Filmmys, motorsportsnack, sång & prommis

Mys i Max rum på morgonen 🐶👦🏼💛 …

…jag själv åkte oxå på feber igår kväll som
reaktion efter 3:dosen covidvaccin, precis
som dottern, så känns lite usch-ligt i kroppen.
Men vi sa just, både jag och dottern efter
vaccineringen, hur vi kunde känna hur de
sprutade in innehållet i armen och hur vi typ
redan fick ont i armen i bilen därifrån, så de
träffade nog ordentligt ☺️ får väl hoppas att
det då oxå ger ett bra skydd framöver då 😉
jag fick Modernas och dottern Pfizer men ändå
samma reaktioner typ 👍🏼 I helgen börjar det
stora arrangemanget ”Race of Champs” på Piteå
Havsbad där pappa Jonas kommer arbeta nu i 2 helger.
Ni kan ju tro att Max försökt flörta till sig att få följa ☺️
men tyvärr går det inte. Men han har försökt få pappa
ta nå kort på nå coola bilar, i helgen är det väl porschar
som tävlar 💨 och sedan blev Max nöjd då han hörde
att pappa hinner hem till lördagsmyset ikväll 👌🏼

Nysnö idag ❄️ vi tog oss en prommis till skogsvägen,
så att vovven Abbe lyckligt fick springa av sig 🐶☺️
å sedan var Max gullig och sopade av hela altan 👍🏼 

Filmmys

Vi har nu på eftermiddagen myst med
mellis & fika i Max rum och första gången
haft filmmys där 👌🏼vi har nu sett den riktigt
gamla originalversionen av Snövit & de sju
dvärgarna från 1937 📽✨ …

Det här var i morse, då Max bjöd in mig på rummet
och det blev en rallycross-sång 🏁🎤✨ Alltså Max
har varit helt GALEN i att snacka motorsport idag, så
det känns som jag har sår i öronen 🙉😄😁 enda
pausen blev under filmen vi såg, annars bara pladdrat
på och å så kom pappa Jonas hem till middagen och
mer motorsport snack såklart efter han stått på startplattan
och skickat iväg Porsche bilar idag på Pite Havsbad 💨☺️
så jag förbjöd lite skämtsamt Max att surra om någon
form av motorsport på vår lilla prommis med vovven
Abbe efter middagen 🤐 och det gick bra, för det var
rent utav lite snöstorm, så det var mycket fokus där istället 👍🏼
men lite kul då vi kommer in efteråt och jag säger först:
”…ååå, vet du vad jag ska göra nu? lägga mig i sängen
och vila och det ska vara tyst och inget motorsport
snack och du får vara med pappa
” ✌🏼och så går det
bara några sekunder och jag kommer på:
”…nämen, jag tänkte ju lägga mig och redigera
ihop din sång från i morse, men den innefattar
ju bara MOTORSPORT
(!)” 🙉🙈 😁😆och ni kan
ju tro att Max blev nöjd och skrattade gott åt
det 🤣🤣

Innan middagen var Max uppe i sitt rum och
körde boxning 🥊 på sitt Wii och då i hood
och vanliga byxor och kom ner helsvettig 😅
så efter middagen gick han själv och klädde
om till gympakläder 😁👍🏼

och sedan placerade han pappa i sängen
och så spelade han bland annat tennismatch
med en hejade pappa bredvid 🎾💪🏼💦 inte
så dumt med spel där man rör sig samtidigt 👌🏼 

/ Anna

Nya rutiner, fina hälsningar, nysnö, sång & husflotte

.

Nya rutiner

Tyvärr är det ju mycket virus smitta runt
omkring här nu 🦠😔 men vi har lite is i
magen och låter Max gå på skolan än.
Ingen smitta eller sjuka på hans skola än
och de har det bra ordnat i övrigt. Å Max
har ju själv hållit sig fantastiskt frisk nu
när han går på din behandling för
immunförsvaret 🙌🏼✨ (peppar, peppar)
Däremot kände vi att vi anpassar med att
pappa Jonas kör och hämtar Max på skolan
ett tag nu, för att minimera vem han träffar.
Å det var ju inget Max var direkt ledsen för ☺️😊

Fina hälsningar

Lägger in lite fler
hälsningar vi har fått 💛✨

[swipa för fler] å inte
för att skryta på något sätt att vi får
dem, men de betyder mycket för oss.
Det är då vi känner att det är
meningsfullt för oss att fortsätta dela
med oss 💛 å lägger in dem här för att
kunna spara dem 👌🏼 så TACK snälla
alla som på något sätt skriver till oss.
Många lämnar ju nån liten kommentar
på instastorys också och vi ser dem,
men jag hinner inte riktigt svara på
alla, men så ni vet att vi ser dem och
vi skickar en nätkram till er allihopa
på en gång 💛⭐️✨

Nysnö

Hej mitt vinterland ❄️👋🏼 vovven Abbe
har alltid gillat snö, så han hade kul på
lunchprommis i skogen. Vi passade på
att gå stigen, vet ju inte hur länge till
det går..

.

Sång med Max

Max har alltid sjungit mycket och vi
sjöng många barnvisor då han var liten 🎶
men här kom hans allra första egna låt,
som han här sjöng 4 år gammal, å såklart
handlade den om bästa pappa, som han
längtade efter 💛

han spelar även på sin första gitarr
& som ni ser, så funka det även att
spela på baksidan ;)

Om ni fick se Max allra första låt i förra
klippet, så kan vi väl visa detta klipp, då
Max 2018 vann en tävling & fick spela
in sin version av Rocka sockor låten i
en riktig musikstudio och göra denna
musikvideon ⭐️✨🙌🏼

.

Saknar dottern

Märks nog att jag saknar dottern här
hemma, då jag blir helt lyrisk att det är
”just hon” som packat vår online
handling idag 💛 💕

tack för packningen 👌🏼⭐️✨

Fyrhjuling

De här grabbarna ”kladdar” snö
med fyrhjulingen 💨 Max är supernöjd ✌🏼

.

Max planerar husflottebygge 🔨✨

ett tips är att spara fyllnadsmaterialet
om ni köper saker från @ikeasverige 
de är så perfekt pysselmaterial 👍🏼 å här
kan vi kriga lite om bitarna ☺️ å om ni
då har god fantasi så kan det kanske till
och med bli en husflotte ☺️ 🏠💦🔨

/ Anna

Jokkmokkskorv & morfar fyller

Vi hade förberett oss på bästa
sätt inför natten 👍🏼 och det tog
inte många sekunder för Max att
somna 💤 återstod sedan och se
om det skulle kvartstå…

.
….jag hann dock bara slumra
i 10 minuter innan Max börjar
hosta och han får dessutom så
jobbigt med ”kväljningar” som
han själv hatar 😣 …så bara kliva
upp igen, testade bunta upp honom
i soffan, men Max var lite rädd att
somna om, så vi tog lite korv-snacks
☺️👌🏼✨ jag säger:
”…ät inte för fort nu
och Max svarar:
”….jag knaprar på korven
ordentligt så jag får den i
magsäcken” 😂😂 å sen kikade
vi lite på tv igen… ja, tänk hur
det kan bli. Den lilla förkylningen
som man tror ska ta ett par dar
och nu är vi här 5 veckor senare 🙃
Max haft lite feber idag oxå,
snorat en massa och varit ganska
hes. Å vi är ganska trötta jag och
han, känns som vi inte har orken
till så mycket. Vi brukar ju kunna
känna inspiration till nått pyssel i
alla fall nån kort stund, vi vet ju
att vi har ”ketchup-pumpen” som
väntar i pysselrummet , men näää…
å inte känner vi direkt för nånting.
Mest varvat iPad och tv med måltider
och nån liten vovveprommis. Å idag
sa vi just efter en kort prommis att
det var nog den tystaste prommis
vi nånsin gjort (!) vi orka inte prata
som vi brukar (!) ☺️ å nu ville Max
testa somna på madrassen igen och
har somnat nu igen 💤💤 så hoppas….🙏🏼
han nu får sova ett tag nu och hoppas
på att morgondagen är den dagen
då allt vänder 💪🏼💛

.
…Jokmokkskorv & vatten kanske
var ”da shit” 😛😆😁 kanske nya
huskuren vid hosta, hi-hi 🤔☺️
…för efter Max ”knapra” i sig en
kall korvskiva igår efter jobbiga
hostattacker och till slut somna
om, så har vi fått sova riktigt bra
denna natt 🙌🏼 å Max sov till och
med och inte ens vaknat av att
han pappa klivit upp och gjort sig
i ordning och farit på jobbet 👍🏼
å nu när han vaknade och jag
säger att korven gjorde nog
underverk, så säger Max:
”…ja, korven var
min honung

😁☺️👍🏼

Morfar 75 år

Idag fyller Max och syrrans

morfar och min pappa 75 år ✨
och nu verkar Max röst komma
tillbaka, han kan ju sjunga dagen
till ära 👌🏼✨🎈…

.
…grattis!

.
….igår kväll satt gubben och
pysslade på med stuprör på
altanen 👍🏼 ..å för en stund
sedan då jag suttit och pysslat
på lite i rabatten där framför,
så går jag under ställningen
och rensar och får sedan för
mig att gå upp på altan därifrån
och glömmer ställningen och
reser mig rakt upp med huvudet
i ställningen 😫..ajjj !! å förutom
kanske världens bula i huvudet
så kändes det rent utav neråt
nacke oxå 🥴 kanske lite
skallebang ikväll 🥴

/ Anna

Helgen med mycket uteliv, fantasi & sång

Lördag spenderat förmiddag ute
i lite höstigt regndis 🍂🌧 ..

.
…och vintrat de sista
ute-leksakerna,
fotbollsmålet &
dynlådorna 👍🏼

Då vi ”vintra” idag och
tog undan saker, så kika
vi in i friggan/lekstugan,
som vi aldrig hann klart
i år heller 🙈 …

.
…vi är på god väg, men
den extremt varma
sommaren gjorde att det
var bastuvarning där inne
hela tiden och så blev jag
ju så långvarigt krasslig här
i höst, så orken fanns inte,
men ni ser ju, vi har ju hunnit
långt, så till våren/sommaren,
dååååå hoppas vi ☺️👍🏼

Prommis

Hä bidde en lång
härlig skogspromenad
efter lunch 🌲🌿✨👌🏼 ..

.
…å vi hörde ”pang-pang”
och troligen nån älg som
sköts av jaktlaget i byn 😉
vi träffade och surrade lite
med kusiner oxå 👍🏼

.
…härlig skogspromenad
där jag även fick visa
Max var jag spelade
fotboll som barn och
som vi döpte till myrvallen
⚽️🐜🐜✨👌🏼☺️

Å vet ni vad…
.jag har inte hostat nu
på 2 nätter 🙌🏼 har till
och med kunnat ligga
helt plant och sova, är
så lycklig 😄✨det var
läääänge sedan sist.

Superhjälte

Superhjältepistolman
till er tjänst ✨..

.
…klicka så ser ni en liten film.

Euskefeurat

Jo, men väldigt varierat
innehåll en dag hemma
hos oss ☺️ medans jag
gjorde middag så körde
Max Euskefeurat låtar
👌🏼✨🎶 …

.
…Euskefeurat är en
musikgrupp från Piteå
som sjunger på pitemål 👍🏼
älskar deras låtar, slutar
alltid med något gott
skratt över underbara
texter 👌🏼✨

Pernillas show

Jag är just nu precis
som @pernillawahlgren ✨
KORT (161 cm ;) GLAD och
TACKSAM att de satt in
extraföreställningar ✨🙌🏼

.
…jag missade förra svängen
och har grämt mig massor
och är såååå glad att de
satt in extra här uppe 😁👌🏼✨
så biljetter är bokade den
16 feb ✨ ska bli såååå grymt 👍🏼

Söndag

Startar även denna
dag med fullt av
fantasi & bus 😝👌🏼✨…

.
… å här hör ni vad
han ska göra i denna
utstyrseln…

.
…Jo, men känns väl som
en helt naturlig outfit
för att jaga älg…eller?!
🤣😂😅

Vilken underbar söndag.
Vilken dag 🍂☀️✨ runt
18 plusgrader och lite
konstigt att bara ta på
sig hood och keps igen 😉..

.

.
…Tränat manuset
”den mystiska väskan”
både inne och ute i
helgen, där Max spelar
”den mystiska mannen” ✨

.
…vi tyckte att denna
underbara varma dag,
förtjänade en härlig
kvällspromenad oxå
🐶👦🏼✨👌🏼

/ Anna