Max grattis hälsning/sång
till sin farmor som fyller år 🎈✨💛

Nu har storasyster Fanny & tjejkompisar
åkt till Italien idag & de ska spendera
några dagar i Rom ✈️✨ och fick precis
sms:et jag väntade på att de landat
säkert där 🙏🏼

Varit & firat barnens farmor idag 🎈✨ & hon
fick bland annat tillbaka den fågeln som hade
tappat all färg och som gått sönder, som hon
tänkte kasta & som jag lagat & målat på under
hela sommaren (vissa kanske såg den videon
jag la ut tidigare) Hon trodde att jag målade
för att ha den själv, men tanken var hela tide
n att hon skulle få tillbaka den, så det blev
presenten idag, perfekt återbruk & jag fick
vara kreativ ☺️👍🏼 å vilken härlig kväll det
blev härlig sol☀️ & fick även träffa
kusinerna en snabbis 👍🏼

/ Anna

Flöjt, videosamtal med Parasport, älgspår, koja & orörligt uttryck

Jag ÄLSKAR variationen av låtar &
kombinationen med olika instrument
varje dag, som Max UNDERHÅLLER hela
huset med, det går som varken bli less
eller komma undan☺️⭐️👍🏼 …

…som till exempel idag blockföljt till låten
”du & jag” med Boris René & Funkisbro 🎶✨
eller ”Sommartider” med Gyllene tider med
trummor 🎶✨👌🏼 å så kan det ju såklart
bara bli sång oxå i micken, alltid något
som låter ✌🏼✨ 

Idag har vi haft ett videomöte med
 @parasportswe på förmiddagen och
vi har fått heja på varann & pratat lite.
Som ambassadörer så kommer vi framöver
att dela olika saker och tipsa er andra om
olika grejer från Parasport ✨ Vi tycker
det är toppen att kunna hjälpa dem att
nå ut till många, då vi har många följare
& då har möjligheten att inspirera fler 👍🏼…

Lunchpromenad med nygjorda älgspår
i snön 🐾❄️ å Max är som farfar, där
han bara tänker på att skjuta dom 🙄

Max ville göra koja idag & den hamnade
i hallen, av alla ställen ☺️ å så beställde
han jordgubbskräm och korvskivor till
mellis som han åt där på golvet 😁 å
han har varit mer snorig och hostig
idag igen, så vi vågar inte åka på nån
innebandyträning ikväll tyvärr. Å det
är som att det ”pockar” något i mig igen
oxå. Bara det inte blir rundgång med baciller nu 🙄

Jag & Max sitter och äter vid köksbordet &
Max surrar som vanligt & jag hänger inte
riktigt med, då det ibland går lite fort i hans
olika resonemang och då säger Max:
“…vet du vad jag tycker du är i huvudet?”
jag svarar: “nä, vaddå?”
Max säger;
“…lite orörlig” 😆😆
det lät då galet kul och egentligen
en riktig bra beskrivning då det går
lite trögt där uppe i maskineriet &
det låter ju som lite snällare på
nått sätt…lite orörlig ☺️

/ Anna

Ett WOW liksom, lite sång, fina kort & prommis med tävlingsinslag

WOW liksom

Men har ni sett!! Max text från tavlan
han målade med Ukrainska färgerna,
har fått bli handstämplade halsband
och nyckelringar 💙💛👌🏼✨⭐️ tack till
@paschen72 som skickade in texten 💛
se så fint de skriver…

Repost @smolk.se with @make_repost

・・・
ӀLSKA OM VARANN
Nu kommer en vinnare utöver det vanliga,
Max Ökvist (följ honom och hans familj och
gör det nu @maxmedfamilj ❤️🙌🏻) Max målade
en FANTASTISK tavla, som blev ett print som
såldes och pengarna gick till Ukraina. Jag hade inte
hjärta att göra om Max helt ljuvliga handstil, så jag
har gjort Max tavla till text. Max med familj får
5 nyckelringar och 5 halsband, som jag hoppas
kommer till glädje och nytta. Och Marie Paschen
som tävlade får såklart också en valfri. Grattis och
tack @maxmedfamilj att ni är ni ❤️🙌🏻
HEJA MAX.

Krya på dig sång

Här får du Jeanette en ”krya på dig sång”
och liten ”pepp-sång” av Max 🎶⭐️✨💪🏼 …

…och du hör ju att nu håller vi tummarna
att du snart får operera foten och bli bra,
för då väntar tydligen fotboll med Max
och att jaga med vovven Soya och vara
med Lars ⚽️🐶💛☺️ och du får inte
glömma visa för doktorn 👨🏼‍⚕️👍🏼🤣 många
krya på dig kramar från oss alla.

Omtänksamt

Men nog finns det ju omtänksamma
personer som skickat kort till Max,
som tack för kortet han skickade i
insamlingen till ”Rädda barnen” 💛✨⭐️👌🏼…

Dagens prommis efter middag. Max fortsätter
med sina ”intervaller” efter skogsvägen & de
brukar tävla Max & vovven Abbe och då brukar
ju oftast Abbe vinna. Men idag lyckades Max
vinna bägge vägar, å då var han nöjd ✌🏼✨ 

/ Anna